Frame size SX trail
Moderator:Beheerders
Hai,
Wil graag een 2007 sx trail frame kopen maar twijfel over de frame grote.
Heb al wat op internet geneusd maar kom er niet echt uit. Lijkt er op dat ik precies tussen 2 maten in zit.
Wil de bike gaar gebruiken voor downhill, enduro en xc.
Mijn lengte is 1,78 (5'10")
En twijfel tussen maatje small en medium.
Mijn instinkt zegt een S, mijn gevoel een M en Specialized ook een M (wel nieuwer model http://www.specializedconceptstore.co.u ... aspx?id=27)
Wil graag een 2007 sx trail frame kopen maar twijfel over de frame grote.
Heb al wat op internet geneusd maar kom er niet echt uit. Lijkt er op dat ik precies tussen 2 maten in zit.
Wil de bike gaar gebruiken voor downhill, enduro en xc.
Mijn lengte is 1,78 (5'10")
En twijfel tussen maatje small en medium.
Mijn instinkt zegt een S, mijn gevoel een M en Specialized ook een M (wel nieuwer model http://www.specializedconceptstore.co.u ... aspx?id=27)
-
- Contacteer:
Heb er ook een gehad, exact het model dat je wilt aanschaffen.
Ben 1.74m. En ik had een Medium.
Small zou zeker te klein zijn geweest.
Zo'n fiets bouw je ook met een korte stem(tot 90mm.maximaal)en dan ga je met een S wel een heel korte houding aannemen.
Ook de iets langere wielbasis van de M zal je zeker op de DH voordeel van hebben.
Als ik jou was zou ik eerder tweifelen tussen de M en de L.
Ben 1.74m. En ik had een Medium.
Small zou zeker te klein zijn geweest.
Zo'n fiets bouw je ook met een korte stem(tot 90mm.maximaal)en dan ga je met een S wel een heel korte houding aannemen.
Ook de iets langere wielbasis van de M zal je zeker op de DH voordeel van hebben.
Als ik jou was zou ik eerder tweifelen tussen de M en de L.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Yo dank jullie!
Heb mijn oog nu op een enduro laten vallen, komt op het zelfde neer en is misschien wel nog iets geschikter voor ons platte landje.
Verkoper zei ook dat het frame in medium iets aan de kleine kant valt, Hij is zelf 5'11".
Medium lijkt dan perfect.
Het gaat nu om een enduro uit 2006, de verkoper zegt dat het frame 150-160mm travel heeft. Terwel ik op veel fora lees dat het verscheelt tussen de 140-150 of zelf 130mm?? Een "bekende" upgrade voor dat frame is een coil shock om juist aan 160-170mm te komen.
een enduro 06 met standaad 150-160mm travel kan da
Heb mijn oog nu op een enduro laten vallen, komt op het zelfde neer en is misschien wel nog iets geschikter voor ons platte landje.
Verkoper zei ook dat het frame in medium iets aan de kleine kant valt, Hij is zelf 5'11".
Medium lijkt dan perfect.
Het gaat nu om een enduro uit 2006, de verkoper zegt dat het frame 150-160mm travel heeft. Terwel ik op veel fora lees dat het verscheelt tussen de 140-150 of zelf 130mm?? Een "bekende" upgrade voor dat frame is een coil shock om juist aan 160-170mm te komen.
een enduro 06 met standaad 150-160mm travel kan da

-
- Contacteer:
philip92 schreef: een enduro 06 met standaad 150-160mm travel kan da
Google is ook jouw vriend.....

http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... o-06-12973
Zeker als je het SNEL wilt weten

Zo moeilijk kan het toch niet zijn.....
Probeer het zelf maar eens:
specialized enduro 2006 specs intikken op Google....er gaat een wereld voor je open

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-