PostNL Heeft mijn pakketje vermist.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BQDHFR
PostNL Heeft mijn pakketje vermist.

Bericht door BQDHFR » di okt 16, 2012 7:16 am

Ik heb 28 september een pakketje ontvangen van BETD uit staffordshire, Engeland.
Ik had een derailleurhanger besteld, maar dat was de verkeerde :frusty:
Die zelfde dag heb ik het terug op de post gedaan, naar 100% zeker het goede adres.
Naar de Spar gegaan, betaald (heb het bonnetje nog, zonder track and trace) en als het goed is is het opgestuurd. Heb een paar dagen geleden een mail gestuurd of ik mijn nieuwe hanger ( de goede dit keer) kreeg toegestuurd, dit had ik al ingevuld bij het paketje, dat ik bij retour gelijk de goede hanger toegestuurd zou krijgen.
Het bedrijf vertelde me dat het pakketje nog steeds niet is aangekomen.
Ze vertelde me dat ze zonder het pakket te hebben ontvangen, mij niet kunnen helpen.
Ik ga er dus van uit dat PostNL het pakketje kwijt is, of een bedrijf dat het vervoeren naar Engeland en verder doet.

Ik heb gegoogled, maar zonder track and trace kan je je pakketje niet opsporen.

Wat ik doen? Iemand hier ook ervaring mee en hoe heb je het toen opgelost?

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di okt 16, 2012 7:24 am

Mosterd na de maaltijd....maar bij een retour/garantie/ruilen ALTIJD aangetekend versturen.
Balen, maar helaas is hier niets meer aan te doen.
Hopen dat het pakketje/envelop weer boven water komt is de enige mogelijkheid.....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

marten

Re: PostNL Heeft mijn pakketje vermist.

Bericht door marten » di okt 16, 2012 7:33 am

BQDHFR schreef:Ik heb 28 september een pakketje ontvangen van BETD uit staffordshire, Engeland.
Ik had een derailleurhanger besteld, maar dat was de verkeerde :frusty:
Die zelfde dag heb ik het terug op de post gedaan, naar 100% zeker het goede adres.
Naar de Spar gegaan, betaald (heb het bonnetje nog, zonder track and trace) en als het goed is is het opgestuurd. Heb een paar dagen geleden een mail gestuurd of ik mijn nieuwe hanger ( de goede dit keer) kreeg toegestuurd, dit had ik al ingevuld bij het paketje, dat ik bij retour gelijk de goede hanger toegestuurd zou krijgen.
Het bedrijf vertelde me dat het pakketje nog steeds niet is aangekomen.
Ze vertelde me dat ze zonder het pakket te hebben ontvangen, mij niet kunnen helpen.
Ik ga er dus van uit dat PostNL het pakketje kwijt is, of een bedrijf dat het vervoeren naar Engeland en verder doet.

Ik heb gegoogled, maar zonder track and trace kan je je pakketje niet opsporen.

Wat ik doen? Iemand hier ook ervaring mee en hoe heb je het toen opgelost?
Ergens bij de post rijdt het personeel op gloednieuwe fietsen samensgesteld uit kwijtgemaakte onderdelen. :cry: Ook tracktrace zegt geen fuck, de bezorgers zetten zelf wel een handtekening ook al liggen de spullen nog steeds in de wagen. Je kunt een klacht indienen, dan krijg je na 4 dagen een standaardbrief dat ze echt niks kunnen vinden. Soms komt je zending na een maand oid toch nog terug , maar je kunt beter je verlies nemen, dan valt het misschien nog mee

(als je harde dingen als brief verstuurd moet je een stevige envellop gebruiken, sorteermachines persen anders de dikke delen de envellop uit (als de brief tussen twee rollen doorgaat)
/Marten

marten

Bericht door marten » di okt 16, 2012 8:43 am

illuminatastigmata schreef:Mosterd na de maaltijd....maar bij een retour/garantie/ruilen ALTIJD aangetekend versturen.
postzegel 1.70, aangetekend 9.50. Met zulke prijsverschillen kun je er ook voor kiezen het risico zelf te dragen
/Marten

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di okt 16, 2012 10:15 am

marten schreef:
illuminatastigmata schreef:Mosterd na de maaltijd....maar bij een retour/garantie/ruilen ALTIJD aangetekend versturen.
postzegel 1.70, aangetekend 9.50. Met zulke prijsverschillen kun je er ook voor kiezen het risico zelf te dragen

Met alle gevolgen vandien.....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » di okt 16, 2012 11:27 am

kan aan mij liggen, maar ik heb het een keer met remmen gehad en met een telefoon. maar als je een pakket opstuurt 6,75e of aangetekend. bij de een tot 500 euro en de ander kan tot 2000 geloof ik. gewoon een claim indienen, je hebt het bonnentje. wel rekening houden dat het max 2 weken kan duren voor je envelop aankomt. claim tot 6-8 weken.
kreeg voor een stukke iphone3gs 16gig een 4 terug met 32 gig. ik was zeek blij met tnt. en bij mijn bestelling voor remmen en wielen was het pakket beschadigd en miste de rem. kreeg het geld voor de rem overgemaakt.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di okt 16, 2012 12:40 pm

je kan ook je frustratie uiten op een TNT busje..

er rijden er genoeg :D

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » di okt 16, 2012 3:52 pm

Haha! Leuke reacties.
Goed idee die busjes.

Nee , ik denk dat ik gewoon even een claim doe bij postnl.

Bedankt he!

stennis

Bericht door stennis » wo okt 17, 2012 6:42 am

Ik ben ook een pakketje kwijtgeraakt in een sorteercentrum, met t&t , nooit gevonden...

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo okt 17, 2012 4:07 pm

stennis schreef:Ik ben ook een pakketje kwijtgeraakt in een sorteercentrum, met t&t , nooit gevonden...
Pfff, geen geld terug?

Chmod

Bericht door Chmod » wo okt 17, 2012 7:30 pm

ben eens een vork kwijtgeraakt. Na 3 weken samen met de koper een klacht ingediend. Opnieuw enkele weken later krijg ik de bevestiging dat de vork (RS totem) effectief kwijt was...

Wil de kopen op de hoogte brengen, blijkt de vork net zijn toegekomen...

fingers crossed.

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo okt 17, 2012 7:38 pm

Chmod schreef:ben eens een vork kwijtgeraakt. Na 3 weken samen met de koper een klacht ingediend. Opnieuw enkele weken later krijg ik de bevestiging dat de vork (RS totem) effectief kwijt was...

Wil de kopen op de hoogte brengen, blijkt de vork net zijn toegekomen...

fingers crossed.
Hoe kun je zo een groot pakket kwijt raken?!

sampers

Bericht door sampers » wo okt 17, 2012 10:00 pm

Toen ze mijn Propain opstuurden uit Duitsland en ik langer moest wachten dan voorzien vroeg ik om info, dan vertelden ze me ook dat mijn fiets helaas kwijt geraakt was. Dag later moet ik op postkantoor langsgaan om mijn pakketjes te ontvangen. stonden er toen 2fietsen voor me klaar; Eentje teruggestuurd en ik enorm blij na de teleurstelling de dag ervoor.
Het kan dus nog steeds...

was trouwens DHL, en ik vermoed dat die in het magazijn te Zaventem stond, toen ik daar nog op enkele honderden meters van werkte 8)
dead straight to live wrong

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 18, 2012 5:45 am

Ahum, eentje teruggestuurd? :? Een vergissing in uw voordeel... 8)

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » do okt 18, 2012 9:29 am

sampers schreef:Toen ze mijn Propain opstuurden uit Duitsland en ik langer moest wachten dan voorzien vroeg ik om info, dan vertelden ze me ook dat mijn fiets helaas kwijt geraakt was. Dag later moet ik op postkantoor langsgaan om mijn pakketjes te ontvangen. stonden er toen 2fietsen voor me klaar; Eentje teruggestuurd en ik enorm blij na de teleurstelling de dag ervoor.
Het kan dus nog steeds...

was trouwens DHL, en ik vermoed dat die in het magazijn te Zaventem stond, toen ik daar nog op enkele honderden meters van werkte 8)
2 propain bikes?
Goede service van propain, zeg dat je pakket vermist is en krijg een 2de bike, kan ik niet zeggen van BETD die persee mijn pakketje willen hebben voor ze het geld of nieuwe onderdeel toesturen!

Nu maar hopen dat ik mijn vermiste pakketje niet moet ophalen 50 km verder..

marten

Bericht door marten » do okt 18, 2012 10:55 am

BQDHFR schreef:
2 propain bikes?
Goede service van propain, zeg dat je pakket vermist is en krijg een 2de bike, kan ik niet zeggen van BETD die persee mijn pakketje willen hebben voor ze het geld of nieuwe onderdeel toesturen!

Propain kan gewoon via track en trace controleren dat de fiets die zij opgestuurd hebben weg is. Dus is het hun probleem. Dat BETD niet genegen is zonder een spoor van bewijs het door jou genomen risico over te nemen vindt ik heel verstandig ;) Bestaan ze volgend jaar ook nog als ik iets nodig heb :D
/Marten

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » do okt 18, 2012 11:02 am

marten schreef:
BQDHFR schreef:
2 propain bikes?

Propain kan gewoon via track en trace controleren dat de fiets die zij opgestuurd hebben weg is. Dus is het hun probleem. Dat BETD niet genegen is zonder een spoor van bewijs het door jou genomen risico over te nemen vindt ik heel verstandig ;) Bestaan ze volgend jaar ook nog als ik iets nodig heb :D
Nagevraagd bij de spar, ik kreeg er geen track en trace bij door een foutje daar.. PostNL heeft na 2 dagen nog niet gereageerd..

sampers

Bericht door sampers » do okt 18, 2012 11:04 am

Ze wilden net een 2de opsturen toen het duidelijk werd. Ze wisten bij DHL niet meer waar de fiets was, hij was toen ook al overgeleverd aan de belgische post. Achteraf zouden ze wel te horen krijgen dat de fiets in België zou zijn, en die tweede fiets was een ander model. En dus voor iemand anders. De vergissing was eigenlijk gebeurd toen ze 2fietsen op hetzelfde moment verstuurden, en per ongeluk naar hetzelfde adres.
Dus iemand was net als ik op zijn fiets aan het wachten.
En ik ben ook liever gewoon eerlijk. Voor mezelf en ook naar de toekomst toe.
dead straight to live wrong

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » do okt 18, 2012 11:18 am

Aangetekend verzenden naar het buitenland zegt ook niet alles, maar een beperkt aantal landen ondersteund dat daardwerkelijk. Vriend van me heeft het met een verzending naar Noorwegen gehad, de service wordt wel verkocht, maar je krijgt geen melding dat het pakket aangekomen is. Als je dan navraag gaat doen komt de aap uit de mouw dat aangetend verzenden naar Noorwegen niet voor Noorwegen (en veel andere landen) geld. Landen waar het niet werkt staan wel ergens op de TNT site, met wat zoeken...
Ijzeren paarden eten geen haver....

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » do okt 18, 2012 11:51 am

Ik heb een klacht ingediend bij PostNL voor de 2de keer, (over hetzelfde), want hun klantenservice heeft een storing (heb ik weer :x ).
Telefonisch niet bereikbaar en ook de e-mail heeft een storing van de mails die op 16 en 17 oktober zijn verstuurd (mijne dus) dus moest ik vandaag een nieuwe sturen!
lekker dan...

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » do okt 18, 2012 3:09 pm

gelukkig een snelle reactie terug, ze kunnen er niks aan doen omdat er dagelijk 18 miljoen brieven worden verzonden.

Afwachten zeggen ze.

oftewel, nieuw onderdeel bestellen :)

memento-mori

Bericht door memento-mori » do okt 18, 2012 6:19 pm

Heb het meerdere malen gehad. Zowel binnen- als buitenland.

Vanaf nu altijd track and trace, is de enige manier om in ieder geval het geld terug te krijgen.

Beetje jammer dat je voor de reguliere service ook al genoeg moet neerleggen, je zou verwachten dat ze op zn minst moeite doen om daar enige opvolging aan te geven.

Reactie was; 'had je hem maar aangetekend moeten verzenden' Erh, betalen voor een dienst welke niet wordt nagekomen is naar mijn idee niet correct. PostNL denkt daar dus anders over blijkbaar.

Een fout maken kan iedereen, hoe ga je er vervolgens mee om. Dat is een ander gegeven.

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 18, 2012 6:23 pm

Eigenlijk is track and trace overbodig als zij gewoon hun werk goed doen. In principe zou alles track en trace verstuurd moeten worden, alleen al voor interne controle...

marten

Bericht door marten » do okt 18, 2012 7:14 pm

memento-mori schreef: Vanaf nu altijd track and trace, is de enige manier om in ieder geval het geld terug te krijgen.
Lees de vervoersvoorwaarden, post.nl levert ook track&trace diensten zonder verzekering. Zelfs als je 'alleen huisadres' verstuurd presteren ze het het pakket bij een onbekende in de buurt af te leveren, en dan is het pleitte.
/Marten

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do okt 18, 2012 9:39 pm

Maar als ik een pakketje voor 17:00 aflever op het postkantoor dan zou het de volgende dag op bestemming moeten zijn.
Je heb je pakket dan eerder dan de Track&Trace is ge-update-d.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie