Sram X-7 problemen
Moderator:Beheerders
- dickjansen63
hoi,
Ik ben op het moment bezig met het opbouwen van mijn DH.
Nu heb ik alles al klaar behalve het afstellen van de derailleur,
hij pakt alle versnellingen wel prima maar zodra ik hard aan begin te zetten is het net alsof die tandjes over gaat slaan terwijl de cassette nog prima is..
Ben al bezig geweest met de L en de H schroefjes, helaas ook geen resultaat en nog steeds het door trap probleem..
Iemand die hier ervaring mee heeft of evt een oplossing heeft hoor ik graag van..
Ik ben op het moment bezig met het opbouwen van mijn DH.
Nu heb ik alles al klaar behalve het afstellen van de derailleur,
hij pakt alle versnellingen wel prima maar zodra ik hard aan begin te zetten is het net alsof die tandjes over gaat slaan terwijl de cassette nog prima is..
Ben al bezig geweest met de L en de H schroefjes, helaas ook geen resultaat en nog steeds het door trap probleem..
Iemand die hier ervaring mee heeft of evt een oplossing heeft hoor ik graag van..
heb je de ketting op de juiste lengte? genoeg spanning op je derailleur(veertje)?
neem aan dat je ketting goed is.....
neem aan dat je ketting goed is.....
www.wildchains.com
Bike Sports Enschede
Bike Sports Enschede
- dickjansen63
- dickjansen63
Hoe heb je de ketting op lengte gemaakt dan? Heb je dat zo op gevoel gedaan of heb je daar een bepaalde methode voor gebruikt. Ik doe het altijd zo. Ketting over het grootste tandwiel achter, dan zonder de ketting door de derrie te halen de ketting bij elkaar brengen. Zoals single speed zeg maar. Dan tel je vanaf het punt waar die overlapt twee schakels extra.
- dickjansen63
- dickjansen63
- dickjansen63
- dickjansen63
- dickjansen63
Ja Dick daarom heb je hem dus ook zo zonder in te korten gemonteerd. Lees dit maar ff door. Moet je wat naar beneden scrollen daar staat precies wat ik je net verteld heb. Oh en btw een nieuwe ketting op een oude cassette moet niet inslijten dat slijten gaat juist sneller. 
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... gth-sizing

http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... gth-sizing
- dickjansen63
- dickjansen63
- dickjansen63
Meschien even langs de lokale lbs?(Advies is meestal gratis
).
Had hier het zelfde probleem en dacht ook aan me tandwielen!
Ik nieuwe ketting en casette gehaald en nog het zelfde probleem.
Dus toen toch maar even langs de lbs!
Het bleek aan de derrie te liggen die net niet bij het frame/tandwielen etc. paste.
Na dit te late veranderen voor een paar tientjes heb ik nog geen knakkend tandje gehoord

Had hier het zelfde probleem en dacht ook aan me tandwielen!
Ik nieuwe ketting en casette gehaald en nog het zelfde probleem.
Dus toen toch maar even langs de lbs!
Het bleek aan de derrie te liggen die net niet bij het frame/tandwielen etc. paste.
Na dit te late veranderen voor een paar tientjes heb ik nog geen knakkend tandje gehoord

zolang het vooruit komt is het beter dan niets :P
Staat je derrie wel recht onder je frame? Misschien heeft je hanger een tik gehad?
Anders zou ik het idd bij je tandwielen zoeken. Als je zelf niet in staat bent om iets te beoordelen vraag het dan eerst hier dmv een foto te plaatsen of idd aan je lbs. Scheelt je een hoop gevloek en eventueel aankopen die niet nodig zijn.
Anders zou ik het idd bij je tandwielen zoeken. Als je zelf niet in staat bent om iets te beoordelen vraag het dan eerst hier dmv een foto te plaatsen of idd aan je lbs. Scheelt je een hoop gevloek en eventueel aankopen die niet nodig zijn.
- dickjansen63
Als hij bedoelt dat de cassette over de cassette body slipt praat hij onzin. Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat je naaf geserviced moet worden omdat er vuil in zit of versleten is. Het doortrappen kan komen doordat de palletjes die normaal de binnenkant van de body grijpen blijven plakken waardoor je geen aandrijving meer hebt.
- dickjansen63
Weet je zeker dat je een 9 speed ketting hebt gemonteerd?
Wordt nu toch wel tijd dat je het probleem een keer ziet lijkt me zo. Als ik er een week mee bezig zou zijn en nog het euvel niet had gevonden (wat ik me niet voor kan stellen) zou die al lang bij de lbs staan. Al vertrouw ik die ook voor geen meter.
Wordt nu toch wel tijd dat je het probleem een keer ziet lijkt me zo. Als ik er een week mee bezig zou zijn en nog het euvel niet had gevonden (wat ik me niet voor kan stellen) zou die al lang bij de lbs staan. Al vertrouw ik die ook voor geen meter.