Thanks! Ja ben er al wat jaren uit dus heb de ontwikkelingen van de laatste jaren niet meer gevolgd. Wat zou je aanraden wat betreft de cranks? Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat de Shimano STX cranks niet zo fantastisch zijn.Ruben schreef:Leuk project! Een paar race cranks zou het mooi afmaken verder zou ik er niet zoveel aan doen eigenlijk.Joë033 schreef:Motobecane Profil 2 uit November 1982
SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Ze doen het toch? Er zijn altijd mensen die op onderdelen geilen en denigrerend doen over spullen die onopvallend hun werk doen. Je kan er wel een uebersjiek crankstel inhangen, maar dan komt er wel weer iemand langs om je te vertellen dat zo'n frame niet kan. enzovoortJoë033 schreef:Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat de Shimano STX cranks niet zo fantastisch zijn.
Ga gewoon lekker fietsen
/Marten
Is meer vanuit de stijlpolitie gezien
STX-RC's zijn het volgens mij, weinig mis mee. Alleen de steek is aan de kleine kant voor zo'n groot blad, dat oogt een beetje raar.
Ik meen wel dat het aluminium ervan aan de zachte kant is, dus er goed op letten dat de pedalen goed vast zitten anders heb je binnen no-time het pedaaldraad er uit (ook weer niet te hard aandraaien natuurlijk).

Ik meen wel dat het aluminium ervan aan de zachte kant is, dus er goed op letten dat de pedalen goed vast zitten anders heb je binnen no-time het pedaaldraad er uit (ook weer niet te hard aandraaien natuurlijk).
Haha, ja ik heb er verder ook gewoon lacherig op gereageerd hoor. Hij rijdt soepel, het verzet is zwaar maar persoonlijk hou ik daar wel van.marten schreef:Ze doen het toch? Er zijn altijd mensen die op onderdelen geilen en denigrerend doen over spullen die onopvallend hun werk doen. Je kan er wel een uebersjiek crankstel inhangen, maar dan komt er wel weer iemand langs om je te vertellen dat zo'n frame niet kan. enzovoortJoë033 schreef:Ik heb namelijk van meerdere mensen gehoord dat de Shimano STX cranks niet zo fantastisch zijn.
Ga gewoon lekker fietsen
Back on the pedals
De steek?Ruben schreef:Is meer vanuit de stijlpolitie gezienSTX-RC's zijn het volgens mij, weinig mis mee. Alleen de steek is aan de kleine kant voor zo'n groot blad, dat oogt een beetje raar.

Ja ik heb alles gewoon goed vast gezet maar niet TE vast. Geen speling te voelen en geen gekraak te horen. De pedalen zijn naar mijn smaak wel fijn, veel grip etc.
Back on the pedals
- @sph@ltdude
- Contacteer:

Oude Concorde (? jaar oud, al 13 jaar in mijn bezit) in een nieuw jasje

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Mijn eerste single speed in aanbouw. Moet nog een mooi stuurtje met stuurpen op en een ander zadel, maar hij is al rijdbaar 
- NOS Joven raceframe met reynolds 753 buizen, microfusion lugs, campagnolo dropouts en cinelli bottom bracket
- NOS tange seiki G master TR2000AL balhoofd set ( Met naaldlagers)
- NOS Kajita runners trapas (Met gesealde industrieele lagers)
- Maddux flip flop wielen set
- Shimano RX100 crankset en remmen met witte accenten (Zo goed als nieuw)

- NOS Joven raceframe met reynolds 753 buizen, microfusion lugs, campagnolo dropouts en cinelli bottom bracket
- NOS tange seiki G master TR2000AL balhoofd set ( Met naaldlagers)
- NOS Kajita runners trapas (Met gesealde industrieele lagers)
- Maddux flip flop wielen set
- Shimano RX100 crankset en remmen met witte accenten (Zo goed als nieuw)

Joven fixed gear