Keuzehulp 29er Fully AM=>>Keuze gemaakt....

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

martijnie
satori

Bericht door martijnie » zo nov 11, 2012 11:10 pm

Mijne Vrijdag gaan ophalen en vandaag een testrit gedaan.
Rijdt super,wel wielen verandert en nog een paar kleine dingen.
Afbeelding

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » di nov 13, 2012 3:15 pm

Interessant topic dit......

Ik zit een beetje te kijken naar een Transition Bandit 29. Ben op zoek naar een allround fietsje waar mee ik hier in de omgeving wat kan XCen, maar als het nodig is ook lekker kan spelen, en een lekkere afdaling kan rijden...

Heb laatst en fimpje gezien van de eigenaren van Transition, die echt lekker naar beneden reden met die fiets...

Wie heeft er hier al echt ervaring met de bovengenoemde 29ers.....? Ik ben heeeel benieuwd. Vooral qua gewicht en suspension travel (te veel?) bij XC gebruik.

Thanks,

-M.

freeko

Bericht door freeko » di nov 13, 2012 4:42 pm

De Transition heeft zo goed als dezelfde geo als de Kona....alleen is de Kona een stuk goedkoper...

Dat was voor mij de reden om voor de Kona te gaan,als hij goed bevalt gaan we volgend jaar kijken voor een Transition Covert 29...of een Banshee prime

Mijn Satori:
moet alleen nog een ketting-geleider op,een verstelbare zadelpen,stevigere wielen en de vork ff ombouwen naar 140mm

Afbeelding

@martijnie....ik zou er nog wel een andere stuurpen in zetten,rijd een stuk leuker.Jou Satori heeft ook een wat andere afmontage...rij jij met 3X9 speed?,de mijne heeft een 2X10 met een SRAM crankset..

martijnie

am

Bericht door martijnie » di nov 13, 2012 9:46 pm

@freeko,heb er een 3x10 van gemaakt is iets gemakkelijker op de steile technische stukken. Welke stuur pen heb jij opzitten?

freeko

Bericht door freeko » di nov 13, 2012 9:52 pm

Een stuurpen van Kona 65mm,de remmen heb ik vervangen door Hope Tech M4.
Nu nog een bashplate en een ketting-geleider en een keer wat sterkere/lichtere tubeless wielen.En de vork even ombouwen naar 140mm.

Dan maar snel eens wat trails fietsen...

pieterp

Bericht door pieterp » wo dec 05, 2012 10:44 am

Dit is de mijne geworden: Pyga OneTen29

Afbeelding

meer op: http://rennsport.skynetblogs.be/

joddi

Bericht door joddi » wo dec 05, 2012 7:04 pm

Heb je de Cube al in het echt gezien?

Vind die Ninger WFO erg mooi, maar weet niet hoe die in het echt eruit ziet.

De Cube heb ik al meerdere malen in het echt gezien en vind ik IRL echt een plaatje, op de foto's komt het model helemaal niet over.

Rij eigenschappen kan ik niets over zeggen want heb op geen van de fietsen gefietst.

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » ma dec 24, 2012 11:27 am

Goeiemorgen heren,

Hoe zijn jullie ervaring tot nog toe, met de Satori en de Horsethief...? Ik ben heel benieuwd, vooral ook hoe de fietsen hier in de omgeving rijden op vlakke trails..

'K zie de Salsa uit 2012 af en toe al voor interessante prijzen voorbij komen... Lijkt me erg interessant met 120mm veerweg en een korte stuurpen... :)

Plaats reactie