Bontrager XR1

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
de lachende derde
Contacteer:
Bontrager XR1

Bericht door de lachende derde » do jan 19, 2012 7:43 pm

Wie heeft er ervaring met deze banden? Het profiel ziet er erg goed uit dus ik wil misschien een setje aanschaffen om komend seizoen trails en pumptrack mee te rijden.

8)
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Sepp

Bericht door Sepp » do jan 19, 2012 8:37 pm

mijn absolute favoriet voor NL - had de 2.2 en de inmiddels niet meer verkrijgbare 2.4 versie in gebruik - rolt supersnel en is betrouwbaar.

In mul zand kun je'm echter vergeten, en op los zand wil hij ook wel snel tot glijden overgaan.

Ik vind hem juist zo fijn, omdat ie supersnel en licht is, en onmiddelijk feedback geeft, als je fout bezig bent (techniek). Met een NobbyNic bvbld kan iedereen wel hard door een bocht rossen, maar fietsen betekent onder anderen werken...werken aan jezelf, en aan je techniek...super aanrader...zeker voor een 29"er (ik had hem op 26")

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr jan 20, 2012 4:44 pm

Sepp schreef:mijn absolute favoriet voor NL - had de 2.2 en de inmiddels niet meer verkrijgbare 2.4 versie in gebruik - rolt supersnel en is betrouwbaar.

In mul zand kun je'm echter vergeten, en op los zand wil hij ook wel snel tot glijden overgaan.

Ik vind hem juist zo fijn, omdat ie supersnel en licht is, en onmiddelijk feedback geeft, als je fout bezig bent (techniek). Met een NobbyNic bvbld kan iedereen wel hard door een bocht rossen, maar fietsen betekent onder anderen werken...werken aan jezelf, en aan je techniek...super aanrader...zeker voor een 29"er (ik had hem op 26")
Klinkt goed. Rij je vaak lek?

Sepp

Bericht door Sepp » vr jan 20, 2012 6:34 pm

nou ik rijd en reed hem tubeless. De enige keer dat ik lek reed, was afgelopen jaar op lage vuursche, omdat ik niet oplette en tegen een vers gekapte tak aanred, en de zijkant opensneed.

In NL moet lek rijden nergens een probleem zijn, toch - in de alpen zou ik zeker iets anders gebruiken.

Heb met deze band ook een keer de shimano fietschallenge (kort) in Vaals gewonnen, en daar waren ook wel wat rotsige trailstukken...

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » za jan 21, 2012 10:08 am

Sepp schreef:nou ik rijd en reed hem tubeless. De enige keer dat ik lek reed, was afgelopen jaar op lage vuursche, omdat ik niet oplette en tegen een vers gekapte tak aanred, en de zijkant opensneed.

In NL moet lek rijden nergens een probleem zijn, toch - in de alpen zou ik zeker iets anders gebruiken.

Heb met deze band ook een keer de shimano fietschallenge (kort) in Vaals gewonnen, en daar waren ook wel wat rotsige trailstukken...
Denk dat ik er dan maar een paar bestel, ik kan ze nu voor weinig krijgen.

Plaats reactie