Marzocchi veren

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trail Freak
Marzocchi veren

Bericht door Trail Freak » ma apr 07, 2014 1:20 pm

Ik wilde vorige week de veer van mn Marzocchi 888 RC3 Evo V2 Ti (2012) vervangen door een hardere versie, en nu viel mij op dat de veer die er al in zat, in een plastic sleave zat. Ik dacht: iemand niet opgelet bij het in elkaar zetten van de vork bij Marzocchi.
Echter na het terugplaatsen merkte ik op dat de veer nogal tegen de binnenpoten schraapt bij het inveren.
Ff gaan googlen en wat blijkt: dat plastic ding hoort er gewoon op :?
Gelukkig van mn nieuwe (stalen) veer het plastic niet verwijderd maar van de Ti veer wel.

Iemand ervaring met het "vervangen" van deze plastic sleeve? Las al zoiets als condooms erover heen. Maar wat voor zooi ga je aan je binnenkant creeren met al dat plastic/rubber? Las ook dat het standaard plastic wat er omheen zit, na verloop van tijd aan het kapot rafelen gaat en al die stukken dus in je binnenwerk komen te zitten en dus krassen op je stanchions :dontgetit:
Tips anyone???

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma apr 07, 2014 1:26 pm

Kun je er niet een stukje krimpkous om zetten?

Trail Freak

Bericht door Trail Freak » ma apr 07, 2014 1:31 pm

Zou misschien wel kunnen, maar wil zelf eigenlijk niet het wiel opnieuw uitvinden ;)
Krimpkous is volgens mij nl wat dikker dan het standaard plastic wat erom zit en dat past denk ik niet (zal zo eens kijken als ik thuis ben)

Trail Freak

Bericht door Trail Freak » ma apr 07, 2014 6:02 pm

Het zou net passen denk ik.
Iemand anders nog ideeën/tips???

Plaats reactie