Enduro, het nieuwe zwart (Part 4: Malmedy new trails 14-12)

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Lautje

Bericht door Lautje » za dec 17, 2011 11:12 am

Tbx schreef:
mateis schreef:Hele gave foto's, goed topic voor vrijdagmiddag...

Als je met 'Enduro: het nieuwe zwart' bedoelt: gewoon ouwerwets een dagje lekker fietsen in de heuvels met wat vrienden, op zoek naar net wel/net niet paadjes, maar dan in iets hippere kleren en met een iets dikkere fiets dan vroeger, dan volg ik je helemaal. :)
Ongeveer wel ja.
Voeg daar nog aan toe dat voor ons kilometers of gemiddelde snelheid echt niet van belang is. Het rijden van zo technisch mogelijke stukken (ook uphill), soms meerdere malen omdat het zo plezant is. Zoeken naar nieuwe uitdagingen, nieuwe trails, nieuwe gebieden...
FUN factor staat voorop. Afdalingen is meestal wel zo snel mogelijk :D

Tbx
Ware woorden kerel!

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » wo dec 28, 2011 12:15 pm

Lautje schreef:
Tbx schreef:
mateis schreef:Hele gave foto's, goed topic voor vrijdagmiddag...

Als je met 'Enduro: het nieuwe zwart' bedoelt: gewoon ouwerwets een dagje lekker fietsen in de heuvels met wat vrienden, op zoek naar net wel/net niet paadjes, maar dan in iets hippere kleren en met een iets dikkere fiets dan vroeger, dan volg ik je helemaal. :)
Ongeveer wel ja.
Voeg daar nog aan toe dat voor ons kilometers of gemiddelde snelheid echt niet van belang is. Het rijden van zo technisch mogelijke stukken (ook uphill), soms meerdere malen omdat het zo plezant is. Zoeken naar nieuwe uitdagingen, nieuwe trails, nieuwe gebieden...
FUN factor staat voorop. Afdalingen is meestal wel zo snel mogelijk :D

Tbx
Ware woorden kerel!
Zowat de perfecte samenvatting over wat ik er ook van vind....
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo dec 28, 2011 5:57 pm

Het blijft grappig wat voor termen de marketingtypes blijven verzinnen voor wat vroeger gewoon toertochten fietsen heette..

freeko

Bericht door freeko » wo dec 28, 2011 6:29 pm

Toertochten vind ik heel wat anders.........al helemaal in Nederland.

De meesten die hier een hedendaagse '' toertocht'' rijden zijn wielrenners die hun conditie op peil houden en wat verdwaalde die-hard mountainbikers.Ik erger me er mateloos aan dat meer dan de helft van de toertochtfietser er weer een wedstrijd van maakt.Tevens is een toertocht meestal technisch niet echt een uitdaging,fysiek daarentegen wel.Ik heb niet de beste conditie maar vind het rijden van die tochten gewoon leuk omdat er vaak plaatsen worden opengesteld die normaal niet toegankelijk zijn.De meesten willen dan even laten zien hoe snel ze wel niet zijn.(en dan bij het eerste beste technische stukje door mij weer ingehaald worden)
Voor mij staat ook de ''Fun'' voorop.(tevens hebben de meesten geen techniek en moeten ze bij de eerste de beste tak die over het pad ligt afstappen)

Voor mij is Enduro dus heel wat anders.Ik zie het ook als een kruising tussen freeride en XC.Ik vind het ook leuk om wat meer met techniek en leuke afdalingkjes te doen dan me druk te maken om de gereden afstand of de snelheid waarmee gereden wordt.Ik kan me beter vermaken door lekker in m'n eigen tempo nieuwe paadjes en technische stukken te ontdekken of om bekende trajecten uit te breiden.Ben gisteravond weer 's wezen nightbiken,is ook zeer gaaf.

Ook heb ik van de zomer veel afdalings gerichte routes gereden in en om de Alpe D'Huez,dit zijn niet echt DH/Fr paden maar je hebt wel minstens 140 mm veerweg nodig om het lekker te kunnen rijden(in mijn ogen dan).Ook dat is Enduro voor mij,tevens omdat je toch ook regelmatig stukken hebt waar wel degelijk getrapt moet worden.
Ik zou ook wel graag Enduro wedstrijden gaan rijden maar door m'n werk kan ik niet veel trainen en is het lastig m'n conditie bij te houden.

Dus voor mij is Enduro absoluut geen Tourtocht fietsen...

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr dec 30, 2011 1:42 am

freeko schreef:een heel lang verhaal.
het was idd misschien een beetje kort door de bocht maar hoe je het ook noemt, dat hele marketinggebeuren staat me wel een beetje tegen.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 30, 2011 2:11 am

+ 1 !

freeko schreef:Toertochten vind ik heel wat anders.........al helemaal in Nederland.

De meesten die hier een hedendaagse '' toertocht'' rijden zijn wielrenners die hun conditie op peil houden en wat verdwaalde die-hard mountainbikers.Ik erger me er mateloos aan dat meer dan de helft van de toertochtfietser er weer een wedstrijd van maakt.Tevens is een toertocht meestal technisch niet echt een uitdaging,fysiek daarentegen wel.Ik heb niet de beste conditie maar vind het rijden van die tochten gewoon leuk omdat er vaak plaatsen worden opengesteld die normaal niet toegankelijk zijn.De meesten willen dan even laten zien hoe snel ze wel niet zijn.(en dan bij het eerste beste technische stukje door mij weer ingehaald worden)
Voor mij staat ook de ''Fun'' voorop.(tevens hebben de meesten geen techniek en moeten ze bij de eerste de beste tak die over het pad ligt afstappen)

Voor mij is Enduro dus heel wat anders.Ik zie het ook als een kruising tussen freeride en XC.Ik vind het ook leuk om wat meer met techniek en leuke afdalingkjes te doen dan me druk te maken om de gereden afstand of de snelheid waarmee gereden wordt.Ik kan me beter vermaken door lekker in m'n eigen tempo nieuwe paadjes en technische stukken te ontdekken of om bekende trajecten uit te breiden.Ben gisteravond weer 's wezen nightbiken,is ook zeer gaaf.

Ook heb ik van de zomer veel afdalings gerichte routes gereden in en om de Alpe D'Huez,dit zijn niet echt DH/Fr paden maar je hebt wel minstens 140 mm veerweg nodig om het lekker te kunnen rijden(in mijn ogen dan).Ook dat is Enduro voor mij,tevens omdat je toch ook regelmatig stukken hebt waar wel degelijk getrapt moet worden.
Ik zou ook wel graag Enduro wedstrijden gaan rijden maar door m'n werk kan ik niet veel trainen en is het lastig m'n conditie bij te houden.

Dus voor mij is Enduro absoluut geen Tourtocht fietsen...

Jiggy

Bericht door Jiggy » di mar 27, 2012 11:21 pm

Vette foto's van die enduro tracks, ook een cool filmpje van de vogezen, krijg meteen zin om daar mijn specialized uit te testen. Zijn die foto's van malmedy ook van de enduro track die aangegeven staat bij het bikepark, of hebben jullie deze trails zelf gezocht? Lijkt mij dat daar in ieder gaval genoeg te rijden is.
Live to ride, Ride to live

Tbx

Bericht door Tbx » ma apr 16, 2012 7:03 pm

Volg onze avonturen op www.trailhunters.be

grtz
Tbx
Trailhunters.be

DESL

Bericht door DESL » ma apr 16, 2012 7:28 pm

Tbx schreef:Volg onze avonturen op www.trailhunters.be

grtz
Tbx
Helaas een gezichtsboek aangelegenheid :( (ja ja, er zijn mensen zonder)
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Tbx

Bericht door Tbx » ma apr 16, 2012 8:09 pm

Maak u dan een fake profiel aan als je je eigen naam niet op Facebook wilt...
Waar een wil is... :)
Trailhunters.be

winnfield

Bericht door winnfield » di apr 17, 2012 7:39 am

als je dan niet wil dat al je mail contacten je gan toevoegen:
ook een fake email adres!!!

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » wo apr 18, 2012 3:21 pm

Tbx schreef:Volg onze avonturen op www.trailhunters.be

grtz
Tbx
Kan daar nog volk bij?
Ik zoek namelijk enduro rijders -
M'n ene maat die XC mountainbike doet is eigenlijk semi-pro en doet vooral marathons & chrono's.
Als we samen gaan rijden is dat dus met m'n XC mtb en rijd ik me te pletter terwij hij zich verveelt. Downhill doet-ie niet. Ik sporadisch wel.

Andere maten van me willen wel mee, (en gaan af en toe mee) rijden met me maar die hun conditie is dan weer zo erbarmelijk dat ik me weer te pletter verveel... doodjammer van die fancy bikes, denk ik dan altijd stilletjes.

Ik zit dus met een gematigd tot goeie conditie - maar geen maten. En alléén rijden is wel ok, maar eigenlijk verlang'k ook wel naar rijden met gelijkgestemde zielen.
Voorlopig ben ik nog woonachtig de brusselse noordrand, maar heel binnenkort wordt dat wallonië...
PM me maar zou ik zo zeggen.
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

Tbx

Bericht door Tbx » wo apr 18, 2012 3:27 pm

Tuurlijk kan je mee.
Iedereen mag mee die enduro-minded is.
Kom bij de facebookgroep en zo kan je volgen waar we gaan biken
en kan je meegaan als je zin hebt. :)

Tbx
Trailhunters.be

Jiggy

Bericht door Jiggy » wo apr 18, 2012 4:37 pm

Heb ff de facebook site toegevoegd, ga hem zeker in de gaten houden en wil ook zeker een keer mee!! 8)
Live to ride, Ride to live

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » wo apr 18, 2012 8:13 pm

Tbx schreef:Tuurlijk kan je mee.
Iedereen mag mee die enduro-minded is.
Kom bij de facebookgroep en zo kan je volgen waar we gaan biken
en kan je meegaan als je zin hebt. :)

Tbx
done. :)

divere rules

Bericht door divere rules » za apr 21, 2012 7:56 pm

iets beter weer en ik wil ook wel eens de trails rijden 8) 8)

als het mag :oops: ;)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 12:03 pm

Moet je wel een FB account hebben anders mag t niet :lol: ;) nee denk dat t vast wel mag tenminste dat hoop ik want wil zelf ook wel een keer mee!
What goes up must come down(hill)

divere rules

Bericht door divere rules » zo apr 22, 2012 3:15 pm

heb een account en hoor er al bij ;)

Tuup J

Bericht door Tuup J » zo apr 22, 2012 11:02 pm

Flip van Veen schreef:Moet je wel een FB account hebben anders mag t niet :lol: ;) nee denk dat t vast wel mag tenminste dat hoop ik want wil zelf ook wel een keer mee!
Je moet zeker eens een keer met ons mee kerel!
Life begins at the end of your comfortzone.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 11:14 pm

Tuup J schreef:
Flip van Veen schreef:Moet je wel een FB account hebben anders mag t niet :lol: ;) nee denk dat t vast wel mag tenminste dat hoop ik want wil zelf ook wel een keer mee!
Graag maar hou jullie toch niet bij dus bungel er wel achter aan, als je maar lol hebt toch!
Zou graag eens een paar van die trails rijden!!!!!!!!!!!!!!

Tuup J

Bericht door Tuup J » zo apr 22, 2012 11:16 pm

Flip van Veen schreef:
Tuup J schreef:
Graag maar hou jullie toch niet bij dus bungel er wel achter aan, als je maar lol hebt toch!
Dat boeit niet, it's all about the fun!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 11:18 pm

Tuup J schreef:
Flip van Veen schreef:
Tuup J schreef: Je moet zeker eens een keer met ons mee kerel!
And i like to have fun :arms: Belgisch bier en mooie trails im in!!! (in welke volgorde maakt me niet uit)

Tuup J

Bericht door Tuup J » zo apr 22, 2012 11:51 pm

Flip van Veen schreef:
Tuup J schreef:
Flip van Veen schreef: Graag maar hou jullie toch niet bij dus bungel er wel achter aan, als je maar lol hebt toch!
And i like to have fun :arms: Belgisch bier en mooie trails im in!!! (in welke volgorde maakt me niet uit)
Haha, kan in alle 2 de volgorde fijn zijn :).

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 23, 2012 3:55 pm

Om en om ook een optie?!

divere rules

Bericht door divere rules » ma apr 23, 2012 6:51 pm

het schijnt dat je van 6 duvel veeeeel beter gaat fietsen ;)

Plaats reactie