Evil Uprising, REVIEW Oval chainring.
Moderator:Beheerders
Ik wil via deze weg even laten weten dat de service van Absolute Black super is en mijn complimenten naar Marcin uit gaan.
Nadat het sram spiderless tandwiel van hem voor mij niet werkte, hij daar zelf ook wel een beetje verbaasd over was, krijg ik nu gratis zijn shimano xx1 style narrow/wide tandwiel, met behoudt van de andere chainring.
Zoals ik al zei, voor xc/enduro werkte zijn sram spiderless ring, maar bij jumpen vloog deze eraf. Benieuwd hoe zijn narrow/wide tandwiel zich dan houdt.

Nadat het sram spiderless tandwiel van hem voor mij niet werkte, hij daar zelf ook wel een beetje verbaasd over was, krijg ik nu gratis zijn shimano xx1 style narrow/wide tandwiel, met behoudt van de andere chainring.
Zoals ik al zei, voor xc/enduro werkte zijn sram spiderless ring, maar bij jumpen vloog deze eraf. Benieuwd hoe zijn narrow/wide tandwiel zich dan houdt.

Life begins at the end of your comfortzone.
Narrow wide chainring in 32t zit erop. E13 topguide paste niet van de LG1+ omdat deze maar tot 33t ging en daardoor te veel ruimte over liet. Dan maar meteen de topguide bestellen die ik graag wou, rechtstreeks van csixx zelf, goeie prijs en binnen een weekje was die daar vanuit Kaapstad.

Eerst xc rit is er goed mee bevallen. Kijken hoe het zich houdt met echt enduro, hoop dat die ketting er natuurlijk blijft op liggen, haha.

Eerst xc rit is er goed mee bevallen. Kijken hoe het zich houdt met echt enduro, hoop dat die ketting er natuurlijk blijft op liggen, haha.
Ik heb de Evil nu een tijdje en man, wat een heerlijke bike. Is echt mijn do it all bike geworden. Heerlijk om er xc op te rijden, heerlijk om ermee te jumpen, enduro rijden tot de max. En durf het bijna niet hardop te zeggen, maar hij rijdt lekkerder dh dan welke dh bike ik ooit gehad heb. Maar dat laatste kan er misschien ook aan liggen dat zo'n soort bike mij beter ligt.
Narrow wide chainring bevalt ook super. Heb nog een tijdje zonder csixx guide ermee gereden om het echt te testen en ketting blijft mooi erop liggen. Csixx guide wat aangepast met het zachte gedeelte van klittenband aan de binnenkant van de guide geplakt omdat zonder dit de ketting toch voor wat flinke klappen zorgt en kabaal met jumpen, nu dus opgelost.

Narrow wide chainring bevalt ook super. Heb nog een tijdje zonder csixx guide ermee gereden om het echt te testen en ketting blijft mooi erop liggen. Csixx guide wat aangepast met het zachte gedeelte van klittenband aan de binnenkant van de guide geplakt omdat zonder dit de ketting toch voor wat flinke klappen zorgt en kabaal met jumpen, nu dus opgelost.

Geweldig, voelt als een coil vork aan, heel small bump sensitive, lekker progressive tegen het einde aan. Als ik het vergelijk met een solo air van RS, dan heeft RS nog wel wat te leren. Daar voel je duidelijk als het een solo air vork is, juist niet small bump sensitive en erg linear. Althans, mijn ervaring.vrx schreef:En, hoe bevalt de vork?
Ook als je aan de instellingen zit, voel je gewoon de kwaliteit van de knopjes en dat elke click duidelijk iets doet met de vork.
Tripje naar Finale Ligure gemaakt en dit is het resultaat kwa beeldmateriaal. Er is meer, maar dan wordt het wel een erg lang filmpje
Bike heeft het geweldig gedaan en Chmod, de ketting is er niet vanaf gekomen
http://www.pinkbike.com/video/336000/

Bike heeft het geweldig gedaan en Chmod, de ketting is er niet vanaf gekomen

http://www.pinkbike.com/video/336000/
@ Trekrules: Ik heb nog behoorlijk zitten kreunen maar dat kwam omdat alle lucht uit me was door de klap. Net met milt/buik op een trots terecht gekomen. Toen dat voorbij was was het ook vrijwel alweer goed en kon ik erom lachen.
@wittereus: 3 dagen zelf daar enduro/dh gereden, 1 dag met shuttle service Finale Freeride.
@wittereus: 3 dagen zelf daar enduro/dh gereden, 1 dag met shuttle service Finale Freeride.
Ook maar van de clips die Bert gefilmd had een filmpje gemaakt, part 2:
http://www.pinkbike.com/video/336224/
http://www.pinkbike.com/video/336224/
Rijdt al enige tijd zonder de stickers op de velgen, om het stealth thema maar af te maken :P.
Nog steeds super tevreden over de bike en totaal geen spijt dat ik mijn dh bike kwijt ben ervoor in de plaats. Volgend jaar zou er een 650b model uitkomen, ff in de gaten houden dus
.

Nog steeds super tevreden over de bike en totaal geen spijt dat ik mijn dh bike kwijt ben ervoor in de plaats. Volgend jaar zou er een 650b model uitkomen, ff in de gaten houden dus

Rijd je nog altijd met chain guide?
Ik heb hetzelfde tandwiel in 38 tands icm saint achterderrie en kmc x10 s ketting.
Tot nu toe is mijn ketting er nog niet afgegaan en ik heb het al redelijk veel getest.
Las dat bij jou de ketting er altijd afging wanneer je jumps neemt.
Vandaag op een trail gaan rijden met jumps van +/- 10m en hij hield het perfect.
Zelfs na een zware crash lag hij er nog op
Ik heb hetzelfde tandwiel in 38 tands icm saint achterderrie en kmc x10 s ketting.
Tot nu toe is mijn ketting er nog niet afgegaan en ik heb het al redelijk veel getest.
Las dat bij jou de ketting er altijd afging wanneer je jumps neemt.
Vandaag op een trail gaan rijden met jumps van +/- 10m en hij hield het perfect.
Zelfs na een zware crash lag hij er nog op

Als je een paar berichten terug leest op deze pagina kun je precies mijn bevindingen ervan lezen
. Maar kort gezegd, ik rijdt nu met het absoluteblack shimano style narrow wide chainring en hierbij blijft de ketting er op liggen, met upper guide en zonder guide.

Toen ik aan dit project begon wou ik eigenlijk een zwarte Bos Deville vork erin, deze waren toen nog niet leverbaar, je wilt biken, dus toen voor wit gegaan.
Het bleef toch nog altijd kriebelen, een zwarte vork. Maar deze verkopen en nu een zwarte Bos kopen, dat gaat te ver. Deze Bos schuren en spuiten, garantie kwijt. Dus wat dan, Plasti dip!
Bos vork stickerloos gemaakt, goed gecleand, alles afgeplakt wat afgeplakt moest worden en spuiten maar. Zitten nu een 7 lagen op, 5 zou al genoeg zijn maar was over een plekje niet tevreden, dat met wat tinner bijgewerkt, dan lost het spul een beetje op. En toen nog 2 lagen er overheen.
Het mooie van dit spul is als niet tevreden bent, of je vork moet weg voor garantie, ik zou het witte terug willen, dan haal je het als een soort sticker eraf. Wordt veel in de autobranche gebruikt, velgen die hiermee gespoten worden, complete auto's, noem maar op. Wasstraat en hogedrukstraal bestendig.
Nu nog aan het wachten op nieuwe custom Bos decals.
Het spuitflesje:

Vork clean en gestript:

Spuitlaag 1:

Spuitlaag 2:

Spuitlaag 3 en 4:
Oeps, vergeten.
Spuitlaag 5:

Resultaat:

Nu is nog wachten op de decals, dat het goed is uitgehard en dan zullen wel nieuwe foto's volgen.
Check youtube "plasti dip" als je er meer over wilt weten.
Het bleef toch nog altijd kriebelen, een zwarte vork. Maar deze verkopen en nu een zwarte Bos kopen, dat gaat te ver. Deze Bos schuren en spuiten, garantie kwijt. Dus wat dan, Plasti dip!
Bos vork stickerloos gemaakt, goed gecleand, alles afgeplakt wat afgeplakt moest worden en spuiten maar. Zitten nu een 7 lagen op, 5 zou al genoeg zijn maar was over een plekje niet tevreden, dat met wat tinner bijgewerkt, dan lost het spul een beetje op. En toen nog 2 lagen er overheen.
Het mooie van dit spul is als niet tevreden bent, of je vork moet weg voor garantie, ik zou het witte terug willen, dan haal je het als een soort sticker eraf. Wordt veel in de autobranche gebruikt, velgen die hiermee gespoten worden, complete auto's, noem maar op. Wasstraat en hogedrukstraal bestendig.
Nu nog aan het wachten op nieuwe custom Bos decals.
Het spuitflesje:

Vork clean en gestript:

Spuitlaag 1:

Spuitlaag 2:

Spuitlaag 3 en 4:
Oeps, vergeten.
Spuitlaag 5:

Resultaat:

Nu is nog wachten op de decals, dat het goed is uitgehard en dan zullen wel nieuwe foto's volgen.
Check youtube "plasti dip" als je er meer over wilt weten.
-