Trek 1st District - cassette verwijderen
Moderator:Beheerders
-
Ik had gister mijn stadsfiets even naar boven gehaald ivm een krakend zadel. Toen kwam ik er achter dat de borgmoer van de cassette los zat.
Deze even schoongemaakt, alles er weer opgezet....en toen: moest ik de borgmoer vastdraaien. Probleem -> ik heb geen sleutel die past :O en ik kan op google ook geen cassette sleutel vinden die zou kunnen passen. De borgmoer heeft tanden aan de buitenkant. Ik heb een soort cassetteafnemer (volgens mij voor sommige shimanos) met tandjes die BIJNA passen...bijna. Nu zit het moertje met de hand vastgedraaid, maar dat zal t niet lang houden natuurlijk.
De sleutel die bijna past ziet er zo uit: zie onderstaande post
Die ik heb is van extreme, zou dat gewoon weer eens k*tkwaliteit zijn en daarom niet passen? Of zijn er meer van dit soort afwijkende cassette afnemers[/url]
Deze even schoongemaakt, alles er weer opgezet....en toen: moest ik de borgmoer vastdraaien. Probleem -> ik heb geen sleutel die past :O en ik kan op google ook geen cassette sleutel vinden die zou kunnen passen. De borgmoer heeft tanden aan de buitenkant. Ik heb een soort cassetteafnemer (volgens mij voor sommige shimanos) met tandjes die BIJNA passen...bijna. Nu zit het moertje met de hand vastgedraaid, maar dat zal t niet lang houden natuurlijk.
De sleutel die bijna past ziet er zo uit: zie onderstaande post
Die ik heb is van extreme, zou dat gewoon weer eens k*tkwaliteit zijn en daarom niet passen? Of zijn er meer van dit soort afwijkende cassette afnemers[/url]
Laatst gewijzigd door Thomas_mtb op wo apr 25, 2012 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Ja idd...eigenlijk wel ja! normaal gesproken heb je een motief aan de binnenkant van de sluitring...bij deze is het dus de buitenkant -> denk dat dit ook is waarom hij is los gedraaid, de fietsenmaker waarvan de fiets kwam zal de benodigde sleutel wel niet gehad hebben (iets met een antieke olifant uit 070...)
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
maak ees een foto van die sluitring. Kun je hem niet gewoon met een haaksleutel aantrekken? Punt tang, waterpomp tang etc. klinkt teveel als beun de beunhaas.. en daar mee ga je hem ook niet vast krijgen...
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
-