Ik heb het volgende probleem:
Vorige week heb ik mijn remmen ontlucht en voorzien van nieuwe olie. Remdruk leek in orde en beet ook goed. Ook na het inremmen leek alleen perfect. Grijpt goed aan en is ook nog te doseren.
Vandaag wezen fietsen in duitsland met deze remmen. Na een paar runs naar beneden verlies ik remdruk. Wanneer ik de hendel ingedrukt hou, dan komt deze langzaam naar het stuur en langzaam laten de blokken de schijf los. Zodra ik hem weer inknijp, langzaam of snel heb ik meteen alle druk weer terug. Ik hoef dus niet te pompen.
Eerste waar ik aan dacht is een lek, maar nergens komt er olie uit. Dus dan maar weer ontluchten, hier ook alle lucht weer uitgehaald en de boel weer dichtgedraaid. Weer probeer ik te remmen en bijt goed. Niet sponzig of wat dan ook, echter wanneer ik de rem ingedrukt hou, dan verlies ik weer langzaam de druk. Wat kan dit zijn? De remmen stuk?
Formula The One verliest remdruk
Moderator:Beheerders
- cyberhawk
- Contacteer:
nieuwe seals :P
zal vast wel een setje zijn op crc ervoor denk ik . ?
ik begin ook langzaam te snappen waarom veel mensen na 1 jaar intensief gebruik hun remmen verkopen..
om de service te vermijden..
ik heb mn trial remmen als eens voll. geserviced.
en een m4 die 2de hands was..
volgend jaar gaan de V2's nieuwe seals krijgen voor de ellende begint..
je weet nooit wanneer de ellende toeslaat..
zal vast wel een setje zijn op crc ervoor denk ik . ?
ik begin ook langzaam te snappen waarom veel mensen na 1 jaar intensief gebruik hun remmen verkopen..
om de service te vermijden..
ik heb mn trial remmen als eens voll. geserviced.
en een m4 die 2de hands was..
volgend jaar gaan de V2's nieuwe seals krijgen voor de ellende begint..
je weet nooit wanneer de ellende toeslaat..

Re: Formula The One verliest remdruk
Wanneer kwamen de Mono m4's uit? zolang heb ik mijn set.. behalve de remvloeistof en de blokjes is alles nog origineel. En het probleem dat zich voordeed, corrosie aan remzuigers, beschouw ik als mijn eigen stommiteit. Voornamelijk in de eerste jaren reed ik er praktisch dagelijks mee, staan zeker 1000'en kilometers op. Maar ook nooit echt hitte erin gehad.. want NL is plat!cyberhawk schreef:je weet nooit wanneer de ellende toeslaat..

Als bij stilstand de rem druk verliest dan ben ik het met eerdergenoemde eens: de pomp! Komt het door hitte/koken dan zou ik nog eens verversen. Bij sommige remmen zit de ontluchtingsnippel vlak naast de banjobout. Met andere woorden, zo kun je nooit alle remvloeistof in een klauw verversen en blijft er misschien de grootste bagger achter.xRemcox schreef:Vandaag wezen fietsen in duitsland met deze remmen. Na een paar runs naar beneden verlies ik remdruk. Wanneer ik de hendel ingedrukt hou, dan komt deze langzaam naar het stuur en langzaam laten de blokken de schijf los. Zodra ik hem weer inknijp, langzaam of snel heb ik meteen alle druk weer terug. Ik hoef dus niet te pompen.
Eerste waar ik aan dacht is een lek, maar nergens komt er olie uit. Dus dan maar weer ontluchten, hier ook alle lucht weer uitgehaald en de boel weer dichtgedraaid. Weer probeer ik te remmen en bijt goed. Niet sponzig of wat dan ook, echter wanneer ik de rem ingedrukt hou, dan verlies ik weer langzaam de druk. Wat kan dit zijn? De remmen stuk?