isis bottom bracket probleem
Moderator:Beheerders
heb ik me zo"n mooie en goeie crankset van raceface lp the next aangeschaft met zo"n isis as zit er na 5 maanden al speling op die as, is dit bekend en wat kan ik het beste doen, niet de cranks wegdoen maar welke as kan ik er het beste inzetten thanx Fonzie

Re:isis bottom bracket probleem
Terug gaan naar je LBS, zou gewoon garantie moeten zijn.... :-X
een maat van me had precies hetzelfde probleem. Alleen dan vier (!) keer achter elkaar. Hij had nog wel de ti versie (niet dat dat wat uitmaakt voor speling). zo"n duur ding, zou niet mogen kunnen. Elke keer is de as terug gegaan naar vertecx en steeds kreeg ie een nieuwe. Maar je frame + cranks worden niet beter van dat heen-en-weer-gedoe......
Nee, je frame houdt daar zeker niet van, hoe minder hoe beter eigenlijk.
Raceface BB"s zuigen big time, neem dat van mij aan...
wat het alternatief is????
wat het alternatief is????
je kunt er toch ook een truvativ inleggen?
is toch hetzelfde, isis
is toch hetzelfde, isis
Steelboy schreef:
Raceface BB"s zuigen big time, neem dat van mij aan...
De huidige jah, vooral de ISIS.. de oudere square taper versie"s hadden niet vaak zulke problemen...
die truvativ is dat wel een goede bottombracket en geen speling na 5 maanden??? fonzie

-
- Forumbeheerder
Dan heb je pas problemen...BadFastard schreef: FSA?
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar die BB"s schijnen echt niet te deugen!
Wel ellendig: ik zou voor mijn Rocky ook een BB en een crankstel moeten gaan bestellen, maar als die van Race Face niet goed zijn... Wat dan wel??
Ik rijdt al een anderhalfjaar met FSA, nooit problemen mee gehad.
Square taper Shimano BB-UN72 of BB-UN92, unbeatable!
15.000km+ zonder problemen....
15.000km+ zonder problemen....
klopt DK, maar daar passen de, o-zo mooie RF cranks weer niet op ! Zo blijf je tenminste wel bezig ........
Ik zou trouwens iets van truvativ proberen, zelf ook mee gereden, zonder problemen en niet de hoofdprijs.
Succes
Ik zou trouwens iets van truvativ proberen, zelf ook mee gereden, zonder problemen en niet de hoofdprijs.
Succes
ChrisXC schreef:
klopt DK, maar daar passen de, o-zo mooie RF cranks weer niet op ! Zo blijf je tenminste wel bezig ........
Wel als je ze besteld met een square taper. Ik heb er hier twee versie"s van. De vorige Turbine LP"s en de nieuwer (de minder mooie), beide square taper.
-
- Forumbeheerder
DeKerfs schreef:
[ChrisXC schreef:
Wel als je ze besteld met een square taper. Ik heb er hier twee versie"s van. De vorige Turbine LP"s en de nieuwer (de minder mooie), beide square taper.
that"s my plan exactly...over n weekje zitten ze erop
en die veel hogere stijfheid wat ze bij die Isis zo promoten,
dat is dus gewoon onzin / niet merkbaar?? ik heb zelf die LX met octolink (zelfde soort) maar ook gelijk in een nieuw frame dus heb nooit een goede vergelijking kunnen maken.
dat is dus gewoon onzin / niet merkbaar?? ik heb zelf die LX met octolink (zelfde soort) maar ook gelijk in een nieuw frame dus heb nooit een goede vergelijking kunnen maken.
Wytze schreef:
en die veel hogere stijfheid wat ze bij die Isis zo promoten,
Verschil zal het wel degelijk maken.. maar zie het zo; al vanaf weet ik hoe lang word de vierkante trapas gebruikt.. nooit echt voor noemens waardige problemen gezorgt.. tenzij je met extreem lange titanium assen zou rijden, maar das vandaag de dag met de Low Profile cranks ook niet meer van toepassing... Isis stijver? Jah.. ongetwijfeld, maar ik persoonlijk heb voldoende aan mn vierkante assen, qua stijfheid.. daarbij kan ik met een vierkante as en dito passend crank een veeeel lagere Q waarde realiseren dan met de ISIS of Octalink spullen...
Ik heb nog geen één Octalink as voorbij zien komen die zolang mee gaat als een gemiddelde vierkante XT as....
Oo , ben toch benieuwd hoe dat nou zou kunnen komen, aan de lagering is toch zeker niets verslechterd ofzo ? Het grootste voordeel van octalink / isis vind ik dat wanneer je de crank meerdere keren demonteerd, de crank niet verder op de as schuift. Heb thuis nog een set middleburn cranks liggen waar dat mee gebeurd is.
De extra stijfheid heb ik nog nooit iets van gemerkt.
De extra stijfheid heb ik nog nooit iets van gemerkt.
Wanneer komt CK eindelijk eens met zijn ISIS trapas. Is die nu nog steeds aan "t testen?!
Jappe schreef:
Wanneer komt CK eindelijk eens met zijn ISIS trapas. Is die nu nog steeds aan "t testen?!
Niet meer.. check de site...
Duss truvativ is de enige die een beetje (isis)trapassen kan maken ???
Juist in een frans tijdschrift een uitgebreide test over cranks en bb"s gelezen. De bb"s van RF kwamen als betrouwbaarste uit de test. Zowel de Signature als de Evolve (in iets mindere mate) deden het veel beter dan alle andere.
hebben ze zeker vergeten mijn as te testen, mij werd verteld dat sommige race face isis assen al speling hebben als ze uit de doos komen dus dacht ik laat ik eens een fsa as proberen en wat denk je die komen uit dezelfde fabriek als waar ze die race face maken ben dus benieuwd hoe lang deze het vol gaat houden. grtz. fonzie
FSA was overigens ook goed.
Maar opletten met wat "men verteld".
En als er iets mis is van in "t begin, is dat gewoon een garantiegeval.
Maar opletten met wat "men verteld".
En als er iets mis is van in "t begin, is dat gewoon een garantiegeval.
En dezelfde fabriek wil niet zeggen dat de as hetzelfde is zunne....