Bontrager XR1
Moderator:Beheerders
- de lachende derde
- Contacteer:
Wie heeft er ervaring met deze banden? Het profiel ziet er erg goed uit dus ik wil misschien een setje aanschaffen om komend seizoen trails en pumptrack mee te rijden.

mijn absolute favoriet voor NL - had de 2.2 en de inmiddels niet meer verkrijgbare 2.4 versie in gebruik - rolt supersnel en is betrouwbaar.
In mul zand kun je'm echter vergeten, en op los zand wil hij ook wel snel tot glijden overgaan.
Ik vind hem juist zo fijn, omdat ie supersnel en licht is, en onmiddelijk feedback geeft, als je fout bezig bent (techniek). Met een NobbyNic bvbld kan iedereen wel hard door een bocht rossen, maar fietsen betekent onder anderen werken...werken aan jezelf, en aan je techniek...super aanrader...zeker voor een 29"er (ik had hem op 26")
In mul zand kun je'm echter vergeten, en op los zand wil hij ook wel snel tot glijden overgaan.
Ik vind hem juist zo fijn, omdat ie supersnel en licht is, en onmiddelijk feedback geeft, als je fout bezig bent (techniek). Met een NobbyNic bvbld kan iedereen wel hard door een bocht rossen, maar fietsen betekent onder anderen werken...werken aan jezelf, en aan je techniek...super aanrader...zeker voor een 29"er (ik had hem op 26")
- de lachende derde
- Contacteer:
Klinkt goed. Rij je vaak lek?Sepp schreef:mijn absolute favoriet voor NL - had de 2.2 en de inmiddels niet meer verkrijgbare 2.4 versie in gebruik - rolt supersnel en is betrouwbaar.
nou ik rijd en reed hem tubeless. De enige keer dat ik lek reed, was afgelopen jaar op lage vuursche, omdat ik niet oplette en tegen een vers gekapte tak aanred, en de zijkant opensneed.
In NL moet lek rijden nergens een probleem zijn, toch - in de alpen zou ik zeker iets anders gebruiken.
Heb met deze band ook een keer de shimano fietschallenge (kort) in Vaals gewonnen, en daar waren ook wel wat rotsige trailstukken...
In NL moet lek rijden nergens een probleem zijn, toch - in de alpen zou ik zeker iets anders gebruiken.
Heb met deze band ook een keer de shimano fietschallenge (kort) in Vaals gewonnen, en daar waren ook wel wat rotsige trailstukken...
- de lachende derde
- Contacteer:
Denk dat ik er dan maar een paar bestel, ik kan ze nu voor weinig krijgen.Sepp schreef:nou ik rijd en reed hem tubeless. De enige keer dat ik lek reed, was afgelopen jaar op lage vuursche, omdat ik niet oplette en tegen een vers gekapte tak aanred, en de zijkant opensneed.