rem adapters merk/type specifiek?
Moderator:Beheerders
Zijn de adapters voor remmen merkspecifiek? Of is een post mount adapter voor een 200mm schijf hetzelfde voor bv shimano of avid?
Ik wil eigenlijk wel remmen upgraden maar weet niet wat ik er allemaal bij moet hebben.
bedankt alvast
Ik wil eigenlijk wel remmen upgraden maar weet niet wat ik er allemaal bij moet hebben.
bedankt alvast
-
Avid adapters werken over het algemeen het beste met avid remmen omdat je de klauw dmv ringetjes tussen de adapter en klauw afsteld.
In mijn ervaring kun je de rest redelijk uitwisselen met elkaar omdat de rest van de merken eigenlijk altijd rechtstreeks de klauw op de adapter gemonteerd word dus n Shimano 203 pm met n Formula rem werkt prima bv
In mijn ervaring kun je de rest redelijk uitwisselen met elkaar omdat de rest van de merken eigenlijk altijd rechtstreeks de klauw op de adapter gemonteerd word dus n Shimano 203 pm met n Formula rem werkt prima bv
What goes up must come down(hill)
Dan heb ik denk ik pech... Ik heb nu Avid remmen en Avid adapters voor 203mm disk op de Wilson. PM voor en IS achter. Net gekeken: ik heb inderdaad ook ringetjes tussen de klauw en adapter zitten.
Ik kijk beetje rond op MP/forums naar andere remmen. Maar ik moet dus of Avids nemen of andere merk en dan adapters er bij kopen.
Of zou het optie zijn ander merk te monteren op de "avid-manier", dus ook met ringetjes eronder?
Ik kijk beetje rond op MP/forums naar andere remmen. Maar ik moet dus of Avids nemen of andere merk en dan adapters er bij kopen.
Of zou het optie zijn ander merk te monteren op de "avid-manier", dus ook met ringetjes eronder?
-
-
-
Ik had inderdaad gelezen dat je beter ander merk kon hebben...
Maar waar moet ik naar kijken? Zoiets: http://link.marktplaats.nl/m799702812
Of gewoon meteen Zee's kopen?
Maar waar moet ik naar kijken? Zoiets: http://link.marktplaats.nl/m799702812
Of gewoon meteen Zee's kopen?
-
Zee. Koop direct de adapters erbij.
Zo goedkoop dat je gek bent als je ze niet koopt. 
http://www.bike-components.de/products/ ... &xtmcl=zee

http://www.bike-components.de/products/ ... &xtmcl=zee
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
-
Je moet toch je remleiding inkorten waarschijnlijk dus dan kun je ze zo even switchen. Inkorten kan ik mijn moeder nog leren zo simpel is dat. De twee onderdeeltjes die je daarvoor nodig hebt zitten erbij. Heb ze zelf ook en voor het geld zijn er geen betere remmen te koop
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
En moet je na inkorten weer ontluchten en olie vullen? Echt geen idee hier
.
Is die site fijne shop? Ik heb nog wat overig spul nodig (banden etc).
Ik heb me ooit eens na dagje motorrijden in de remmen vergist op de MTB toen vond ik het welletjes en heb ze gewisseld. Rij nu al jaren met voorrem op rechts.

Is die site fijne shop? Ik heb nog wat overig spul nodig (banden etc).
Ik heb me ooit eens na dagje motorrijden in de remmen vergist op de MTB toen vond ik het welletjes en heb ze gewisseld. Rij nu al jaren met voorrem op rechts.
ik heb zelf die formula RX remset waarvan je de marktplaats link stuurde.
Ben er zelf tevreden over, doen het werk en zijn nog mooi ook, en niet te duur..
En volgensmij , als ik mijn eigen hendeltjes zo zie kan je gewoon de voorrem rechts doen zonder de kabels aan te passen.
Maar als je echt power nodig hebt, het zijn geen gustav M's
Ben er zelf tevreden over, doen het werk en zijn nog mooi ook, en niet te duur..
En volgensmij , als ik mijn eigen hendeltjes zo zie kan je gewoon de voorrem rechts doen zonder de kabels aan te passen.
Maar als je echt power nodig hebt, het zijn geen gustav M's

Avid en formula kan je wel flippen. Die hebben het reservoir zo dat als je hem omdraait het nog steeds op zelfde manier zit.
Bij Shimano zit het resevoir boven op de hendel en die zou dan onder de hendel terecht komen. En volgens mij is dat niet de bedoeling. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Setje remmen van Hope V4 kost ong 200e de hendel, dus 400euro totaal. Dat is me echt even te gek. Van dat geld kan ik, denk ik, ook beter mijn 888rv eerst upgraden. Uit een performance oogpunt wordt het anders te ongebalenceerd. Ik ben ook geen fanatieke racer.
Bij Shimano zit het resevoir boven op de hendel en die zou dan onder de hendel terecht komen. En volgens mij is dat niet de bedoeling. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Setje remmen van Hope V4 kost ong 200e de hendel, dus 400euro totaal. Dat is me echt even te gek. Van dat geld kan ik, denk ik, ook beter mijn 888rv eerst upgraden. Uit een performance oogpunt wordt het anders te ongebalenceerd. Ik ben ook geen fanatieke racer.
Laatst gewijzigd door Greenhorn op do apr 17, 2014 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
hope tech 3 kun je niet flippen maar de remleiding switchen is dead easy wat ik er van begrepen heb 
en bike-components is super. Ik moest best lang wachten op spare parts maar communicatie was echt perfect

en bike-components is super. Ik moest best lang wachten op spare parts maar communicatie was echt perfect

Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast
Tuurlijk kun je voor Hope gaan maar ik kan niet bij je in de portemonnee kijken natuurlijk. Ik heb er persoonlijk ook voor Zee gekozen omdat ik bijna €400 voor een remset toch net wat te gek vond voor wat ik er mee doe. Al vind ik het wel de mooiste remmen. De Zee remmen hebben als voordeel dat ze keramische zuigers hebben. Dat vond ik wel een plus. Wat betreft het inkorten van de remleiding hoef je niet te ontluchten als je de instructies goed volgt. Vertrouw je het niet dan ga je er mee naar een goede shop zodat zij het kunnen doen. Hele proces duurt nog geen 15 min.
Mocht je voor Hope met braided remleiding gaan dan is het inkorten wel wat lastiger omdat je hier een speciale tang/schaar voor nodig hebt.
Mocht je voor Hope met braided remleiding gaan dan is het inkorten wel wat lastiger omdat je hier een speciale tang/schaar voor nodig hebt.