Spezialized sx trail met dubbelcrown

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Boukoul
Spezialized sx trail met dubbelcrown

Bericht door Boukoul » wo dec 21, 2011 12:00 pm

Beste,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe voorvork in mijn SX trail. Nu zie ik op het internet en in bikeparks wel eens mensen met een 200mm voorvork in hun sx trail ronden rijden.

Nu is mijn vraag of hier mensen ervaring mee hebben en of het verstandig is. of dat ik toch voor een 180mm vork moet gaan.

Groeten

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » wo dec 21, 2011 12:12 pm

Is dat niet iets TE?

Ik heb in de mijne met een 160mm Fox Van RC2 en een 180mm Totem Solo Air gereden, en ik vond de voorkant dan toen al hoog genoeg.
Heeft ronde wielen

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo dec 21, 2011 2:29 pm

een dc vork kan wat lager komen te staan dan een sc totem bijv..
(wegens een kleinere onderkroon)

t kan..

maar deze vraag is al eerder gesteld..
en aagezien tuupj nog steeds bekend is om zn monster gap met een sx met een 66 erin..
en zijn antwoord ook was .. t hoeft niet,.

maar niet iedere rijder is het zelfde.. ik voel me meer op me gemak met een DH bak onder me.. en dc terwijl ik de travis ook niet erg vond in de legend...
maar nu ik mn foes heb SC.. begin ik ook langzaam af te dwalen van het DH bak zekerheids gevoel

t hoeft niet..

ik wil wel effe noteren aan de zijlijn dat ik wel al een paar keer een sx voorbij heb zien komen op PB met dc en gescheurde headtube.. :|

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo dec 21, 2011 4:10 pm

Nu staat er volgens mij op een SX ergens dat je niet met meer dan 170 mm mag rijden. Nou rij ik zelf ook met een totem met 180 mm, maar 1 of 3 cm is best een verschil

Daar komt bij dat je met 200 mm die zalige geometrie gaat verzieken. 180 mm maakt 'm net wat minder nerveus en dat maakt 'm helemaal lekkerrrrrr

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » do dec 22, 2011 12:30 pm

Een 200mm boxxer bouwd even hoog of zelfs iets lager in als een 180mm Totem, dus geo zal niet zo erg veranderen.
Wat een afweging is is dat je wat minder wendbaar bent met een dubbelkroons, dus je maakt de fiets minder enduro gericht. En een barspin zal nooit gaan natuurlijk ;-)
Ijzeren paarden eten geen haver....

Boukoul

Bericht door Boukoul » do dec 22, 2011 9:37 pm

bedankt voor de reacties, ik zal er spezialized zelf er over mailen. en hij wordt toch alleen gebruikt voor dowhill en freeride. barspins zitten er al helemaal niet in..

Plaats reactie