Beste,
Na dat ik er achter kwam dat de 2 hoofdlagers van mijn Hope Pro II EVO 150x12mm versleten waren heb ik die vervangen.
Aangezien dit mijn eerste keer was, heb ik een instructie filmpje van Hope gevolgd.
Zie : http://www.youtube.com/embed/fdgUvv76H28
Nu werd mij verteld in een mailtje van Hope, dat het in dit geval niet uitmaakt welke Pro II het is. In het filmpje zie je namelijk een Pro II 135x9mm.
Het verliep allemaal heel soepel, tot dat de body er weer op moest.
In het filmpje zie je dat de body met een 'speciale tool' er op geklikt wordt. Nu heb ik dit gereedschap niet en was ik in de veronderstelling dat het met een beetje duw-kracht van uit de hand wel te doen is. Niet dus, totaal geen klik! De body zit door de seal wel een beetje vast, maar kan hem er eigenlijk best makkelijk aftrekken.
Hoort dit zo? Of moet ik echt die klik hebben. Zie namelijk aan de binnenkant van de naaf/aangrijpingstanden ook geen rand oid zitten waar ie achter zou moeten klikken.
Toch even geprobeerd het wiel te monteren in mijn fiets, zodra de steekas is vast gezet werkt de naaf perfect... Maar toch baad het me zorgen!
Who can help me out?
Edit: Exploded view klopt alles kwa onderdelen. Dus ik mis bij mijn weten niks.
Hope Pro II - Body monteren
Moderator:Beheerders
- Jean-Pierre
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
- Contacteer:
Ook gehad, maar dan bij mijn 135 QR as.
Body's zijn idd hetzelfde.
Alleen bij monteren van het wiel draaide de body mee met het wiel.
Dat heb jij dus niet.
Ik had de seal ver@#$%^&*kt.
Nieuwe seal/tooltje en inderdaad....KLIK...probleem opgelost.
Die tool is trouwens niet meer en niet minder dan een ordinaire teflon bus met alu- randje.......Maar hij werkt wel dus.
Body's zijn idd hetzelfde.
Alleen bij monteren van het wiel draaide de body mee met het wiel.
Dat heb jij dus niet.
Ik had de seal ver@#$%^&*kt.
Nieuwe seal/tooltje en inderdaad....KLIK...probleem opgelost.
Die tool is trouwens niet meer en niet minder dan een ordinaire teflon bus met alu- randje.......Maar hij werkt wel dus.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- Jean-Pierre
Ben er inmiddels uit! Kreeg dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=pfBZqXMuT6U&lis
Ik heb alleen niet de tool gebruikt, maar een schroevendraaier om hem terug te drukken.
Mmh, heb je toch mazzel. Scheelt dat Hope nog redelijk simpel is!
http://www.youtube.com/watch?v=pfBZqXMuT6U&lis
Ik heb alleen niet de tool gebruikt, maar een schroevendraaier om hem terug te drukken.
Mmh, heb je toch mazzel. Scheelt dat Hope nog redelijk simpel is!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Ik heb de lager en seal montage spulletjes gekocht voor de hope pro 2 evo omdat ik ging ombouwen naar 10mm bolt in. Was redelijk betaalbaar bij bike-componants, maar was goed dat ik even gebald had want de lager maten zijn anders dan de pro 2. Easy peasy om om te bouwen en seal vast te drukken.
Las wel ergens dat je ook gewoon een passende maat afvoerpijp kunt gebruiken. Voordeel van een bus/afvoerpijp is dat je gelijkmatig kracht zet op je seal en minder kans hebt op beschadigingen.
Las wel ergens dat je ook gewoon een passende maat afvoerpijp kunt gebruiken. Voordeel van een bus/afvoerpijp is dat je gelijkmatig kracht zet op je seal en minder kans hebt op beschadigingen.
- cyberhawk
- Contacteer:
ik heb de tool wel 
volledig van alu trouwens,.
madat ik in de eerste seal een scheur had van de schroevendraaier..
en ik loop op olie
let wel de rand moet echt schoon zijn..
en soms moet je de rand van de seal nakijken op gietrandjes.
or your going to have a bad day....
maar na een keer her monteren.. trek je de body er idd heel makkelijk vanaf..
erop blijft toch anders

volledig van alu trouwens,.

madat ik in de eerste seal een scheur had van de schroevendraaier..

en ik loop op olie

let wel de rand moet echt schoon zijn..
en soms moet je de rand van de seal nakijken op gietrandjes.
or your going to have a bad day....
maar na een keer her monteren.. trek je de body er idd heel makkelijk vanaf..
erop blijft toch anders

- didadunlop
Die seals kan ik er altijd met mijn vingers erin drukken. Aan een kant beginnen en dan rustig de rand rond. Beetje zoals een buitenband. Tooltje zou idd makkelijker zijn. Maar ipv tooltje zou ik idd een stuk stofzuigerbuis oid pakken. Scherpe randjes eraf en klaar.
Ik ga er binnenkort wel twee vervangen en die zullen dus de eerste paar keer wel moeilijker gaan. Maar dat went vanzelf.
Ik ga er binnenkort wel twee vervangen en die zullen dus de eerste paar keer wel moeilijker gaan. Maar dat went vanzelf.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.