ervaring met Contour Roam HD???
Moderator:Beheerders
zoals de titel zegt
wie heeft er ervaring met deze HD camera?? is iets goedkoper dan de gopro maar volgens mij wel prima?!

hoezo?
HOPPAH schreef:contour Roam 1080 HD kost me net geen 200,-Tuup J schreef:Ik heb een gopro 1080 hd te koop voor een mooie prijs, PB me als je interesse hebt.maar bedankt voor het aanbod.
Nu ken ik mensen met een GoPro en met contour en je bent met de Contour wel heel erg beperkt in je mogelijkheden. Een Gopro kan overal aan en op, waterdicht tot een bepaalde diepte en zijn heel veel accessoires voor te krijgen. Ik heb GoPro's zien vallen waarbij ik dacht dat het einde oefening was en een afstandbediening?
Als ik moet kiezen tussen:
-stoppen, afstandbediening uit je zak halen met 2 handen want er zit een rits (als je die uberhaupt zakken hebt!!), camera aanzetten, afstandbediening terug in je zak met 2 handen want er zit een rits aan (oh nee... want die zakken had je niet), stuur beetpakken en rijden
of:
-Hey een vlak stukje!! Dan kan ik mooi met 1 hand mijn camera aanzetten..... Maar ook weer uit
Dan zou ik het wel weten......

Binnenkort trouwens ook een remote te krijgen voor de gopro (mocht je het toch nodig vinden...)
Bedenk trouwens dat de 'oude' GoPro HERO1 in 1080p geen 170graden, maar slechts een 127graden beeldhoek heeft. De nieuwe HERO2 heeft wél de ultra wide-angle in 1080p
Bedenk trouwens dat de 'oude' GoPro HERO1 in 1080p geen 170graden, maar slechts een 127graden beeldhoek heeft. De nieuwe HERO2 heeft wél de ultra wide-angle in 1080p

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- didadunlop
idd kan om je pols etc.. dus rijden....vet stuk om te filmen = druk op rec. en niet stoppen, helm af zetten, op rec drukken en kijken of hij aan staat, helm op zetten, rijden en daarna thuis alles er af knippen dat je niet wilde filmendidadunlop schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met die roam.
Tevens heeft die afstandbediening van drift een bandje. Dus gewoon langs je remhendel tapen en klaar..

ook heeft ie een 170 graden hoek ook in 1080 ..
hoezo?
het is de drift geworden (HD Stealth) kwam een aanbieding tegen op ebay die ik niet kon laten gaan.. voor iets meer dan 200,- heb ik 1x camera, 1x extra accu, 1x 16gb SDHC, oplader set (auto, netstroom).. hij heeft 5mp bij foto's ipv 9mp bij de HD maar voor foto's gebruik ik toch mijn canon eos 400D. ben erg benieuwd en zal snel wat filmpjes posten..
is ieder geval bedankt voor de reacties!
cheers, Wouter
is ieder geval bedankt voor de reacties!
cheers, Wouter
hoezo?
Contour is geweldig, je bent altijd zeker dat hij aan het filmen is dankzij de geluidssignalen. Zeker nooit stoppen onderweg. Ook lekker compact.
Spijtig dat ze allemaal naar die 170graden hoek gaan. Als je iemand wil filmen, moet je er bijna tegen rijden...
Contour Roam is ook waterdicht en dien je niet op te starten. Gewoon record verschuiven en hij begint te filmen.
Tegenwoordig hopen verschillende mounts te krijgen en de GPS/bluetooth uitvoering is gewoon helemaal next dimension. Gewoon je beeld live bekijken of naspelen op je smartphone... Je route inladen en afspelen met live snelheden ed.
Drift is wat lomp, al dat de nieuwe versie er ook niet slecht uitzien. Lijkt me wel minder makkelijk te bevestigen?
Spijtig dat ze allemaal naar die 170graden hoek gaan. Als je iemand wil filmen, moet je er bijna tegen rijden...
Contour Roam is ook waterdicht en dien je niet op te starten. Gewoon record verschuiven en hij begint te filmen.
Tegenwoordig hopen verschillende mounts te krijgen en de GPS/bluetooth uitvoering is gewoon helemaal next dimension. Gewoon je beeld live bekijken of naspelen op je smartphone... Je route inladen en afspelen met live snelheden ed.
Drift is wat lomp, al dat de nieuwe versie er ook niet slecht uitzien. Lijkt me wel minder makkelijk te bevestigen?
enig idee of die 170° hoek als upgrade kit verkrijgbaar is?Chmod schreef:@Fredo, is niet met alle contours zo. De "oude" HD is idd 135°. Nieuwe zijn 170°
Ik ga ook eens naar mounts kijken, momenteel hangt ie altijd aan mn goggle strap (werkt eigenlijk goed), maar het zou wel eens tof zijn om van positie te wijzigen.
contour
Hey,
Ik heb zelf sinds kort de contour roam, ik vind het echt een perfecte camera!
Het is allemaal zeer simpel te bedienen en het beeld is super.
Het is natuurlijk jammer dat op 1080 geen 170graden beeld gekozen kan worden, maarja voor 200 euro heeft de camera genoeg keuzes.
Hier is een filmpje gemaakt met de contour roam:
http://www.pinkbike.com/video/224643/
Is gefilmd op 720p en dus met 170graden beeld.
Gr. Joshua
Ik heb zelf sinds kort de contour roam, ik vind het echt een perfecte camera!
Het is allemaal zeer simpel te bedienen en het beeld is super.
Het is natuurlijk jammer dat op 1080 geen 170graden beeld gekozen kan worden, maarja voor 200 euro heeft de camera genoeg keuzes.
Hier is een filmpje gemaakt met de contour roam:
http://www.pinkbike.com/video/224643/
Is gefilmd op 720p en dus met 170graden beeld.
Gr. Joshua
hij is binnen
en snel ff wat geprobeerd... geschoten met 60fps, in 720p. qua editing is het een 1minffsnelwatinelkaarflansen filmpje dus aub geen reacties over het monteren
moet wel zeggen dat ik de qualiteit net ff wat minder vind als ik de digitale zoom gebruik (slowmo stuk) verder ben ik erg tevreden zeker over het gebruiksgemak!! afstandsbediening werkt super en als hij op mijn helm zit hoor ik goed het "piepje" als hij start of stopt.
http://youtu.be/Qh5pX71VbXA

http://youtu.be/Qh5pX71VbXA
hoezo?