BMX zoontje kopen
Moderators:JJ, Beheerders
Wij willen voor onze zonen van 7 en 4 jaar een BMX'je kopen om in de tuin op wat heuvels te rijden. Als we alle info lezen, kunnen we beter een 'dirt'bmx kopen en geen race bmx. We hebben nu een BMX gevonden van 16 inch en qua tandwielen een 34/22. Is een 16 inch goed ? Als gewone fiets heeft hij een 20 inch maar BMX'en voor tieners zijn ook maar 20 inch dus ik dacht dat hij ook beter met een kleinere BMX zou rijden. Qua tandwielen zit er van voor een van 34 tanden en van achter 22 tanden. Zou dit te zwaar trappen voor hem ? Welke verhouding zou ideaal zijn ?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Fijn, een tuin met heuvels!!
Ik denk aan het zelfde. Probleem is dat die fietsen allemaal lood zwaar zijn 10 plus kilo is geen uitzondering.
Wat voor fietsen heb je nu gezien? Verzet zou ik me eerst geen zorgen om maken, dat is vrij eenvoudig aan te passen. Totaal gewicht is in mijn ogen het belangrijkst.
Ik zag een Haro Micro Mini van 7 kilo, dat is een mooi gewicht, misschien voor die van 7 net klein genoeg. Was wel een Race BMX.
Ben ook wel benieuwd wat anderen hiervan vinden..
JJ
Ik denk aan het zelfde. Probleem is dat die fietsen allemaal lood zwaar zijn 10 plus kilo is geen uitzondering.
Wat voor fietsen heb je nu gezien? Verzet zou ik me eerst geen zorgen om maken, dat is vrij eenvoudig aan te passen. Totaal gewicht is in mijn ogen het belangrijkst.
Ik zag een Haro Micro Mini van 7 kilo, dat is een mooi gewicht, misschien voor die van 7 net klein genoeg. Was wel een Race BMX.
Ben ook wel benieuwd wat anderen hiervan vinden..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Mijn zoontje reed vanaf een jaar of 5 ook een Haro BMX, een model speciaal voor jonge rijders, helemaal top.
Het was een 20" dirt style BMX met korte en lage bouw zodat reach en standover kloppen voor de jonge piloot. En heel belangrijk ook met de correcte lengte (kortere) cranks . De bike klopte gewoon en gaf heel veel vertrouwen en daardoor veel plezier aan het fietsen samen.
Enjoy!!
Het was een 20" dirt style BMX met korte en lage bouw zodat reach en standover kloppen voor de jonge piloot. En heel belangrijk ook met de correcte lengte (kortere) cranks . De bike klopte gewoon en gaf heel veel vertrouwen en daardoor veel plezier aan het fietsen samen.
Enjoy!!
Common sense was never common
Ik vind sturen van kinderfietsen standaard te hoog. 30cm boven het zadel voor een kind van net een meter? Kom nou!
Los daarvan, ook grote mensen komen er langzaamaan achter dat de grootste wielen die niet in de weg zitten, de beste maat zijn voor "gewoon" fietsen. Bij opzettelijke backflips is dat iets kleiner.
Los daarvan, ook grote mensen komen er langzaamaan achter dat de grootste wielen die niet in de weg zitten, de beste maat zijn voor "gewoon" fietsen. Bij opzettelijke backflips is dat iets kleiner.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Haha, opzettelijke backflips 
Vooral de niet opzettelijke backflips zijn interessant
JJ

Vooral de niet opzettelijke backflips zijn interessant

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!