scheve derailleur

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BQDHFR
scheve derailleur

Bericht door BQDHFR » vr dec 28, 2012 5:21 pm

Ik was de nieuwe north shore aan't uittesten en toen besloot ik er even af te vallen.
vervolgens merkte ik dat mijn derailleur mn spaken raakte op het grootste cassete-tandblad.

joepie, is dit een probleem?
gewoon terugbuigen?

GW

Bericht door GW » vr dec 28, 2012 7:21 pm

Dat is niet al te best. Maar dit kun je inderdaad op lossen door hem terug te plooien.
Je kunt dit ook bij je lbs laten doen,die heeft daar een speciale tool voor om dit correct te doen

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » za dec 29, 2012 8:24 am

Na ff zoeken zie ik dat je het kan doen met een 2de achterwiel, weet iemand hier hoe?

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » za dec 29, 2012 8:54 am

Gewoon een beetje lopen spelen met een inbus en hij staat nu al recht genoeg om de ketting vooruit en achteruit er enigzins soepel door te laten.
De ketting schraapt nog wel een hoekje bij het eerst pulley-wieltje, dus helemaal recht staat hij niet.
Ik ga er van uit dat het wel te doen is zo.

Dankje voor de hulp GW

marten

Bericht door marten » za dec 29, 2012 9:52 am

BQDHFR schreef:Na ff zoeken zie ik dat je het kan doen met een 2de achterwiel, weet iemand hier hoe?
Voorwiel is handiger.

Zet het achterwiel achterstevoren in de fiets om ruimte te maken, steek de spanner weer van de niet-derailleurkant door de naaf en weer vast
Schroef de derailleur los, kabel etc kun je gewoon laten zitten
Schroef je voorwiel (veertjes even opzij leggen) aan de pad. Als het tegenzit, dat ligt aan de naaf en de dop van de snelspanner, moet je misschien nog een afstandshouder (bv een dikke moer zoals hier, wat ringetjes, of een vlak stuk gereedschap) gebruiken
Buig aan het voorwiel totdat het weer evenwijdig aan het achterwiel staat. De krachten zijn laag, dus het voorwiel heeft hier geen moeite mee
Trek de derailleur bij het vastschroeven weer goed naar achteren, zodat de nok aan het draaipunt achter het uitsteeksel op het derailleuroog past

Afbeelding
/Marten

Plaats reactie