Canfield Jedi 2013
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
-
Echt vervelend! Kan me voorstellen dat je baalt.vinnycorleone schreef:Het kost hún natuurlijk geen 500$. Mij wel..=Pashley= schreef:Was ook mijn eerste reactie... No way dat een achterbrug hun 500 dolar kost...Christiaan schreef:Verkoper al aangeschreven?
500 voor een nieuwe achterbrug, auw
Vind ik trouwens niet heel raar voor een frame van 3200.
Wel vind ik het veel geld, dus ik begin er eerst niet aan.
Voor mijn gevoel zit de 'knik' wel ergen in overgang frame/brug. Had je gevoel dat een van de assen van de links op spanning stond toen je uit elkaar haalde/ in elkaar zette? Zou jammer zijn als hij minder soepel veert of je lagers scheef belast. Valt dit niet onder garanty net als scheuren?
- vinnycorleone
Hoe ik aan dit frame gekomen ben is al bijna een topic op zich waard. Om het kort te houden: Ik was al bijna een jaar op zoek naar dit frame en heb me er veel in verdiept.
Uiteindelijk via mtbr.com in contact gekomen met Vin Quenneville van Canfield. Hij vertelde dat een klant een XL frame te koop had.
Ik heb contact gelegd met die gast (Justin). Hij moest het frame nog binnen krijgen, want hij had het net geruild tegen zijn oude fiets. Hij wilde het gaan gebruiken, maar had net een briljante aanbieding gekregen voor een mooi 2014 frame.
Toen hij het frame binnen had, heeft hij me veel (detail)foto's gestuurd en ik raakte overtuigd. Ik heb Vin gemaild met de vraag hoe 'trustworthy' Justin is. Vin mailde mij dat ze al heel erg lang zaken doen en samen biken. Sterker nog, Justin zou vanaf december teamrijder gaan worden voor het Canfield Downhill team en had daarom een 2014 Jedi aangeboden gekregen.
Voor mij was dit het risico waard en zijn we tot een overeenkomst gekomen. Voor een mooie totaalprijs (inclusief verzenden vanaf zijn woonplaats NY) kon ik het frame overnemen.
Op het eerste gezicht is er niks aan het frame te zien, ziet er allemaal erg goed uit. Pas bij het monteren van de cranks werd het zichtbaar. Ik heb dus meteen een gedetailleerde mail naar Justin (en Vin) gestuurd.
Justin heeft per direct de vorige eigenaar opgebeld en heeft mij het volgende gemaild:
Deze 2 personen vertrouw ik dus wel aardig, want de goede naam van Canfield staat ook een beetje op het spel zo (of course ill never know for sure).
Het is die vorige eigenaar die waarschijnlijk niet helemaal eerlijk is geweest.
Maar goed, ik heb pech gehad. Ik sluit dit hoofdstuk eerst af. Ik ga gewoon kijken hoe hij rijdt. Ik verwacht vandaag of vrijdag mijn derailleur en shifter en ook zullen mijn cassette en zadel dit weekend wel verschijnen.
Mocht het allemaal kut zijn, dan heb ik in ieder geval weer wat om voor te sparen (achterbrug van 500$ )
HAPPY HOLIDAYS!!
Uiteindelijk via mtbr.com in contact gekomen met Vin Quenneville van Canfield. Hij vertelde dat een klant een XL frame te koop had.
Ik heb contact gelegd met die gast (Justin). Hij moest het frame nog binnen krijgen, want hij had het net geruild tegen zijn oude fiets. Hij wilde het gaan gebruiken, maar had net een briljante aanbieding gekregen voor een mooi 2014 frame.
Toen hij het frame binnen had, heeft hij me veel (detail)foto's gestuurd en ik raakte overtuigd. Ik heb Vin gemaild met de vraag hoe 'trustworthy' Justin is. Vin mailde mij dat ze al heel erg lang zaken doen en samen biken. Sterker nog, Justin zou vanaf december teamrijder gaan worden voor het Canfield Downhill team en had daarom een 2014 Jedi aangeboden gekregen.
Voor mij was dit het risico waard en zijn we tot een overeenkomst gekomen. Voor een mooie totaalprijs (inclusief verzenden vanaf zijn woonplaats NY) kon ik het frame overnemen.
Op het eerste gezicht is er niks aan het frame te zien, ziet er allemaal erg goed uit. Pas bij het monteren van de cranks werd het zichtbaar. Ik heb dus meteen een gedetailleerde mail naar Justin (en Vin) gestuurd.
Justin heeft per direct de vorige eigenaar opgebeld en heeft mij het volgende gemaild:
Vin heeft mij ook op dezelfde dag (zondag) nog terug gemaild dat hij het zeer vervelend vond en het maandag direct uit zou zoeken.Hey, i got your email and called the other guy up that i got it from, he says no way there was a big crash or anything that would have misaligned it(of course ill never know for sure). he said that it was ridden about 10ish times. 1 weekend in whistler and another few over on the west coast. i have also gathered from 3rd party sources that he isn't very good, so i don't think he was hitting massive drops.
Deze 2 personen vertrouw ik dus wel aardig, want de goede naam van Canfield staat ook een beetje op het spel zo (of course ill never know for sure).
Het is die vorige eigenaar die waarschijnlijk niet helemaal eerlijk is geweest.
Maar goed, ik heb pech gehad. Ik sluit dit hoofdstuk eerst af. Ik ga gewoon kijken hoe hij rijdt. Ik verwacht vandaag of vrijdag mijn derailleur en shifter en ook zullen mijn cassette en zadel dit weekend wel verschijnen.
Mocht het allemaal kut zijn, dan heb ik in ieder geval weer wat om voor te sparen (achterbrug van 500$ )

HAPPY HOLIDAYS!!
- vinnycorleone
-
- vinnycorleone
Eh nee. Dat heb je niet goed begrepen dan.japie carbon schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je op advies van dat bedrijf het frame gekocht? En dan laten ze je nu 500 dollars voor het achterframe dokken???
Ik zou echt laaiend zijn!!
(en 500 dollar ligt ver beneden de normale retailprijs)
fijne kerst.
- vinnycorleone
Zoals ik al aangaf heb ik dat hoofdstuk afgesloten.
Ik heb dinsdag mijn Saint Shifter en derailleur binnen gekregen via SouthSide, erg mooi spul. Het past mooi bij de rest. Vandaag of morgen verwacht ik de cassette en het zadel via CRC.
Frame: Canfield Jedi 2013 XL
Vork: 2013 Rockshox Boxxer RC
Headset: FSA Orbit Z 1.5R
Stuurpen: Nukeproof Warhead Direct Mount stem
Stuur: Nukeproof Warhead 800 Riser Bars 38mm Rise
Handvatten: Race Face Strafe lock on
Zadelpen: Thomson Elite Layback 30.9
Zadel: Nukeproof Plasma Speed Race Saddle
Zadelpenklem: Canfield
Remmen: Shimano Saint M820 Disc Brakes
Remschijven: Saint SM-RT76-M 6-bolt remschijven 203mm voor, 180mm achter
Shifter: Shimano Saint SL-M820 10-Speed I-Spec B Shifter 2014
Derailleur: Shimano Saint M820 Shadow+ 10-Speed Rear Derailleur 2014
Cassette: Shimano 105 5700 10 Speed Road Cassette (11-25)
Ketting: Sram PC-1031 10-Speed ketting
Tandwiel: Shimano Zee 10 Speed 36T
Cranks: Shimano Zee 10sp M640 (170mm)
Bottom Bracket: Nukeproof External Bottom Bracket 83mm
Chain Guide: MRP G3 Wide Angle
Pedalen: Nukeproof Neutron Flat Pedals
Velgen: ?
Naaf Voor: ?
Naaf Achter: ?
Spaken: ?
Banden: Maxxis Minion DHF en DHR
zwart: heb ik al
blauw: is besteld
rood: is gepland, kan nog veranderen
Ik ga vandaag kijken bij een tweedehands wielset, dus misschien is de fiets dit weekend al compleet! Zal sowieso vanmiddag wat foto's maken.
Ik heb dinsdag mijn Saint Shifter en derailleur binnen gekregen via SouthSide, erg mooi spul. Het past mooi bij de rest. Vandaag of morgen verwacht ik de cassette en het zadel via CRC.
Frame: Canfield Jedi 2013 XL
Vork: 2013 Rockshox Boxxer RC
Headset: FSA Orbit Z 1.5R
Stuurpen: Nukeproof Warhead Direct Mount stem
Stuur: Nukeproof Warhead 800 Riser Bars 38mm Rise
Handvatten: Race Face Strafe lock on
Zadelpen: Thomson Elite Layback 30.9
Zadel: Nukeproof Plasma Speed Race Saddle
Zadelpenklem: Canfield
Remmen: Shimano Saint M820 Disc Brakes
Remschijven: Saint SM-RT76-M 6-bolt remschijven 203mm voor, 180mm achter
Shifter: Shimano Saint SL-M820 10-Speed I-Spec B Shifter 2014
Derailleur: Shimano Saint M820 Shadow+ 10-Speed Rear Derailleur 2014
Cassette: Shimano 105 5700 10 Speed Road Cassette (11-25)
Ketting: Sram PC-1031 10-Speed ketting
Tandwiel: Shimano Zee 10 Speed 36T
Cranks: Shimano Zee 10sp M640 (170mm)
Bottom Bracket: Nukeproof External Bottom Bracket 83mm
Chain Guide: MRP G3 Wide Angle
Pedalen: Nukeproof Neutron Flat Pedals
Velgen: ?
Naaf Voor: ?
Naaf Achter: ?
Spaken: ?
Banden: Maxxis Minion DHF en DHR
zwart: heb ik al
blauw: is besteld
rood: is gepland, kan nog veranderen
Ik ga vandaag kijken bij een tweedehands wielset, dus misschien is de fiets dit weekend al compleet! Zal sowieso vanmiddag wat foto's maken.
- vinnycorleone
Vandaag voor een mooie prijs een Sun Ringle Single Track wielsetje op de kop getikt.
Beetje oldskool, ik had deze ook op mijn eerste 'freeride' fiets (Kona Coilair).
Heb de fiets nu helemaal in elkaar zitten. Alleen de cassette en het zadel moeten er dus nog op.

Wat moet er nog gebeuren:
Ik moet nu eerst op zoek naar 2 endcaps voor de voornaaf. De huidige hebben een iets te brede diameter om goed op de boxer te passen. Ik zoek iets wat niet geheel conisch is, maar aan de smalle kant cylindrisch gevormd.
Beetje oldskool, ik had deze ook op mijn eerste 'freeride' fiets (Kona Coilair).
Heb de fiets nu helemaal in elkaar zitten. Alleen de cassette en het zadel moeten er dus nog op.

Wat moet er nog gebeuren:
- -zadel monteren
-cassette monteren
-derailleur afstellen
-achterremleiding inkorten
-vering afstellen
-toch een andere zadelpenklem
-chainstayprotector (binnenband) monteren
Ik moet nu eerst op zoek naar 2 endcaps voor de voornaaf. De huidige hebben een iets te brede diameter om goed op de boxer te passen. Ik zoek iets wat niet geheel conisch is, maar aan de smalle kant cylindrisch gevormd.
Laatst gewijzigd door vinnycorleone op vr jan 03, 2014 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- vinnycorleone
Vandaag wat kleine 'pimp my bike' spulletjes binnen gekregen:

Zoals je ziet ga ik wat extra gele details aanbrengen. De stickerset is van een Nukeproof dirtbike (Solum), maar daar kan ik wel het één en ander van gebruiken.
De barend-pluggen zijn van een ander merk, maar de kleur is precies goed. Ik vind ze alleen wat dik en er zit een gat in. Maar vooralsnog voldoen ze prima.
De bout van m'n topcap was versleten, dus direct maar een nieuwe Nukeproof topcap besteld.
Het plan van de gele 'rimstriping' staat nog steeds. Alleen nog even de tijd vinden voor het verwijderen van de huidige stickers.
Nieuwe foto's volgen snel!

Zoals je ziet ga ik wat extra gele details aanbrengen. De stickerset is van een Nukeproof dirtbike (Solum), maar daar kan ik wel het één en ander van gebruiken.
De barend-pluggen zijn van een ander merk, maar de kleur is precies goed. Ik vind ze alleen wat dik en er zit een gat in. Maar vooralsnog voldoen ze prima.
De bout van m'n topcap was versleten, dus direct maar een nieuwe Nukeproof topcap besteld.
Het plan van de gele 'rimstriping' staat nog steeds. Alleen nog even de tijd vinden voor het verwijderen van de huidige stickers.
Nieuwe foto's volgen snel!
- vinnycorleone
Al het bovenstaande is inmiddels gebeurt.vinnycorleone schreef: Wat moet er nog gebeuren:
- -zadel monteren
-cassette monteren
-derailleur afstellen
-achterremleiding inkorten
-vering afstellen
-toch een andere zadelpenklem
-chainstayprotector (binnenband) monteren
Ik ben alleen nog op zoek naar de juiste endcaps voor mijn naaf, dan kan ik mijn voorwiel fatsoenlijk monteren.
Ik heb al wel een rondje door de straat kunnen rijden met een geleend voorwiel. De fiets voelt super. Ik merk ook totaal niet dat de achterbrug 'scheef' is (met losse handen ging ook prima).
Ook heb ik het stickersetje van de Nukeproof Solum verknipt en geplakt op plekken waar mij dat wel mooi leek. Ik had niet raar opgekeken als het er amateuristisch had uitgezien, maar ik ben bijzonder tevreden!

Ik heb de stickers van de velgen verwijderd en de gele velgstriping besteld.
Zowel bij het plakken als het verwijderen kwam de föhn van mijn vriendin aardig van pas

Het voorlopige resultaat:

Ik hoop binnenkort foto's te kunnen plaatsen van een fiets mét endcaps, remschijf en velgstickers

- vinnycorleone
Dat is gelukkig persoonlijk. Maar ik had hem wel een beetje zien aankomen.Tuup J schreef:Die nukeproof stickers op het frame doen het merk geen eer aan, eerder afbreuk.
Mij bevalt het merk echter zeer goed. Heb een aantal onderdelen (gehad) en die zijn stuk voor stuk goed. Daarnaast vind ik het een mooie kleur.
Je hebt gelijk. Ik zag het ook pas op de foto's. Heb het stuur gemonteerd terwijl het frame schuin hing aan een workstand en heb er daarna nog niet écht op gefietst..Voor de rest dikke bike geworden, volgens mij heb je alleen je stuur erg ver voorover staan?
-
-
- vinnycorleone
Canfield doet afbreuk aan Nukeproof? Die had ik in ieder geval niet zien aankomen...Flip van Veen schreef:Denk datTuup t merk Canfield bedoelt
Ja, ik snap de insteek ook zeker. Sterker nog, ik had er stiekem zelf ook een beetje last van (framestickers horen bij het frame, dus een ander merk is raar) en Tuup heeft me weer aan het denken gezet.En Nukeproof heeft idd goede parts alleen ze hebben ook eigen bikes dus snap de insteek wel maar smaak is idd persoonlijk
Toch vind ik het resultaat van de stickers wel erg mooi. De gele accenten vind ik goed passen op die plekken.
Zit er dus over te denken om zelf stickers te laten maken. Zoiets als hieronder, maar dan met dezelfde afmetingen als de huidige plakkers.

(ms paint rules

Christiaan schreef:Maar hoe zit t nu met die kromme achterbrug?
Nog niet uitgebreid kunnen testen verder.vinnycorleone schreef: Ik heb al wel een rondje door de straat kunnen rijden met een geleend voorwiel. De fiets voelt super. Ik merk ook totaal niet dat de achterbrug 'scheef' is (met losse handen ging ook prima).
Laatst gewijzigd door vinnycorleone op ma jan 13, 2014 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
misschien bedoelt hij dat het krom is om nukeproof op canfield fietsen te plakken omdat het allebei bikes zijn.
hetzelfde als specialzed op een giant bijvoorbeeld.
buiten dat is nukeproof ook gewoon een mooi merk en ik vind persoonlijk die stickers er wel vet op staan!
en die canfield paint stickers van je zouden er helemaal mooi bij staan!
hetzelfde als specialzed op een giant bijvoorbeeld.
buiten dat is nukeproof ook gewoon een mooi merk en ik vind persoonlijk die stickers er wel vet op staan!
en die canfield paint stickers van je zouden er helemaal mooi bij staan!
Wat ik bedoelde is dat canfield een exclusief merk is, nukeproof daarin tegen niet. Wil ik geen afbreuk doen aan hun frames of onderdelen. Maar vergeleken met canfield is nukeproof toch wat minder in mijn ogen.
Houdt je frame dus nukeproof stickerloos bedoel ik
. Vindt persoonlijk een stickerloos of een clean look frame sjieker.

Life begins at the end of your comfortzone.
- vinnycorleone
Check. Had ik je toch goed begrepen dusTuup J schreef:Wat ik bedoelde is dat canfield een exclusief merk is, nukeproof daarin tegen niet. Wil ik geen afbreuk doen aan hun frames of onderdelen. Maar vergeleken met canfield is nukeproof toch wat minder in mijn ogen.