Denk dat de kogel nu wel door de kerk is en en snel meerdere merken zullen volgen....
Vermoed dat 650b van de aardbodem verdwijnt...
29er Specialized Enduro...
http://www.bikemag.com/news/news-specia ... -unveiled/
http://forums.mtbr.com/29er-bikes/endur ... 41101.html
De nieuwe trend in Enduro?
Moderator:Beheerders
Tja grote wielen, ik ben er geen fan van, maar als het werkt..... Klinkt wel goed deze, prima afloop eigenschappen door de grote wielen, maar vooral meer travel dan je "normale" 29'ert 

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
ik vind de 26" enduro best wel hard maar de 29" hmm not my cup of tea. wel goed dat ze deze optie wel bieden nu (laat het aub niet 26" vervangen)
maar omdat specialized nu met een 29" komt vind ik het wel voorbarig om te zeggen dat 650b verdwijnt
maar omdat specialized nu met een 29" komt vind ik het wel voorbarig om te zeggen dat 650b verdwijnt
Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast
-
De nieuwe trend in het enduro gebeuren zijn denk ik de dikke banden zoals in de sandman.
Ik had even gereden met de 29'er stumpjumper FSR, en over sommige dingen gaat dacht echt een stuk vlotter, maar dat komt in de verste verte niet in de buurt van wat met 3,8" banden kan!
Dat is 29'er in het kwadraat! De diameter om vlot over dingen over te rollen, maar bovendien nog 4x meer grip!!
Helaas zijn het wel redelijk zware banden, bergop gaat het toch wat trager
Ik had even gereden met de 29'er stumpjumper FSR, en over sommige dingen gaat dacht echt een stuk vlotter, maar dat komt in de verste verte niet in de buurt van wat met 3,8" banden kan!
Dat is 29'er in het kwadraat! De diameter om vlot over dingen over te rollen, maar bovendien nog 4x meer grip!!
Helaas zijn het wel redelijk zware banden, bergop gaat het toch wat trager

-
Wel, ik rij liever naar beneden met mijn hardtail met 90 mm veerweg vooraan maar wel 3.8 banden dan met een 26" enduro FS, maar, ieder zijn ding!Lars TB schreef:In DH hebben ze vroegah al eens 3.0 banden geprobeerd. Ging hem niet worden, dus helaas, ook daar werken bredere banden niet.
Geinig die Enduro, maar je moet wel minstens 1.80 zijn om er op te pasen.
De toekomst zal het uitwijzen veronderstel ik?