Lyrik 2008 lekt

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
gd-on
Lyrik 2008 lekt

Bericht door gd-on » za jun 16, 2012 8:26 pm

Hoi allemaal,

vraagje mbt mijn Lyrik u-turn uit 2008: sinds een tijdje lekt mijn Lyrik olie aan de bovenzijde van de rechter zijde, de demperkant. Het is wisselend, soms wel soms niet, het is niet zo dat het altijd na een ritje gebeurt, soms ook na een aantal dagen stil staan.

Het is initieel begonnen nadat ik de alom bekende floodgate-mod verricht heb (ofwel de floodgate verwijderd heb). Het leek erop dat de olie langs de schroefdraad, waar de demper in de kroon gedraaid wordt, lekt; hierop heb ik de draad met teflon tape er opnieuw ingedraaid, het ging even goed, maar nu lekt ie opnieuw. Ik begin me nu af te vragen of hij inderdaad 'langs' de demper lekt, of dat de olie er aan de bovenkant (via de demper of zo?) uit komt. Ik kan het zo niet ontdekken.

Ik weet dat plaatjes wonderen doen, maar er is weinig aan te zien; de bovenkant van de rechter poot zit onder de olie. :(

Vraag is nu of iemand eerder dat probleem gehad heeft? Heeft het met afdichtringen te maken of moet ik het probleem eerder in de demper zelf zoeken?

Ik hoop dat iemand er iets over weet!

Gr Gideon

Sneeck

Bericht door Sneeck » za jun 16, 2012 10:01 pm

klinkt als de seals die de low en high speed compression dicht moeten houden.(de asjes die door de zwarte dop heen gaan moeten ook gesealed zijn natuurlijk) 1 van de leukere dingen om te servicen want die krengen zijn akelig precies als het komt om fout tolerantie. er zijn wel setjes voor te verkrijgen maar je bent gegarandeerd een tijdje zoet om alles goed uit en in elkaar te krijgen, met de vraag of je alles goed hebt gedaan. zo niet zit je met een fubar'd vork.

denk dat je beter uit bent compleet upgraden naar een >2010 dh rc2 demper.

gd-on

Bericht door gd-on » zo jun 17, 2012 9:22 am

Hmm, thanks voor je antwoord!
Sneeck schreef:denk dat je beter uit bent compleet upgraden naar een >2010 dh rc2 demper.
Kostda? :roll:

Sneeck

Bericht door Sneeck » zo jun 17, 2012 1:37 pm

niet goedkoop, t zijn de brains van je vork. de overige parts zijn peanuts.

http://www.forksparts.com/achat/produit ... php?id=216

Smittie

Bericht door Smittie » zo jun 17, 2012 3:37 pm

Sneeck schreef:niet goedkoop, t zijn de brains van je vork. de overige parts zijn peanuts.

http://www.forksparts.com/achat/produit ... php?id=216
die is voor een totem dus gaat niet passen ;)

Deze is van de Lyrik
http://www.forksparts.com/achat/produit ... php?id=215

het is of je o-ring bij je schroefdraad of de o-ring om het asje waarmee je de compressie kan afstellen.
deze laatste is lastig te vervangen.

de floodgate mod zelf zal niet de boosdoener zijn, met mijn totem zit dat ook goed.
wat wel kan is dat je bij het monteren de o-ring bij het schroefdraad gesloopt hebt.

teflontape zou misschien kunnen werken maar ik vind het nogal een beunhazen oplossing want die o-ring kost bijna niks

gd-on

Bericht door gd-on » di jun 19, 2012 3:27 pm

Top, bedankt jongens!

Plaats reactie