36 inch!
Moderators:JJ, Beheerders
http://waltworks.blogspot.com/2009/01/r ... story.htmlTall Boy Bram schreef:Foto's van de Walt!
TBB
Bram, ga je nog eigen banden en/of velgen maken? Ik heb daar eens naar gekeken en het moet doenbaar zijn, de band van je keuze, in 36". Meer mensen werken er aan, ik heb alleen nooit bewijs van resultaat gezien.
Als ik naar je ontwerp moet kijken voor je gaat lassen, laat dan maar weten. Ik teken al jaren aan 36"ers, heb alleen nooit kunnen/durven bestellen.
Als ik naar je ontwerp moet kijken voor je gaat lassen, laat dan maar weten. Ik teken al jaren aan 36"ers, heb alleen nooit kunnen/durven bestellen.
-
Alles wat ik weet heb ik al op MTBR en hier geschreven. Dacht meer even te kijken waar je toe gekomen was voor je de brander er op zet.Tall Boy Bram schreef:Nou JG, stuur maar eens wat door als je wilt, ik heb wat ideeën over e.e.a. en ik ben nu wat dingen aan het uitzoeken. Denk aan materiaalkeuze, onderdelen keuze, hoeken, banden etc.
TBB
-
-
ouwe koeien uit de sloot gehaald... nieuws van het 36"
http://twentyniner.free.fr/forum/viewto ... 86568ac90c
En dan op bladzijde 5 kijken: De Rinus in actie!
En ook een 36" artikel in de Velo Vert uit Frankrijk...
TBB
TBB
Re: ouwe koeien uit de sloot gehaald... nieuws van het 36&qu
Groots!Tall Boy Bram schreef:http://twentyniner.free.fr/forum/viewto ... 86568ac90c
TBB
Wat wordt het?
youtube: zoek efkes op '36er + stairs + ride' ....leuk filmpje over kerel die met z'n 36er een trap beklimt. grappig
Laatst gewijzigd door dale c op wo aug 03, 2011 6:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
de Rinus in zijn natuurlijke habitat, je ziet hem op zijn plek zijn!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
en geen grote voetenmarten schreef:615mm of zo, korter en je moet de vork wel erg schuin gaan zetten cq rare cranks monteren om nog te kunnen sturenott schreef: Even een puur theoretisch 36er vraag. Hoe kort kan de effectiefe bovenbuis worden?

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Inmiddels worden er al 36" banden gemaakt van twee 26" banden. Ipv ruim 2kg, ruim onder de 1kg. Niet altijd "bombproof" (no pun intended) maar eenwielers belasten een band wellicht zwaarder dan een fietser.
Beetje met naald en draad in de weer, en lijm.
Walt is bezig een sub-1kg band te laten produceren. Dat kan de groei van 36" een boost geven zoals de Endomorph dat was voor snow/sandbikes. Offfff...de WTB Nanoraptor voor 29". Een Nano-achtige band lijkt Walt aan te denken. Allround, snel. Lijkt me perfect voor een eerste ~kg band.
Velgen moeten relatief makkelijk lichter kunnen (Velocity V35 profiel? Notubes Flow?), en naven is een kwestie van medewerking van een fabrikant. Breed, meer spaken. Spaken idem, vergt amper investering allemaal. Lange butted spaak met extra lange in te korten draad? en dan 40 of 48 per wiel natuurlijk. Het is zwaar en duur genoeg om niet een onsje extra aan spaken in te steken om het heel te houden.
Beetje met naald en draad in de weer, en lijm.
Walt is bezig een sub-1kg band te laten produceren. Dat kan de groei van 36" een boost geven zoals de Endomorph dat was voor snow/sandbikes. Offfff...de WTB Nanoraptor voor 29". Een Nano-achtige band lijkt Walt aan te denken. Allround, snel. Lijkt me perfect voor een eerste ~kg band.
Velgen moeten relatief makkelijk lichter kunnen (Velocity V35 profiel? Notubes Flow?), en naven is een kwestie van medewerking van een fabrikant. Breed, meer spaken. Spaken idem, vergt amper investering allemaal. Lange butted spaak met extra lange in te korten draad? en dan 40 of 48 per wiel natuurlijk. Het is zwaar en duur genoeg om niet een onsje extra aan spaken in te steken om het heel te houden.
gatver!Cloxxki schreef:Lange butted spaak met extra lange in te korten draad?
Lijkt me niks en bovendien lastig te produceren, want een spakenboer heeft vast geen machinerie die er op ingericht is bredere draadwalsblokken te monteren.
Een spaak met een wat langer niet butted stuk (zeg maar DT lengte, niet Sapim) en een spaakwalsmachine lijkt mij wel zo handig ( maar ik heb dan ook al een spaakwalsmachine

/Marten
Je bent gewoon op voorhand al jaloers dat een ander een langere draadwals heeftmarten schreef:gatver!Cloxxki schreef:Lange butted spaak met extra lange in te korten draad?
Lijkt me niks en bovendien lastig te produceren, want een spakenboer heeft vast geen machinerie die er op ingericht is bredere draadwalsblokken te monteren.
Een spaak met een wat langer niet butted stuk (zeg maar DT lengte, niet Sapim) en een spaakwalsmachine lijkt mij wel zo handig ( maar ik heb dan ook al een spaakwalsmachine)

Ach, 1 wals, duizenden spaken...