Stuurbuislengte te kort?
Moderator:Beheerders
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
Hoi,
Ik ben een Giant Reign aan het opbouwen. Lengte van het balhoofdbuis van de Reign is 16,5cm. Best lang dus. En alle vorken die ik hiervoor kan vinden tweedehans, Rock Shox Lyrik, of F36 Tallas, zijn vaak allemaal met een stuurbuislengte van <19cm. Nou is mij vraag hoeveel cm moet de stuurbuis van de vork door je stuurpen steken als je de stuurpen direct op het frame plaatst zonder spacers. Ik zou gevoelsmatig zeggen dat ie minimaal tot de helft van de stuurpen moet komen....
Wat is jullie mening hierover?
Ik ben een Giant Reign aan het opbouwen. Lengte van het balhoofdbuis van de Reign is 16,5cm. Best lang dus. En alle vorken die ik hiervoor kan vinden tweedehans, Rock Shox Lyrik, of F36 Tallas, zijn vaak allemaal met een stuurbuislengte van <19cm. Nou is mij vraag hoeveel cm moet de stuurbuis van de vork door je stuurpen steken als je de stuurpen direct op het frame plaatst zonder spacers. Ik zou gevoelsmatig zeggen dat ie minimaal tot de helft van de stuurpen moet komen....
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race
Cube 29 AMS Race
Hangt denk ook een beetje van de hoogtje van het montage deel van de stuurpen af.
Heb in mijn tijdritfiets een tijdje met een vork gereden die iets langer was dan de helft maar 2/3 redde hij nu ook weer niet.
Vraag me wel af of je in zo'n situatie wellicht niet beter met een expander dan een starnut kunt rijden?
Heb in mijn tijdritfiets een tijdje met een vork gereden die iets langer was dan de helft maar 2/3 redde hij nu ook weer niet.
Vraag me wel af of je in zo'n situatie wellicht niet beter met een expander dan een starnut kunt rijden?
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
- cyberhawk
- Contacteer:
das een ex-spander...zet uit..
je hebt ook ex-tenders..
die verlengen je buis met een paar cm..
ik zaql eesn ff googlen.. toch nie ts te doen op werk
maar eerst ff
edit : in de eerste 5 min vind ik alleen maar rommel,(bbb en merkloze stadsfiets troep)
het is nog steeds de beste optie om er een nieuwe stuurbuis erin te laten zetten
wat voor vork is het ?
je hebt ook ex-tenders..
die verlengen je buis met een paar cm..
ik zaql eesn ff googlen.. toch nie ts te doen op werk
maar eerst ff

edit : in de eerste 5 min vind ik alleen maar rommel,(bbb en merkloze stadsfiets troep)
het is nog steeds de beste optie om er een nieuwe stuurbuis erin te laten zetten
wat voor vork is het ?
Laatst gewijzigd door cyberhawk op ma jan 09, 2012 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
- cyberhawk
- Contacteer:
de bbb steerer extender is wel een beetje degelijk..
je hebt maar een paar cm nodig.. dus deze zou je op maat kunnen zagen .. dat je niet heel t ding hoeft te gebruiken .. zoveel mogenlijk insert hebt,, en dan maar een paar cm gebruiken ,, deze gaat ook in de buis..
je hebt ook opties die eromheen klemmen.. die zou ik niet gebruiken
een maatje van me had het over een beter uitgewerkte bbb extender.. zet je erin.. draai je vast.. en work echt een geheel met je stuurbuis..
die bbb werkt nog een beetje met de ouwe standaard hoe vroeger stuurpennen werden geklemd..
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=3970
je hebt maar een paar cm nodig.. dus deze zou je op maat kunnen zagen .. dat je niet heel t ding hoeft te gebruiken .. zoveel mogenlijk insert hebt,, en dan maar een paar cm gebruiken ,, deze gaat ook in de buis..
een maatje van me had het over een beter uitgewerkte bbb extender.. zet je erin.. draai je vast.. en work echt een geheel met je stuurbuis..
die bbb werkt nog een beetje met de ouwe standaard hoe vroeger stuurpennen werden geklemd..
dat ding is absoluut geen aanrader, zelf ooit geprobeerd te gebruiken.cyberhawk schreef:de bbb steerer extender is wel een beetje degelijk..
Beetje rondgezocht verder, staat dat het prima werkt in een XC bike. Absoluut niet gemaakt voor DJ/DH/FR etc
Trek Remedy 9
-
Heb je al op eBay gezocht naar mooie voorvorkjes die "over datum" zijn, maar wel nieuw en niet ingekort? Wel fijn om wat vertrouwen in je materiaal te hebben tijdens de Megavalanche lijkt me zo (Als ik die filmpjes zo zie...spreek niet uit ervaring hehe)
ps. bike-mailorder heeft ook overjarige nieuwe vorken te koop met korting en jehle geeft 10% op vorken en shocks
ps. bike-mailorder heeft ook overjarige nieuwe vorken te koop met korting en jehle geeft 10% op vorken en shocks

Re: Stuurbuislengte te kort?
Ik dacht dat je dat zelf wel wistGiant Anthem 3 schreef:Hoi,

je heb mij ooit verteld dat als hij net 2cm in de stem steekt dit wel ok is.....
ideaal zou toen zijn geweest 22cm de vork die ik heb gekocht had 20cm
Ik weet niet of het daar aan ligt maar nu is mij balhoofd kapot en
stuurbuis krom

dus ik zou het zeker niet doen.
- Giant Anthem 3
- Contacteer: