DP Puzzelrit -- Zondag 21 Juni

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

Ilske

Bericht door Ilske » zo jun 21, 2009 12:51 am

Tall Boy Bram schreef:Okee, iets later dan gepland, want tja, mevrouw had de cd's om e.e.a. op de Garmin te zetten niet bij zich. Gelukkig wist ze nog een progje op het web te staan zodat het er allemaal - zij het dus met enige vertraging....! - instaat!

We vertrekken zo per auto naar de finish en gaan daar in het holst van de nacht beginnen. 291 km volgens de enfb routeplanner.

TBB
"Kabeltje"s Bram, je zei "kabeltjes". Ik moest alle bijbehorende kabeltjes meebrengen. Dat zijn dus duidelijk GEEN cd's! Jammer hoor, mij een beetje publiekelijk tegen werken. Nou, HUP! Op die fiets!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo jun 21, 2009 11:47 am

Bram en Ilse, wel een beetje doorrijden he! We zitten op jullie hielen!

Ergens in Nederland op een vroege zondagochtend...

Xhystos02
Afbeelding

Alaxis02
Afbeelding

Armilia02
Afbeelding

Met bonuspunten voor de extra hoogtemeters??
Afbeelding

Alaxis01
Afbeelding

Wappendorf

Bericht door Wappendorf » zo jun 21, 2009 8:47 pm

De finishers:

21:15h: En de eerste is binnen !!! , 10 punten voor het pseudoniem Zaadstengel.
22:30h: Finish wordt verplaatst naar warme plek (cafe is dicht)
22:55h: Nog geen spoor van Kaj, Coen en Bram+Ilse. Bram's auto staat er wel :)

De Punten:
Armilia 1: Radio Kootwijk 52° 11' NB, 5° 50' OL
Armilia 2: Uitkijktoren De Kaap, Kaapse Bossen, Doorn 52° 2' 29.44" N 5° 21' 56.23" E
Armilia 3: Monument Christiaan de Wet, Nat. Park Hoge Veluwe 52° 6' 46.57" N 5° 48' 17.64" E

Alaxis 1: Nellestijn, Leersum 52° 1' 5.27" N 5° 25' 17.31" E
Alaxis 2: Pyramide Austerlitz, 52° 5' 25" NB 5° 20' 33" OL

Mylos 1: Grenspaal Arnhem - Velp +51° 59' 52.04", +5° 57' 3.28"
Mylos 2: Werkend model Radiotelescoop, Bornia, Driebergen-Zeist 52° 3' 57.90" N 5° 17' 33.28" E
Mylos 3: Herdenkingsbank, Hora Siccama, Ughelen +52° 10' 54.81", +5° 53' 40.15"
Mylos 4: "De Romein", Langs de N302, nabij Speuld

Xhystos 1: Wegwijzer, Reichswald, nabij hoogste punt
Xhystos 2: Kadaster markering, Belgenmonument, Amersfoort
Xhystos 3: Emmapyramide
Xhystos 4: Kadaster Ijkpunt, Loenermark 52°04'44,0"N, 5°59'57,2"O
Xhystos 5: Verborgen dorp, Vierhouten, PasOpweg Nunspeet
Xhystos 6: Zwaartepunt van Nederland, bij Putten 52° 14.604' N - 5° 38.063' E
Xhystos 7: Middelpunt Nederland, Lunteren, 52° 6' 3.42" N, 5° 38' 46.38" E

Samaris 1: Waterval Loenen
Samaris 2: Bunker, Voet Grebbeberg, Cuneraweg
Samaris 3: De Koepel, Lunteren
Laatst gewijzigd door Wappendorf op zo jun 21, 2009 11:02 pm, 11 keer totaal gewijzigd.
Kan niet en Mag niet bestaan niet.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo jun 21, 2009 10:09 pm

verscholen achter het pseudoniem "Zaadstengel" heb ik mijn vandaag ingeschreven voor de Wappendorfer puzzlerit. Ik was de eerste en tot nu toe enige reglementaire finisher van deze roemruchte tocht.
Ten bewijze waarvan ik u meeneem naar mijn sportfotoboek:
http://picasaweb.google.nl/Sportfotoboe ... Wappendorf
Humps are for camels

kajhpc

Bericht door kajhpc » zo jun 21, 2009 10:33 pm

Wat een vreemd ritje is dat geworden!
Nu nog even snel de bewijsstukken overhandigen :lol:

Wappendorf

Bericht door Wappendorf » zo jun 21, 2009 11:01 pm

23:55h Nog twee partijen finishen, met maar 5 minuten te gaan.....
Bram + Ilse en Kaj.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jun 21, 2009 11:08 pm

Rond de klok van 13:00 vertrokken uit Meteren.
Ik miste nog 4 punten.Nog voor vertrek besloten het Reichswald niet mee te pakken i.v.m het verre omrijden.
Als snel was ik erachter dat de gevonden punten nog eens gevonden moesten worden omdat de locaties niet altijd even goed kloppen op google.maps.
Ik had alleen een papiertje met de te rijden volgorde en maakte voor de route geen gebruik van GPS.Het zoeken op lacatie koste echt veel tijd.Alleen Nellestijn was zonder enig probleem te vinden voor mij.
In Arnhem riep ik even de hulp van mijn TomTom in omdat je vooral in een stad zo lekker kan dwalen.TomTom weigerde echter dienst.Na lang zoeken de juiste straat gevonden maar niet de paal.Ik ben 3 keer door das bos gereden en 2 keer via de straat gezocht.
Toen richting Hoge Veluwe,ook daar natuurlijk verkeerd gereden(ik heb mijn naam hoog te houden) en toen besloten terug naar Arnhem te gaan en vanuit daar met de trein naar huis.Einde puzzeltocht voor HetTuig.(na ongeveer 150km)
Hier nog even de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja,mountainbiken op een racefiets gaat best wel! :angelnot:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma jun 22, 2009 8:20 am

Het mooiste van deze bijzondere dag vond ik de ontvangst bij de Koepel in het Luntersche Buurtbos. Ik werd er met alle egards ontvangen door de voorzitter van de Stichting tot Behoud van het Luntersche Buurtbos. Direct toen ik aankwam barstte er applaus los en begonnen in de toren een pianist en een zangeres te musiceren.

De voorzitter sprak bewonderende woorden uit naam van Wappenberg en benoemde mij eervol tot eerste aankomer van de D-P Puzzelrit. Koek en zopie werden voor mij in gereedheid gebracht en onder het aanhoren van Zuid-Amerikaanse klassieke klanken van Heitor Villa-Lobos heb ik mij aan deze gulle gaven kunnen laven.

Voldaan kon ik na een stop van ca. een stiefkwartier weer verder.
Humps are for camels

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma jun 22, 2009 9:18 am

:D Bert, geniaal! Gefeliciteerd! Ik zei gisteren al tegen Steelboy: Wat tof dat iemand zo iets bedenkt en dat er nog mensen zo gek zijn om deel te nemen :lol:.

Hoe lang heb je er nou over gedaan?

@Tuig: Is dat een Salsa Campeon?!? Hmpff.. <ingehouden jaloerse scheldpartij...>

Wappendorf

Bericht door Wappendorf » ma jun 22, 2009 10:18 am

Voorlopige uitslag:

(1) Bram & Ilse, 14 punten
(2) Ex-aequo Bert & Kaj ,10 punten
(4) Thijs (als hij foto's inleverd), 4 1/2 punt
(5) Coen (als hij foto's inleverd), 4 punten

Bram & Ilse hebben een brute force attack gedaan. 's Nachts al op stap en de route rechtsom. Als enige in het Reichswald geweest, grote klasse !! Dit was echter wel de genadeklap, daarna weinig punten meer bezocht... Ik ben erg benieuwd naar hun verslag, de veldtocht van Napoleon naar Moskou zal een zomeruitstapje zijn vergeleken met hun ervaringen.

Bram & Ilse: Wegwijzer, reichswald
Afbeelding

Bert had een zeer efficient rondje uitgestippeld. In nog geen 5 uur 10 punten. Had alleen Monument de Wet aangezien voor onderdeel van Radio Kootwijk. Geen punt aftrek, want radio Kootwijk was wel correct gevonden. Alle foto's zijn onvoldoende, want Bert is niet expliciet herkenbaar gefotografeerd. Gelukkig kennen we zijn handschoenen...

Bert: IJkpunt, Loenermark
Afbeelding

De foto's van Kaj konde nog niet ingelezen worden, Sony heeft weer eens afwijkende chips....grrr. Kaj was zeer goed begonnen, maar heeft in de regen besloten om af te korten en objecten over te slaan. Had hij dat niet gedaan, had hij Bram en Ilse kunnen verslaan met meer dan 8h verschil !!!

Coen heeft er 's ochtensds snel een paar punten doorheen gerost en iedereen op verkeerde spoor gezet. We dachten dat dit een serieuze poging was, maar Coen zat na amper 4 puntjes allang weer aan de koffie toen de anderen nog aan het zwoegen waren. Fotografisch was het resultaat wel helemaal in orde.

Coen, Kadaster IJkpunt Belgenmonument Amersfoort
Afbeelding

Thijs (Het Tuig) heeft me verrast. Geen communicatie onderweg, geen auto bij de finish geparkeerd, maar opeens stonden zijn objecten op het web. Jammer van de vroege treinreis naar huis. Misschien volgende keer beter plannen :angelnot:

Thijs, Bunker aan voet Grebbeberg en Cuneraweg
Afbeelding

Ik zal een Google map maken met alle controle punten daarop:
http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 2&t=h&z=11
Laatst gewijzigd door Wappendorf op ma jun 22, 2009 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma jun 22, 2009 10:44 am

JeroenK schreef::D Bert, geniaal! Gefeliciteerd! Ik zei gisteren al tegen Steelboy: Wat tof dat iemand zo iets bedenkt en dat er nog mensen zo gek zijn om deel te nemen :lol:.

Hoe lang heb je er nou over gedaan?

@Tuig: Is dat een Salsa Campeon?!? Hmpff.. <ingehouden jaloerse scheldpartij...>
Hoi Jeroenk, ik ben om 7:00 uur op de mtb gestapt en was rond 12:45 thuis. Ik heb een oorkonde gekregen voor het met goed gevolg vinden van 10 Wappendorf locaties. Ik heb er dus 10 moeten missen, omdat ik gewoonweg niet meer tijd had. Dit vanwege vaderdag van mijn hoogbejaarde schoonvader, de verjaardag van mijn bejaarde moeder, mijn eigen vaderdag en de St.-Jansprocessie in mijn R.K. Geboortedorp.

Aan het einde van de route vanuit Veenendaal, via Rhenen, Wageningen, Arnhem, Loenen, Ugchelen, Kootwijk, Harskamp, Wekerom, Lunteren, Veenendaal stonden er 118 km's zowel op de Polar alsop de Garmin. Conclusie: de Polar is goeg gecalibreerd.
Humps are for camels

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma jun 22, 2009 10:50 am

Wappendorf schreef: Alle foto's zijn onvoldoende, want Bert is niet expliciet herkenbaar gefotografeerd. Gelukkig kennen we zijn handschoenen...
Hoop dat hetzelfde voor mijn fiets geldt.

Gaat Wappendorf zijn identiteit al bekend maken aan het publiek en de oplettende lezers?
Humps are for camels

Ilske

Bericht door Ilske » ma jun 22, 2009 11:28 am

Man man wat had ik zoooooo geen zin meer om te fietsen. Dat gevoel begon al na het bezoek aan het Reichswald, na zo'n 250 kilometer. Bram durfde bijna niet te vertellen dat hij vermoedde dat daar nog wel 100 kilometer zou komen. En hij had gelijk.
Ongeveer 370 kilometer gereden uiteindelijk. En nog niet alle punten gevonden...
Het interesseerde me geen bal meer gistereavond om 24 uur moet ik zeggen.
Maar goed, een aardige nachtrust doet wonderen en ik ben weer zo fris als een hoentje. Alleen een zere reet.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma jun 22, 2009 11:45 am

bert l. schreef: Gaat Wappendorf zijn identiteit al bekend maken aan het publiek en de oplettende lezers?
OH NEE! Na de onthelming van 'The Stig' nu ook de bekendmaking van de identiteit van Wappendorf??? Ik kan de spanning niet aan...

Wappendorf

Bericht door Wappendorf » ma jun 22, 2009 11:57 am

Steelboy schreef:
bert l. schreef: Gaat Wappendorf zijn identiteit al bekend maken aan het publiek en de oplettende lezers?
OH NEE! Na de onthelming van 'The Stig' nu ook de bekendmaking van de identiteit van Wappendorf??? Ik kan de spanning niet aan...
Ik had gisteravond nog een laatste list in petto voor de deelnemers. De finish was namelijk voortijdig gesloten en ik heb besloten de deelnemers bij mij thuis uit te nodigen voor een laatste verzorging.

"Zij die het verdiend hebben om het antwoord te weten, weten het."

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma jun 22, 2009 12:50 pm

Straks een verslag nu even kort wat steekwoorden:

- hoe langer hoe leuker;
- hoe meer anderen kapot, hoe beter ik in mijn vel kom te zitten (he ilse);
- jammer van de verkeerd rijden en lang zoeken anders alle punten makkelijk voor 00:00 gehad;
- weinig zon, veel regen;
- erg leuk gehad;
- 365km op de teller;
- vanaf zaterdagmorgen 06:00 t/m maandagnacht 01:50 in touw geweest, met enkel af en toe een hazeslaapje op de weg (zie foto Reichswald), bijna 38 uur zonder slaap dus...;
- geen zere kont nu!
- wel stijve poten!
- en een zere schouders/nek;
- had ik al gezegd dat ik het leuk vond?
- ik weet - wist het al na een diverse aanwijzingen - wie wappendorf is!

TBB

kajhpc

Bericht door kajhpc » ma jun 22, 2009 1:22 pm

Hier zijn mijn foto's.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Home ground(het is 'ons' meeting point), de piramide en die mooie uitkijk(knappe timing!)
Nellesteijn(laatste stuk gelopen), de verkeerde bunker op de Grebbeberg(??), en de emmapiramide 3 buien verder.
De waterval bij Loenen, Generaal de wet met daarachter een standbeeld, en geklooi met de zelfontspanner.
AfbeeldingEn hier sta ik in het middelpunt(zonder de belangstelling, niemand te vinden daar), na wat super tracks in het Luntersche Buurtbos.

Eindelijk dan de uitvoering, na de voorpret van het plaatjeszoeken. Het was me duidelijk dat niet alle punten haalbaar waren, en was dan ook van plan om Arnhem en Veluwezoom over te slaan. Op de Grebbeberg toch besloten die doorsteek te maken. Ondanks de dreigende regen, ging ik toch op zoek naar de voldoening van die grenspaal. Ik ben er geweest, maar de paal bij het bankje(zie ilske/TBB) herkende ik niet als degene van de opdracht. En ik heb er dus geen foto van gemaakt, ik dacht op dat moment ook dat ik misschien een verkeerde omschrijving had. Stom.....

Door naar de Emmapiramide, hier stopte de regen met dreigen. Inderdaad lekker, met die open stukken van de Veluwezoom. De ijkbasis heb ik niet gevonden, door een gebrek aan zin en een teveel aan rondjes rijden. Tegen verwachting was ik snel bij de watervallen, en kon dus een poging wagen op De Wet op de Hoge Veluwe. Nu begon echt goed op te klaren en kreeg ik er weer zin in. Dus op naar Lunteren, om de laatste twee locaties te bezoeken. Appeltje eitje, en de dag goed afgesloten met leuke paadjes.

Het is een memorabele tocht geworden, 200km in 10 uur fietsen, naar schatting 50% offroad. Zonder GPS, een ik-zie-wel-ritje met zoekwerk. Zoveel mogelijk punten bezoeken is echt iets voor de licht gestoorde fietser :lol: .
Met een wat betere voorbereiding en een vroege start maken die tandem-rijders trouwens geen schijn van kans. ;)
En nogmaals een bedankje aan mijn illustere dorpsgenoot en zijn trawanten.
Kaj.

Wappendorf

Bericht door Wappendorf » ma jun 22, 2009 1:26 pm

Overzichtskaart
Afbeelding

Alle punten, inclusief de finish. Het punt in het Reichswald was puur en alleen toegevoegd om besluitvorming over de te volgen route bij de deelnemers te frustreren. Doe ik hem wel, en ben zo 100km extra onderweg, of doe ik hem niet en weet zeker dat ik alle andere punten vind, maar loop ik het risico 1 punt te weinig te hebben ?

Bram & Ilse hebben de keuze gemaakt om het Rechswald wel te bezoeken en dit had bijna hun resultaat verpest.

Interactieve kaart:
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=en&ie= ... 4076e5c4c2

Ilske

Bericht door Ilske » ma jun 22, 2009 1:28 pm

Tall Boy Bram schreef: - hoe meer anderen kapot, hoe beter ik in mijn vel kom te zitten (he ilse);

TBB
Tsja je hebt inderdaad een onuitputtelijk doorzettingsvermogen... Vond dat ik het al aardig deed..maar je hebt me overtroffen.

Moet heel eerlijk bekennen dat het me deugd deed dat je de laatste 20 kilometer naar Amersfoort wel iets minder vrolijk werd. :swear:

Rubenio

Bericht door Rubenio » ma jun 22, 2009 1:46 pm

kajhpc schreef: de verkeerde bunker op de Grebbeberg(??)
Zie je wel, ik zei nog : die deuropening was anders :D

Ilske

Bericht door Ilske » ma jun 22, 2009 2:22 pm

kajhpc schreef: Zoveel mogelijk punten bezoeken is echt iets voor de licht gestoorde fietser :lol: .
Met een wat betere voorbereiding en een vroege start maken die tandem-rijders trouwens geen schijn van kans. ;)

Kaj.
Haha, tsja, voor de "licht gestoorde" fietser... Hihi, je moest eens weten wat ik alemaal te horen heb gekregen toen ik vertelde dat ik een rondje van 300 kilometer ging fietsen. Ach, iedere gek zijn gebrek he? Ik kan slechtere hobbies of gewoontes verzinnen...

Wat betere voorbereiding betreft, dat was bij ons eigenlijk ook wel een ehhh aandachtspuntje. Bram had netjes van te voren een route uitgezet via de site van de fietsersbond. Helaas lukte het me niet zonder Mapsource om die route te verdelen en in mijn GPS te zetten. Geen route dus, alleen de te zoeken punten. Die punten wel in de GPS geladen en nu maar al rijdend een route zoeken maar. De planning was om om 24 uur te vertrekken, maar het werd kwart voor 3 voor we op de fiets zaten door dat hele gedoe. Ook hebben we ons aardig in de "zoek"tijd vergist. Niet alle coordinaten klopten precies en m.n het middelpunt van Nederland en die koepel waren een heel gezoek...

Onze rit begon met het zwaartepunt van nederland. Het duurt even voor we Hoogland en Amersfoort uitkomen doordat we op zoek moeten om wat snelwegen over te steken. We slalommen wat rond in nieuwbouwwijken en industrieterreinen. Dat begint al goed... Als het langzaam licht wordt vinden we de kei van het zwaartepunt van Nederland. De eerste buitjes hebben we gehad intussen en mijn kleren zijn al nat.
Daarna naar de Ermelose heide om de Romein te zoeken. Die blijkt kleiner dan verwacht. Zeker een half uur zwerven we over de Ermelose hei... Fietsend, lopend en zoekend....
Bij het Verscholen Dorp doen we even een half uurtje een tukje in het zand en daarna op naar het kutbankje. Verbazingwekkend makkelijk vinden we die! Eindelijk een meevaller!
Radio Kootwijk opgezocht, dat was er vlakbij en toen naar Park de Hoge Veluwe voor het standbeeld van Generaal de Wet. Ik zie op mijn GPS dat we er vlakbij zijn maar we kunnen het park niet in... Kilometers verder kunnen we pas naar binnen. Bij de ingang van het park moesten we gewoon de entreeprijs betalen maar als we binnen het uur terug waren kregen we dat weer terug! Sportieve actie van de jongen achter de kassa!!
Op naar de waterval in Loenen, hier wanhopig op zoek naar koffie... Mijn cafeine-level had inmiddels een dieptepunt bereikt.
Toen naar die gekke groene torentjes, de ijkbasis Loenermark, en vervolgens naar de houten uitkijktoren. De tandem had het moeilijk in al dat mulle zand met zijn Big Appletjes..en ik ook....
De grenspaal liet zich ook niet 123 vinden. Na het hele bosje te hebben doorgekamd vond Bram hem eindelijk.

Het valt niet mee om een ideale route te zoeken met de GPS. Ik heb hem ingesteld op navigeren van punt naar punt. Aangezien we geen route hebben ingeladen in de topografische kaart, moet ik de richting van de lijn aanhouden die hemelsbreed naar het te zoeken punt loopt. Hierdoor moet ik zelf a la minuut een pad of weg kiezen, wat nogal eens resulteerde in doodlopende paden, mulle haast onbegaanbare ruiterpaden of de onmogelijkheid om ergens een snelweg over te steken. Het is kiezen tussen twee dingen; of een ingezoomde kaart met elk paadje erop maar geen zicht op de volgende kilometer en het verloop van de paden/wegen, of een uitgezoomde kaart waarbij alleen de grote wegen zichtbaar zijn, en dus vaak niet de kortste route.

Ik merk dat Bram zijn twijfels heeft over mijn navigatie, maar ik doe vreselijk mijn best om een begaanbare en korte route te maken. Gelukkig heeft hij donders goed in de gaten dat hij degene is die stuurt en ik degene ben die navigeert en dat je die dingen op de tandem strikt gescheiden moet houden!

Het stuk naar het Reichswald.. wat kan ik er van zeggen.... Demotiverend is denk ik het juiste woord. Wat een teringeind voor 1 puntje. Maar ach, we hadden toch geen ander plannen voor die dag...
Bij het houten richtingaanwijzertje een half uur op het fietspad liggen slapen. Stijf. En een zere reet. En met het besef dat we er nog lang niet waren... Had ik het woord demotiverend al genoemd??
Stiller en stiller werd ik. Bram probeerde het nog even met een liedje, maar het mocht niet baten. Ik had geen zin meer. Maar ja, wat moet je he? Proberen om niet na te denken. Om niet te denken aan een warme douche, heerlijk zacht bed, droge kleren...
De bunker bij de Grebbeberg was na een lange, lange rit het volgende punt. Voorzichtig pols ik Bram wat hij er van vindt om wat punten te laten liggen. Het blijkt dat dit onderwerp niet te bespreken valt. Ik zucht en denk; "ach, ik had toch niks gepland vandaag".
Met het vinden van de Koepel in Lunteren hebben we moeite. We zoeken steeds beneden in het bos, maar hij blijkt boven op een berg te staan. Uiteindelijk na wat pittige klimmetjes, waarin ik helemaaaal geen zin meer had, toch gevonden.

Ook het middelpunt van Nederland is een bron van ergernis. Na lang zoeken vind ik de drie stenen. Bram ziet inmiddels in dat als we binnen de tijd willen finishen, we niet langer kunnen zoeken naar punten. Hij is ehhh, not amused. Mij kan het niet schelen. Ik wil naar huis.
De rit naar Amersfoort en vervolgens naar Hoogland verloopt in stilzwijgen. Het lukt maar niet om de juiste en vooral kortste weg te vinden. Bram is boos op de bordjes en op mijn GPS. Waarschijnlijk ook op mij, aangezien ik navigeer, maar dat zegt hij niet. Ik hou mijn mond en ik trap. Mijn kont doet zeer en mijn achillespezen en knieen zijn geirriteerd. Nog 16 kilometer.
Uiteindelijk om vijf voor twaalf binnen. Net op tijd dus, 365 kilometer verder en niet alle punten gevonden.
Ik laat Bram achter met de tandem, het komt niet in me op om nog even een biertje te drinken of om hem te helpen met de fiets, waarvoor ik nog sorry wil zeggen Bram!
Man man, wat was ik moe.

Kort samengevat:
-Schitterend om smorgens vroeg tegen zonsopgang door een bos te fietsen!! Dikke zwijnen gezien, reeen, konijntjes.
-Veel buien.
-Veel chocola.
-Mooie paden.
-Zware tijden.
-Vandaag ben ik blij dat ik meegedaan heb en dat we zover gekomen zijn.
-365 kilometer in 21 uur.
-16 uur rijtijd, 5 uur zoeken/pauze/tukjes
-Ritje op karakter.
-Vandaag maar even niet fietsen.
Laatst gewijzigd door Ilske op zo jun 28, 2009 8:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma jun 22, 2009 4:27 pm

Een indrukwekkend en ook drukinktwekkend verhaal van Lange Bram en Ilske. Ik had jullie vanwege je doorzettingsvermogen de volle twintig punten gegund. Je hebt er de tijd voorgehad en ook genomen. Een bonuspunt van Wappendorf had van mij wel gemogen.

We hebben nu nog 12 maanden om in dit draadje de optimale voorbereiding met elkaar bediscussiëren voor de volgende DP Puzzelrit o.l.v. de illustere en geheimdzinnige Axel Wappendorf.

Mijn route heb ik volledig gepland met Mapsource, Mapsource Topo Nederland en City Navigator Europe. Om te beginnen heb ik van alle Wappenberger-locaties Way Points gemaakt. De City Navigator is een verrekte handige tool: je kunt het programma i.c.m Mapsource zelf de kortste route tussen twee punten laten uitreken. Die twee punten moeten dan wel op de verharde weg liggen en een adres hebben.

Op die manier wordt 90% van het af te leggen traject automagisch voor je berekend. De laatste onverharde stukjes kun je vervolgens uitzette,n door in Mapsource om te schakelen van City Navigator naar Topo Nederland. Daarmee kun je tot op konijnenpad routes uitzetten.

TIjdens de puzzeltocht heb ik de uitgezette route gevolgd met behulp van de pijl op de kompasroos. Als je route 100% is ingepland geeft deze pijl precies aan waar je links en rechts moet, zonder dat je verder hoeft na te denken.

Afbeelding
copyright HuubC

Dat heeft me veel zoektijd gescheeld. Niet alle coördinaten kloppen inderdaad. Wat helpt is veel NTFU toerritten rijden, een verleden als padvinder hebben en je kunnen oriënteren in het veld. (De IJkbasis staat in het veld sukkel, dus je moet niet in dit bos blijven rijden)

Een uitkijktoren staat natuurlijk op een bult, maar de koepel in het Luntersche Buurtbos kun je inderdaad op tien meter passeren zonder hem te zien. Voordeel is weer wel dat hij als een landmark met de juiste WGS84 coördinaten in Mapsource staat.

De verschillen in verwachte en werkelijke plaats van de Wappendorf objecten worden volgens mij verklaard door de verschillende datum systemen: Mapsource gebuikt WGS84 en van de objecten die met Panoramio te vinden waren, is mij niet duidelijk welk datumstelsel gebruikt wordt.

Voor het kutbankje heb ik me werkelijk uit de naad gewerkt. Ik ben er een week voorafgaande aan de rit maar eens 's avonds met de honden gaan wandelen. Met de grenspaal heb ik geluk gehad. Ik wist uit een clinic met Karst Zijlstra dat er kleine paadjes liepen tussen de Muur langs de snelweg en de straat. Toen ik daar aankwam heb ik me op goed geluk de Frans-Belgische methode gekozen: kijk ook steeds achter je en naast je.
Humps are for camels

wictor

Bericht door wictor » vr jun 26, 2009 5:40 pm

Bruut rondje, zo te lezen! :shock: (En 't is ook gaaf om te lezen - mooi schrijfwerk van eenieder die hier verslagdoet van deze monsterrit!)

Wappendorf

Definitieve Uitslag

Bericht door Wappendorf » za jun 27, 2009 8:18 pm

Uitslag
Na het bestuderen van de finish foto's is de stand enigzins veranderd. Kaj blijkt bij de verkeerde bunker op de Grebbeberg te zijn geweest en krijgt dus helaas puntaftrek. De nieuwe uitslag wordt dan:

1) Bram & Ilse
2) Bert
3) Kaj
4) Thijs (Internet finish)
5) Coen (Internet finish)

De deelnemers die correct gefinished zijn, hebben ondertussen deze oorkonde gekregen:
Afbeelding

Noemenswaardige zaken
De punten rondom Arnhem zijn het best bezocht. Vreemd als je bedenkt dat iedereen ten westen is gestart, waar meer te vinden was.....blijkbaar is de planning bij velen een ander proces dan de uitvoering. De radiotelescoop is door niemand bezocht. Bert had Bram tegen kunnen komen, voor de rest fietste iedereen ver van elkaar. Het is niemand opgevallen dat veel punten onderdeel uitmaakten van een thema: Landmeten. Moet ik een volgende keer beter doen. Gezien de discussie over het bankje zou een banken-thema te overwegen zijn.

Leerpunten
Als je grenzen stelt, gaan mensen die opzoeken. Ik dacht 24h als finishtijd door iedereen als onacceptabel werd gezien, maar om 23:55h was het een reuze drukte. Hetzelfde geld voor het punt in het Reichswald, Bram en Ilse gingen daar toch naar toe...als ze dat niet gedaan hadden waren ze in staat geweest veel meer punten te verzamelen. Volgende keer een finish vroeg in de avond, tussen 20h - 21h. Veel foto's kwamen van Panoramio, gelinkt ana google-maps. Dat was uiteindelijk te makkelijk.

Volgende keer ?
We kunnen een jaar wachten op de volgende langste dag of dit najaar al een korte versie organiseren. Graag uw feedback.

Ik begrijp dat men moet afkicken van het vele zoeken op internet, dus hier het eerste punt van de volgende versie:
Afbeelding

Prettige zomer !!

Het TUIG
Contacteer:

Re: Definitieve Uitslag

Bericht door Het TUIG » wo jul 01, 2009 10:28 pm

Wappendorf schreef: We kunnen een jaar wachten op de volgende langste dag of dit najaar al een korte versie organiseren. Graag uw feedback.
Een korte dit najaar lijkt mij een leuk plan.
En weer een monster puzzel voor de langste dag volgend jaar.
Een eventueel thema zou iets meer naar voren mogen komen.
Als u,heer Wappendorf wat close-up foto´s wilt hebben van objecten uit mijn omgeving dan werk ik daar graag aan mee.
Deze heb ik afgelopen weekend nog even meegepakt voor het afkicken:

Afbeelding
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie