georganiseerde bike vakantie

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Xircuit
Contacteer:
georganiseerde bike vakantie

Bericht door Xircuit » ma mar 17, 2003 9:44 pm

ik wil graag op een bike vakantie, een weekje of zow in bijvoorbeeld de: ardennen, zwitzerland, frankrijk ect. Ik zat zelf te denken aan iets georganiseerds.

zelf had k al iets gezien bij bike adventures, een georaganiseerde 7 dagse reis voor mensen die voor het eerst de echt bergen in willen.

wie heeft hier ervaring mee en heeft tips?

Xircuit
Contacteer:

Re:georganiseerde bike vakantie

Bericht door Xircuit » wo mar 19, 2003 6:04 pm

Niemand?

ROXY

Bericht door ROXY » vr mar 21, 2003 9:59 am

Ik ben enkele jaren geleden, toen ik nog maar 16 was, eens meegeweest met "mountainbike-adventure", die Nederlandse organisatie. Dat was toen een reisje van een week nabij Briançon-Frankrijk. Telkens vertrokken we vanuit de gîte en kwamen we daar "s avonds ook weer terug om te eten/slapen.
Heel mooi, puik georganiseerd, knappe tochten, weinig of niks op aan te merken...

Dan ben ik 2 jaar later nog eens op alpencross (van St.Johan naar Riva) geweest met Jester bike tours (Duits). Ook dat was prima meegevallen. Zo"n alpencross is echt de MAX!! Elke dag kom je in ander terrein, andere omgeving...
De organisatie verliep ook daar vlekkeloos.

Ik heb de indruk dat de meeste organisatoren wel goed werk leveren. De groep dat heb je natuurlijk niet in de hand, maar als je jezelf niet te moeilijk opsteld... je hebt per slot van rekening toch allemaal al éénzelfde interesse hé: het fietsen!
Wat mij een beetje tegenstak is het verschil in de groep. Voordat ik vertrok had ik schrik dat ik niet zou kunnen volgen, ik kwam ook maar uit het "vlakke" België, maar niets bleek minder waar: ik heb me tamelijk geërgerd aan bepaalde mensen die zich ingeschreven hadden, en die precies nog maar amper gefietst hadden.
Als je net een groep treft die een beetje aan mekaar gewaagd is, dan is het nog leuker, intenser. Maar dat aspect heeft alleszins niet belet dat het een supervakantie was.

Zo"n alpencross zou ik nog wel eens willen overdoen, maar dan op mezelf met enkele personen die +/- even sterk zijn als mezelf, en waarmee je op voorhand ook de voorbereidingen kan maken!
Dat houdt dan in dat iedereen op voorhand genoeg getraind heeft, dat iedereen al eens met een rugzak gereden heeft, kaart kan lezen,...
Ik had ook al eens gedacht aan een pyrenëen-cross, van oost naar west, of van west naar oost, maar daar is het nog wat onherbergzamer, dus moet er meer voorbereid worden!

Maar dan moet ik eerst nog enkele gelijkgestemde gekken vinden! :P

ROXY

Bericht door ROXY » vr mar 21, 2003 10:08 am

http://www.fietsvakantiewinkel.nl/nieuwsnov.php

Kijk hier eens, hier kan je de brochure aanvragen van mountainbike-adventure. Zo"n groene folder met een foto, een getekend mannetje, en in grote gele letters: 2003!

Zelf hebben ze precies geen website.

fonzie

Bericht door fonzie » vr mar 21, 2003 2:55 pm

he roxy die pyreneeen tocht heb ik in 2001 gedaan fantastisch, heb hem met pocoloco adventures gedaan uit belgie 8)grtz fonzie

ROXY

Bericht door ROXY » vr mar 21, 2003 4:07 pm

fonzie, check mail!

fonzie

Bericht door fonzie » vr mar 21, 2003 7:01 pm

roxy mail sjekken a.u.b. 8) 8)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo mar 23, 2003 8:18 pm

tanx every body!

@ROXY: Als je dan 16 bent, ben je dan de jongste of zijn er mee in de groep van die leeftijd?

en wat was de doelgroep van die 1ste tocht, ook toevallig voor mensen die beginnen in het gebergte?

toevallig nog mensen met meer links?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo mar 23, 2003 8:38 pm

mountainbike adventure in de franse alpen was 2 jaar terug echt perfect.
goede gidsen, mooie routes en het eten was helemaal top.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma mar 24, 2003 1:58 pm

toevallig iemand een E-mail van bikeadventure?

ROXY

Bericht door ROXY » di mar 25, 2003 1:23 pm

Ik was zeker wel de jongste ja. Nog ene van 19 en ene van 20, de rest achteraan twintig, dertigers.
Maakt niet veel uit.
Als je twijfelt over je conditie: ze doen ook zo van die eendagsritten in NL of B. Dan kan je eens zien wie er op af komt, en wat de begeleiders van je kunnen denken.
Ik moet wel zeggen dat de gidsen daar in frankrijk het tempo goed afstemden op het kunnen van de groep, maar ik zou ook zeker niet de traagste willen zijn! ;D

Elendil

Bericht door Elendil » di mar 25, 2003 5:15 pm

Xircuit, heb je de brochure al binnen en staat er iets leuks in? Ik ben ook nog aan het zoeken naar een vakantie en dit klinkt wel leuk.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mar 25, 2003 8:21 pm

ik heb de brocure:

1. Walliser, Zwitzerland, Sion, camping, E495, 7 overnachtingen van 5 juli t/m 30 augustus. " Voor MTBers die voor het eerst de sensatie van de bergen willen ontdekken"

2.Les Hautes Alps, Frankrijk, Champcella, herberg 7 overnachtingen E545, 5 juli t/m 23 augustus " pittige mtb tochten voor de gevorderde MTBer. Ervaring in de bergen vereist.

3. Les Hautes Alps, Frankrijk, Herberg/hotels Trektocht 7 overnachtingen E595. 3 aparte trektochten(dus met verschillende routes in augustus/ september. Ervaring in de bergen vereist.

Bij alle drie rijd er een bus vanuit nederland die verschillende plaatsen in Nederland aan doet. Prijs onbekend. Mogelijkheid om een eigen fiets mee te nemen in de bus is er niet.

Fiets verhuur: Voor E45 Staat er dan een Merida Speed LX Gold klaar, aluframe, compleet LX gold, Rock shox Pilot XC lucht vork. Maten S/M/L.

Dus....

voor de rest nog 2 clinics in Limburg van E45 in April/mei/juni/september/oktober/november

Elendil

Bericht door Elendil » di mar 25, 2003 8:34 pm

Voor 500 Euro een week? Dan kan je beter zelf gaan lijkt me, wordt alleen het vervoer een probleem maar zoals jij het opschrijft zit dat hier ook nog niet bij... Heb de brochure ook aangevraagd maar dit ziet er niet echt boeiend uit :"(

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mar 25, 2003 9:14 pm

niet? tja, de reis is ook inc. eten, gidsen, camping ect. alleen de reis is op eigen kosten.

Elendil

Bericht door Elendil » di mar 25, 2003 10:36 pm

Als je uitgaat van de goedkoopste, 495, daar komt de reis dan nog bovenop, ik weet niet wat jouw opties zijn maar bij mij zou dat bijna zeker de bus worden. Dan moet je dus daar een fiets huren à 45 Euro is 540 + busreis. Hiervoor krijg je 7 overnachtingen dus ben je acht dagen weg.

Terwijl ik voor 645 Euro 14 dagen weg ben naar de Pyreneeën en dat is ook inclusief alles, behalve wat extra drank op een terras of iets dergelijks maar dat zal in jouw reis waarschijnlijk ook niet zitten. Dan is het wel niet twee weken fietsen maar ook wandelen, canyoning en klimmen. Dan dus liever iets meer betalen en een week langer weg.

ROXY

Bericht door ROXY » wo mar 26, 2003 9:22 am

ik heb die 2 gedaan!

Ivm die prijs: het is niet weinig, dat is waar, maar je moet bedenken: het is een reis op maat gemaakt van mtb-ers. De plekken die je aandoet met die organisatie vind je op jezelf niet.
Als je ns kijkt voor zo"n alpencross, dan zit je op 500 euro voor een week, en dat is enkel met ontbijt, bagage-transport, en 2 gidsen, niet meer dan dat!

Elendil

Bericht door Elendil » wo mar 26, 2003 11:25 am

Als je alleen maar wilt mountainbiken zal die prijs waarschijnlijk geen probleem zijn maar ik ben liever een week langer weg en dan nog wat extra activiteiten die ik ook leuk vind, scheelt 100 Euro dus dat is nog wel op te brengen :).

dragon

Bericht door dragon » do mei 29, 2003 1:37 pm

Ik heb vorig jaar voor een buitensportorganisatie gewerkt die zowel een compleet mountainbike kamp aanbied als weken met verschillende onderdelen waaronder mountainbiken, bergbeklimmen, raften enz. Je kan ervoor kiezen om zelf aan te reizen of met de bus. De vakanties zijn in italie in de buurt van het Gardameer. Lekker warm dus. Je kan de activiteiten los boeken waardoor je dus zelf kan bepalen hoe duur je het maakt.
www.globetrotting.nl :D

Wytze

Bericht door Wytze » za mei 31, 2003 12:48 pm

kijk es bij het topic over polen-> MTB tochten door tjechië is al een stukkie goedkoper en hotel ipv camping. Wij wilde daar ook naartoe op vakantie, maar nu blijkt dat mijn vriendin alleen maar een identiteitskaart heeft en een paspoort aanvragen duurt 6 maanden (frankrijk) Oostblok landen gaat dus ff niet door.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za mei 31, 2003 10:03 pm

iemand ervaring met deze reisorganisatie?http://www.col-d-extreme.nl/
zo"n pyreneeeeeenen overtocht klinkt wel ergg goed!

Plaats reactie