starre voorvork gemonteert
Moderator:Beheerders
Ik heb een identiti rebate gemonteerd als ik mijn topcap hard aandraai zit mijn vork muurvast en als ik hem dusdanig op spanning breng dat mijn stuur soepel kan ronddraaien ,dan zit er speling op mijn stuurbuis . hellup
Re: starre voorvork gemonteert
dan heb je denk ik je balhoofdset verkeerd gemonteerd..Oscarito schreef:Ik heb een identiti rebate gemonteerd als ik mijn topcap hard aandraai zit mijn vork muurvast en als ik hem dusdanig op spanning breng dat mijn stuur soepel kan ronddraaien ,dan zit er speling op mijn stuurbuis . hellup
Re: starre voorvork gemonteert
balhoofdset zit goed in elkaar ,heb de baseplate van mijn vorige vork er af gehaald en op de nieuwe vork geplaatst, segment ring zit er ook tussen op de bovenkant + de top plate. ik heb wel zuurvrije vet op lagers van mijn balhoodset gesmeerd zou dat het kunnen zijn?Smittie schreef:dan heb je denk ik je balhoofdset verkeerd gemonteerd..Oscarito schreef:Ik heb een identiti rebate gemonteerd als ik mijn topcap hard aandraai zit mijn vork muurvast en als ik hem dusdanig op spanning breng dat mijn stuur soepel kan ronddraaien ,dan zit er speling op mijn stuurbuis . hellup
- didadunlop
Yups wsl ergens een vulring vergeten.
Zoek eens een exploded view van je balhoofdset en leg alle parts ernaast.
Boven je segment ring (ik neem aan dit dit de ring is met een sleuf erin) moet nog wat spul komen. Minimaal een afstandringetje en een stofkap.
Type vet maakt niks uit in deze vraag.
Boven je segment ring (ik neem aan dit dit de ring is met een sleuf erin) moet nog wat spul komen. Minimaal een afstandringetje en een stofkap.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
segment ring zit er op +stofkap+ meerdere afstandringendidadunlop schreef:Yups wsl ergens een vulring vergeten.
Ik zag wel dat er een bout afgebroken is in de stem waar die op mijn stuurbuis klemt.
maar zo zat die er ook op(met een afgebroken bout )toen ik die bike vorige week kocht en er nog een geveerde vork inzat. en toen draaide die wel nog soepel
nieuwe stem is onderweg dan zal ik het opnieuw proberen maar ik denk dat het geen verschil zal uitmaken
ik merk al met de topcap aan te draaien dat ie stijf vast komt te zitten en bijna niet meer mijn stuur kan draaien. (ik post straks nog een foto hoe die er nu op zit)
segment ring zit er op +stofkap+ meerdere afstandringendidadunlop schreef:Yups wsl ergens een vulring vergeten.
Ik zag wel dat er een bout afgebroken is in de stem waar die op mijn stuurbuis klemt.
maar zo zat die er ook op(met een afgebroken bout )toen ik die bike vorige week kocht en er nog een geveerde vork inzat. en toen draaide die wel nog soepel
nieuwe stem is onderweg dan zal ik het opnieuw proberen maar ik denk dat het geen verschil zal uitmaken
ik merk al met de topcap aan te draaien dat ie stijf vast komt te zitten en bijna niet meer mijn stuur kan draaien. (ik post straks nog een foto hoe die er nu op zit)

- didadunlop
Tussen je split ring (segment ring) en de stofkap moet soms ook een afstandring zitten. Anders kan je stofkap aanlopen op je lager of op de bovenkant van je ingeperste cup.
Maar dat ligt aan je headset. Ik kon zo snel geen exploded view vinden van Funn headsets.
Maar dat ligt aan je headset. Ik kon zo snel geen exploded view vinden van Funn headsets.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
problem solved! segment ring had ik er verkeerd opgezet hij moest op mijn topplate en ik had hem eronder (facepalm)didadunlop schreef:Tussen je split ring (segment ring) en de stofkap moet soms ook een afstandring zitten. Anders kan je stofkap aanlopen op je lager of op de bovenkant van je ingeperste cup.

thx for the helps
- didadunlop