Voor mijn Project F 7 (zie mijn post in de Showroom), wil ik over stappen van 3x9 naar 2x9 (plus Bashring) ringen voor...
Ongetwijfeld dat er onder jullie genoeg ervaring is, maar wat is de beste verhouding en welk materiaal raden jullie aan?
Heb nu een Race Face Evolve crank en deze moet ook blijven. Zat nu ook weer te denken aan Race Face in de maten 22/34 of 24/36 dan wel een combinatie van deze twee. Ben altijd zeer tevreden geweest met dit spul maar misschien is er wel iets beters of anders in prijs/kwaliteitsverhouding...
Bvd
Mvg
Van 3 naar 2... met bash.
Moderator:Beheerders
Nil Volentibus Arduum
ik rij ondertussen 2 jaar met 2 x 9, 26 - 36 en 11 - 32 achter. bevalt hier in Nederland prima, al zou een echte doorrijder misschien eerder een 38 pakken want je zit vrij snel aan de max. materiaal technisch heb ik die 2 jaar uitgereden met de standaard race face race ring voor en sram red spider cassette met pc991 ketting. door weer en wind (en veel te veel modder), met goed onderhoud. vind ik niet verkeerd het heeft altijd haarfijn geschakeld, maar voor de winter tochtjes gooi ik er nu een stalen voorblad op.
dan is 24t idd een goede keuze. voor een 36t blad heb je een 36t bash nodig, alle fabrikanten houden er genoeg ruimte voor maar je kan (meestal) niet naar 37 of 38t blad zonder je bash te vervangen. ik zou voor een 38t bash gaan bodem vrijheid maakt niet heel gek veel uit als je veel over kleine omgevallen boompjes wil hoppen. die rf nu heeft zijn prima, kunnen ook tegen een behoorlijk stootje.
als ik je nog een goede betaalbare chainguide mag aanraden kijk eens naar stinger. ze zijn niet de beste qua compatibiliteit, maar als het past op je frame/ crank heb je er geen zorgen om.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17282
ze hebben er ook 1 met e-type erop maar dat is een nóg ergere crime om werkend te krijgen. ik ben er mee gestopt na een xtr derri half weg te zagen ivm de achterbrug ophanging.
als ik je nog een goede betaalbare chainguide mag aanraden kijk eens naar stinger. ze zijn niet de beste qua compatibiliteit, maar als het past op je frame/ crank heb je er geen zorgen om.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17282
ze hebben er ook 1 met e-type erop maar dat is een nóg ergere crime om werkend te krijgen. ik ben er mee gestopt na een xtr derri half weg te zagen ivm de achterbrug ophanging.
Oke, dank je wel voor de tips.
Zit nog steeds in Race Face modus, mooi spul voor een redelijke prijs...
Zij hebben alleen geen Bash in 38t dus ga ik ook nog even kijken bij KCNC, E-Thirteen, Blackspire of nog iets anders.
Heb verder geen ervaring met hun producten (muv KCNC) dus...
Nogmaals bedankt
Zit nog steeds in Race Face modus, mooi spul voor een redelijke prijs...
Zij hebben alleen geen Bash in 38t dus ga ik ook nog even kijken bij KCNC, E-Thirteen, Blackspire of nog iets anders.
Heb verder geen ervaring met hun producten (muv KCNC) dus...
Nogmaals bedankt
Nil Volentibus Arduum