schroefdraad boutje remschijf kapot

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MRW
schroefdraad boutje remschijf kapot

Bericht door MRW » do mar 14, 2013 3:44 pm

Heb net de remschijf van m'n voorwiel verwijderd. De vorige eigenaar heeft 1 van de 6 boutjes waarmee de remschijf bevestigd is te strak aangedraaid met als resultaat dat de schroefdraad er volledig uit is gekomen :swear:
Ik wil weer een 203mm remschijf monteren en vraag me af of het verantwoord is om het boutje gewoon met wat loctite oid weer vast te zetten of dat ik het risico loop problemen te krijgen. Zit de remschijf dan wel vast genoeg gemonteerd?

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mar 14, 2013 3:48 pm

Ga ermee naar een bedrijf in de buurt waar ze bouten en moeren verkopen (ff googlen)
om een helicoil te monteren moet je het gat eerst groter boren, dan draadtappen en een helicoil monteren. De binnendraad van de helicoil heeft de draad die er origineel in zat:
Afbeelding

Vraag daar of ze je een helicoil erin willen zetten of waar je dit zou kunnen laten doen.

Of je moet een vriend/kennis hebben met een kolomboor en wat handigheid en die kan het dan voor je doen.
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

fredo

Bericht door fredo » do mar 14, 2013 4:36 pm

gewoon met 5 boutjes monteren, je schijf zal er niet af vallen

Sneeck

Bericht door Sneeck » do mar 14, 2013 5:56 pm

let wel op of er genoeg vlees in de naaf rondom het gat zit anders heb je meer problemen dan dat je wilt oplossen, veel naven zijn behoorlijk afgefreesd rondom de montage gaten uit oogpunt van gewichts besparing.

en de echte pro's rijden downhill worldcup's met 3!! tita boutjes, dus 5 stalen en een 6de in locktite moet prima te doen zijn. wel ff goed het resterend schroefdraad werk nakijken op mogelijk zelfde problemen.

MRW

Bericht door MRW » do mar 14, 2013 7:01 pm

Afgezien van de kanttekening die Sneeck plaatst lijkt een helicoil voor zo'n klein boutje me een heel gepriegel. Als de wielset verder nog in goede conditie zou zijn had ik het nog wel willen overwegen, maar helaas kom ik steeds meer tot de conclusie dat ik met de aanschaf van deze bike een miskoop gedaan heb... :cry:

Ik ga de schijf dus idd maar met 5 boutjes en 1 met locktite vastzetten. Bedankt voor de reacties!

Plaats reactie