Megavalanche 2012

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » zo mar 11, 2012 4:38 pm

Vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald en vandaag getest op Bikepark Groningen (...track heeft wel wat onderhoud nodig..... :( Fiets doet het trouwens super. Zie homepage met nieuw geplaatste bikes........

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » zo mar 11, 2012 8:53 pm

mooie fiets!

ff offtopic: Hoe ligt Groningen er nu bij? Onderhoud nodig? Mijn ervaring is dat het daar heel lang nat en drassig blijft (water kan niet de grond in ofzo).
Ik wil er binnenkort ook weer even gaan kijken.

ontopic: megavalanche is vet! ;)

Ga ik ooit nog eens doen. Dit jaar zit er niet in (eerst trainen), en ook is de kans heel klein dat ik volgend jaar kan. Maar het staat op mijn bucket-list!

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » ma mar 12, 2012 8:04 pm

Tja, wat kan ik zeggen over Groningen. Het is voor mij de meest nabijgelegen mogelijkheid om wat techniek training te doen voor de Megavalanche. Met mijn nieuwe fiets kan ik wat spelen met de instellingen van vork en demper. Da's dan ook het meest spannende....

Aan de andere kant ben ik blij dat de track er ligt. Op dit moment ligt de eerste helft van het parcour er droog bij. Het tweede deel heeft nog natte stukken (klei/modder).
Ik was er zelf ook sinds tijden niet meer geweest en constateerde toch redelijk wat verval van de baan. Aan de andere kant heeft de plek wel potentie om verder door ontwikkeld te worden.

Laat het weten als je heen gaat....

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » di mei 15, 2012 8:32 pm

Heeft er iemand ervaring met overnachten tijdens de Megavalanche?
Zit te twijfelen om te kamperen, hotel, appartement?
Iemand een suggestie?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo mei 16, 2012 9:00 am

comperen mag niet daar.. zo ver ik weet nergens.. wegens het straat beeld.. wild camperen wordt wel gedaan soms.. je ziet de campers soms verdeeld over de berg staan als je met de gondel eroverheen gaat..

appartement kan .. maar dan moet je wel met een aantal man de kosten kunnen delen ,, goedkoop is geen leuze in frankrijk..

ik heb een hotel geboekt.. maar ik hoop voor je dat je rond deze tijd dat nog kan doen ?

ik PM je wel voor een adresje,.. kan je daarheen bellen ,.. en of mailen ,..

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » do mei 17, 2012 8:51 am

@cyberhawk; Bedankt voor de tip via PM! Maar wat is de meest logische plaats/dorp om te verblijven Huez? of Allemont?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 17, 2012 7:30 pm

ik zit in alpe huez zelf.. onderaan de lift.. stukje omhoog biken en je ben er..

er liggen wat dorpen omheen waar je ook accomodatie kan vinden.

maar je moet ff kijken dat je in de buurt zit van een lift..

allemont zit geen lift..

ik heb ff in mn boekje van 2011 gekeken..
je hebt in oz een lift station..
in huez ook..
en vaujany

:arms:

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » do mei 17, 2012 8:45 pm

@Cyberhawk, nogmaals bedankt voor de PM. Heb gewoon het hotel opgezocht dat je aangaf, en er was nog een 2 p appartement. Is gelukt, dus we zitten in dezelfde!! :o
Nogmaals bedankt! See you then........

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr mei 18, 2012 7:28 am

koel.. degeen die er t laatste is... betaald een biertje :lol:

wij zitten met 4

giant anthem ging ook weer dacht ik .. zelfde hotel weet ik niet..

nog meer hollanders in huez in juli ? :arms:

JeroenEmiel

Bericht door JeroenEmiel » vr jun 22, 2012 9:02 pm

Aftellen kan bijna beginnen..... Lees ik net op Twitter dat iemand zich afvraagt hoe het met de medische keuring zit? Ik had toch begrepen dat een doktersverklaring voldoende is? :?

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr jun 22, 2012 10:02 pm

er zijn 2 verschillen, of je huis-tuin&keuken gezond bent, of dat je sport-gezond bent. dwz dat je lichamelijk in staat bent om actief te bewegen. hierin zit een groot verschil want voor prestatie tochten als deze kan je beter geen last hebben van je knie ;)

ik had een keuring bij het sportmedisch centrum vlakbij Arnhem laten doen. maak er wel ff een kopietje van want de jatten zo het origineel :| je hoeft (gelukkig) geen echte fitheids test te doen, althans niet voor de amateurs. wss wel voor licentie houders maar dat spreekt voor zich.

maar volgens mij kan en mag een dokter heus wel bepalen of je mag sporten ja of nee hoor. als er maar een bedrijfsnaam en handtekening onder staan dan zal het goed zijn heb ik het idee.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » za jun 23, 2012 4:59 pm

Bij het ziekenhuis dus een afspraakje maken met de sport arts.. !
niet de huisarts..
tenzij hij met grote uitzondering er gekwalificeerd voor is ?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » za jun 23, 2012 4:59 pm

dubbelpost.. ?

maar de eerste post telt wel dubbel,,. :tongue:

alwin228

Bericht door alwin228 » ma jun 25, 2012 3:00 pm

ej, de megavalanche track kun je die ook zonder de race rijden en is deze route dan ook uitgezet met bordjes e.d.? in de weken voor de wedstrijd dan want ik ben er net 2 weken voor de wedstrijdweek... :?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jun 25, 2012 3:44 pm

alwin228 schreef:ej, de megavalanche track kun je die ook zonder de race rijden en is deze route dan ook uitgezet met bordjes e.d.? in de weken voor de wedstrijd dan want ik ben er net 2 weken voor de wedstrijdweek... :?
ehh ja.. en nee.. ik denk niet dat alle bordjes er dan al staan.. een week van te voren staan ze er nog niet eens allemaal...

maar je kan een route kaart nemen,.. als je die een beetje kan lezen kom je een end..

aan de andere kant.. als je in allemont uitkomt .. staat er geen bus voor je te wachten om je omhoog te brengen naar Oz..

alwin228

Bericht door alwin228 » ma jun 25, 2012 4:06 pm

maar het is dus wel mogelijk om van pic blanc helemaal naar beneden te rijden alleen dan met een kaart...?:)
kun je deze dan ook gewoon rijden zonder full face of raden jullie een full face wel aan?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jun 26, 2012 8:12 am

alwin228 schreef:maar het is dus wel mogelijk om van pic blanc helemaal naar beneden te rijden alleen dan met een kaart...?:)
kun je deze dan ook gewoon rijden zonder full face of raden jullie een full face wel aan?
http://www.pinkbike.com/photo/904570/

ik zou zegge een full face... tenzij rock kissing een new fab wordt.. ?

ik zie ze er ook rijden met een xc potje op.. maar tis aan jou hoe goed ben je .. wat voor risico wil je nemen.. en of je al getrouwd ben of nog zoekend.. ?

chicks dig scars.. but in the face ? i doubt it.. :evil:

als je de lift helemaal naar boven neemt denk ik dat je een heeeeel end komt.. de laatste stukken zijn missch niet meer aangegeven.. maar je komt makkelijk tot in huez weer of oz.. :arms:

Sneeck

Bericht door Sneeck » di jun 26, 2012 7:54 pm

ik vraag me enkel af of je bike in de laatste lift mag? aangezien daar vaak sneeuw ligt zal het meer een gebied zijn voor skie/ snow boarders lijkt me? er staan meerdere liftjes halverwege terug omhoog speciaal hiervoor. je kan hoe dan ook de lift in alpe dhuez zelf gebruiken want er licht een klein schattig ''bikeparkje''. maar inderdaad, het meeste van de route loopt langs een berg naar een andere vallei en eenmaal daar heb je een best steile berg te bedwingen voor je een lift tegenkomt.

gewoon een full face op en niet piepen, er liggen genoeg rotsen waar een face full door kan geraakt worden als je pech hebt.

snake

Bericht door snake » wo jun 27, 2012 9:04 am

Op de mtb route kaart van alpe d'huez [google vtt alpe d'huez] staat hij als 'vaste route' [zwart]. je moet alleen geluk hebben met het weer dat de lift naar pic blanc open is.
zou wel goede bescherming aanraden als je niet al te zeker bent.

alwin228

Bericht door alwin228 » wo jun 27, 2012 3:33 pm

hah okej mensen thanks voor de info ga nu dus nog ff snel een full face scoren :)

cheers alwin

Don

Bericht door Don » wo jul 04, 2012 12:11 pm

Ik meen mij te herinneren dat je iets van een medische keuring of doktersverklaring nodig hebt. Helaas kan ik dat op de geweldige site van de Mega nergens vinden. Kan iemand vertellen waar daar wat meer over staat???
Zondagsrijder

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jul 04, 2012 12:44 pm

gast als je die nog moet hebben moet je een spoed afspraakje maken met de sport keurings afdeling van je zieken huis..

je hebt een sport keuring nodig (basis)

kost je een uurtje een plasje en 100 euro bij elk zieken huis..

je krijgt een gedeelte vergoed van je Zfonds..

Don

Bericht door Don » wo jul 04, 2012 1:09 pm

Dank voor de hulp.
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Hij wilde me ook wel helpen.

Kan ik ergens op die dramatische Franse website van hun vinden waar je aan moet voldoen?
Zondagsrijder

Don

Bericht door Don » wo jul 04, 2012 1:14 pm

Is dit echt het enige wat er staat...?

A doctor note which allow you to participate physically and mentally to an MTB competition will be applied for no licensed holders or non Multisport Assur holders.
Zondagsrijder

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jul 04, 2012 2:56 pm

je moet gewoon gezond verklaard worden.. geen hart afwijkingen (hart fimpje)
geen bloed abnormaliteiten (bloed testje suiker ijzer en nog wat)

en thats it..

het is ook zo dat in een ineternationale wedstrijd.. niet voor elk land dezelfde regels gelden om gezond verklaard te worden..
(daar heb ik nog een leuk verhaal over ;) )

maar heel fideel dat je dokter wil meehelpen,,.!

ze kijken bij het halen van je start nummer naar je verklaring met je ID erbij..

dat de naam klopt van je bewijs.. en thats it.. ze lezen het niet eens !
pleuren m zo in een bakje..

er staan 10-12 franse tieners en wat ouderen de inschrijvingen aan te nemen..

dus aangezien we weten dat NL een van de weinige landen is die met plicht meerdere talen op school krijgen

kan je aannemen dat de fransen echt geen nederlands of zelfs soms engels kunnen lezen..
dan zijn er nog spanjaarden en allerlij andere nationaliteiten die meedoen

dus als je goed kan sjoppen kan je zelfs je eigen briefje maken :lol:

Plaats reactie