spd/platform combi
Moderator:Beheerders
Een goede spd/platform pedaal is volgens mij niet te vinden. Ik ben er al een jaar naar op zoek. Wie weet of je van een Crankbrothers Mallet aan 1 kant kan het klik systeem kan wegslijpen? Werkt het klik systeem aan de andere kant dan nog, of komt die veer dan vrij?
Ik rij nu bijna 2 jaar met spd, daarvoor heb ik altijd met platform gereden. Ik mis de platform met technische afdalingen af en toe. Vorig jaar heb ik mijn meniscus beschadigd, omdat ik niet op tijd kon uitklikken bij een drift, waar ik uit glee.
Ik rij nu bijna 2 jaar met spd, daarvoor heb ik altijd met platform gereden. Ik mis de platform met technische afdalingen af en toe. Vorig jaar heb ik mijn meniscus beschadigd, omdat ik niet op tijd kon uitklikken bij een drift, waar ik uit glee.
-
als je een deel weg zou slijpen zou het click systeem niet meer werken zoals het bedoelt is dus dat is geen optie
eigenlijk is het CB click systeem op 4 punten in te clicken en dit systeem zit ook niet aan de as vast. Dus als je 2 pootjes zou afslijpen zou je 3 click momenten weghalen.. gezien de clickpunten niet vast zitten weet je dus niet waar en wanneer je juist in kunt clicken...
hoewel ik op de meeste trails clipless rij heb ik zelf toch wel meer neiging om toch weer op flats te rijden (flats plus 5/10 is grip genoeg) maar dat is voor mij persoonlijk
eigenlijk is het CB click systeem op 4 punten in te clicken en dit systeem zit ook niet aan de as vast. Dus als je 2 pootjes zou afslijpen zou je 3 click momenten weghalen.. gezien de clickpunten niet vast zitten weet je dus niet waar en wanneer je juist in kunt clicken...
hoewel ik op de meeste trails clipless rij heb ik zelf toch wel meer neiging om toch weer op flats te rijden (flats plus 5/10 is grip genoeg) maar dat is voor mij persoonlijk
Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast
-
- Contacteer:
http://www.rei.com/product/668198/shima ... spd-pedals
Nadeel is spd kant is zwaarder dus zoeken als je weer wilt in klikken.
Nadeel is spd kant is zwaarder dus zoeken als je weer wilt in klikken.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
Deze pedalen hebben ook een stuk minder grip dan flatpadels met goede pinnen. Dat is natuurlijk ook niet handig als je afdaalt!
www.trail-addicts.com the photo and video site!
Mee eens, maar het beste van twee werelden bestaat naar mijn weet niet idd.joddi schreef:Ja die pedalen zijn echt vuilnis, ook het lager werk is zo kapot, en als ze nat zijn heb je helemaal 0,0 grip.
Dikke afrader wat mij betreft, volgens mij bestaat er gewoon geen goede SPD/Flat combi.
De enige kant en klare oplossingen die ik ken (met alle voor en nadelen van dien) zijn;
Shimano M324, Shimano PD-A530 en de Extreme Pro Adapter (is ook bagger)
De oplossing, Mc Gyver met boor en tapset op de flat kant van de 530's zelf de pinnen voor grip

--Cranked Crusaders--
-
Hier http://www.pinkbike.com/news/Crank-Brot ... -2012.html een complete review over de pedalen die jij zoekt!
-
http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/ ... 33974.html deze mischien ook leuk?