momentsleutel?
Moderator:Beheerders
De fietsenmaker adviseerde mij om de remschijven vast te draaien met een momentsleutel, omdat je anders kans zou hebben de schijven krom te trekken. Doen jullie dat allemaal zo? Wilde eigenlijk zo'n gereedschap niet aanschaffen voor die enkele keer.....
Remschijven gewoon handvast aandraaien met torx sleutel voor de boutjes,niet te vast maar gewoon dat ie vast zitten.Nadat de bouten er vast in zitten draai ik ze nog een extra kwart slagje vaster tot dat ze niet verder kunnen.
Schijven heb ik nog nooit echt krom gehad zonder momentsleutel,gewoon op gevoel vast draaien zodat erniks kan gebeuren.
Schijven heb ik nog nooit echt krom gehad zonder momentsleutel,gewoon op gevoel vast draaien zodat erniks kan gebeuren.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
momentsleutel?
Bedankt voor jullie reacties!
- didadunlop
momentsleutel?
Kruislings aandraaien doe ik altijd met alles, ook met autowielen vervangen. Is toch het beste, ook voor je draad.
- Jean-Pierre
Ha, dus ik ben niet de enige! Nice.didadunlop schreef:Wat ik altijd wel doe is ze niet rondom aandraaien maar in een kruispatroon. Dit om de druk wat gelijkmatiger te verdelen. Zal met die toleraties wsl niet veel uitmaken maar toch.
Momentsleutel sowieso, shit naar de knoppe draaien is over...
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
- Jean-Pierre
Bij veel onderdelen staat het er op, lijkt me niet zo moeilijk...marten schreef:Dat gaat juist uitstekend met een momentsleutel, het enige wat je hoeft te doen is je vergissen bij het opzoeken van het juiste getal!Jean-Pierre schreef:
Momentsleutel sowieso, shit naar de knoppe draaien is over...
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
- degoe
- Contacteer:
neh gewoon een black & decker. en niet van 100 jaar geleden. ok 5-7nm is het niet,maar das de stand die ook door veel wc monteuren wordt gebruikt.(bijv van Scott 11Team)marten schreef:heb je wel heel oud machientje, met iets wat we tegenwoordig bruikbaar vinden is het eerder stand 3!degoe schreef:akkuboormachine op stand 16 zetten,en je hebt je momentsleutel voor 5-7nm.