NS Bikes / KB Koxx Trial bike Project

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tripod
NS Bikes / KB Koxx Trial bike Project

Bericht door Tripod » do jan 12, 2012 7:09 pm

Na heel lang niks meer gepost te hebben hier op het forum, ben ik sinds kort weer met een nieuw project bezig.

Ik ga een show NSBikes trial bike in elkaar zetten, om te laten zien aan klanten, maar niet onbelangrijk om ook weer te kunnen trial rijden. Aangezien het toch wel erg knaagt om weer te gaan rijden aangezien ik elke keer nog alle spots blijf checken. Zeker nu ik veel in Tilburg aanwezig ben, is het heel verleidelijk om weer te gaan trial rijden.

Op dit moment is het frame al binnen, een Kenny Belaey Koxx frame, ik zal dit frame met afbeit gaan behandelen zodat het zilvere aluminium naar voren komt. Vervolgens komen er stickers op en om het af te maken na hoge waarschijnlijkheid een blanke lak laag erover heen.

Verder zal de bike worden afgemonteerd met zoveel mogelijk NSBikes materiaal, denk hierbij aan pedalen, velgen, stuur, naven, etc.

Genoeg gekletst, hierbij de eerste foto!

Afbeelding

Binnenkort zal de afbijt eroverheen gaan en dan wordt het schuren geblazen...

DESL

Bericht door DESL » do jan 12, 2012 9:07 pm

Ha Martijn,

Nice projectje, vergeet alleen niet om een koudwerkend PH neutraal afbijt middel te gebruiken anders kan het alu. aangetast worden.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Tripod

Bericht door Tripod » do jan 12, 2012 9:19 pm

Hey DESL, bedankt voor de tip, eens kijken of ik morgen in de bouwmarkt het juiste middel kan vinden.

stennis

Bericht door stennis » vr jan 13, 2012 7:25 am

Die nieuwe lijn van nsbikes vindt ik er sowieso vet eruit zien, ik ben benieuwd!

Tripod

Bericht door Tripod » wo jan 18, 2012 4:35 pm

Inmiddels is het frame weer terug, afbijt werd het voor mij niet helemaal, geen geduld en er zat een poedercoat laag onder wat er echt niet afwilde.

Frame naar de zandstraler gebracht en hij kwam super netjes terug.

Hier enkele foto's van hoe die er nu bij ligt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst zal er nog een blanke lak overheen gaan, aangezien het allu nu wel erg ruw is. Vervolgens de stickers en daarna nog 1 a 2 lagen blanke lag. Tips hiervoor zijn welkom!

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » do jan 19, 2012 9:16 am

Voor de blanke lak zou ik contact opnemen met een bedrijf dat dit vaker doet omdat je nogal last kan hebben van hechtingsproblemen op alu. Normaal gebruik je hier een etsprimer voor, maar die zijn niet blank bij mijn weten.
Ik vind het zelf zo mat ook wel erg mooi, iets meer werk idd met poetsen, maar niet meer dan op een mat geanodiseerd frame waar toch ook wel aardig wat mensen op rijden.
Ijzeren paarden eten geen haver....

Tripod

Bericht door Tripod » do jan 19, 2012 12:44 pm

Ik ben zelf ook voornamelijk bang dat de stickers niet goed zullen hechten op dit matte ruwe frame, of zal dat wel meevallen?

Tripod

Bericht door Tripod » zo jan 22, 2012 12:36 pm

Inmiddels zijn de lak lagen goed gedroogd en zijn de stickers aangebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk begin feb de rest van de onderdelen :bier:

Plaats reactie