singlespeed naaf met 3 kransjes
Moderator:Beheerders
het is de bedoeling om een fietsje te op te bouwen met een singlespeed naaf en dus 3 versnellingen. da's net wat prettiger lijkt me. heb je naven van tune of king, met wat meer ruimte op de body. maar, kán het, en heeft iemand t gedaan zodat ik de kunst kan afkijken? ik ben benieuwd.
- cyberhawk
- Contacteer:
ik ben dit concept ook vanplan.. en had t al op mn cowan.. 1 zwaar (ww).. 1 licht..(street)
en dan de spanner gebruiken om de ketting slack op te vangen,..
en zijn bij bijv. tartybikes hele mooie spanners met 2 wieltjes en een spannings veer..
meestal heeft t stel staafje genoeg lengte om 2-3 versnellingen te halen
rohloff is heel duur.. maar een trial merk heeft m nagemaakt en is voor een redelijke prijs te verkrijgen :amrs:
en dan de spanner gebruiken om de ketting slack op te vangen,..
en zijn bij bijv. tartybikes hele mooie spanners met 2 wieltjes en een spannings veer..
meestal heeft t stel staafje genoeg lengte om 2-3 versnellingen te halen
rohloff is heel duur.. maar een trial merk heeft m nagemaakt en is voor een redelijke prijs te verkrijgen :amrs:
hm, tis eigenlijk de bedoeling dat je ook een versteller aan het stuur hebt. dus dat er wel een derailleur op komt, en niet een spanner. Die Tartybikes heeft overigens leuke spanners. Het is voor mij prettig dat ik 3 versnellingen heb die dicht bijelkaar liggen, maar meer dan 3 verwacht ik niet nodig te hebben.
- didadunlop
Ik rij al jaren met 6 achter op mijn hope naaf. No probs.
Heb hier ook een aangepaste XTcassette liggen dat er 7 op kunnen maar das teveel gedoe.
Hier wat foto's van de setup van mijn el mar:
http://www.flickr.com/photos/10013662@N ... 553341672/
Fiets heb ik nu niet meer. Maar de nieuwe KM gaat ook zo worden.
Heb hier ook een aangepaste XTcassette liggen dat er 7 op kunnen maar das teveel gedoe.
Hier wat foto's van de setup van mijn el mar:
http://www.flickr.com/photos/10013662@N ... 553341672/
Fiets heb ik nu niet meer. Maar de nieuwe KM gaat ook zo worden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
KING kunnen er minder op. Die lockring werkt nl anders.
Halo XCss kunnen er iets van 3 op.
Tevens is er op MTBR heel wat te vinden. Zelfs 1 topic met niks anders. Ergens in het 29er forum volgens mij. Of in het SS forum.
Halo XCss kunnen er iets van 3 op.
Tevens is er op MTBR heel wat te vinden. Zelfs 1 topic met niks anders. Ergens in het 29er forum volgens mij. Of in het SS forum.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
De aangepaste XT cassette voor 7 op een hope. 8 schijnt ook te kunnen maar das afhankelijk van het frame.
http://waltworks.blogspot.com/2009/10/t ... to-11.html
Ik zal morgen wat foto's trekken van mijn XTR cassette op de hope. XTR heeft 3 clusters van 2 tanden en 3 losse kransjes (de 9 speed versie). Daarmee kun je dus de eerste 6 of de laatste 6 kiezen. Dit al naar gelang van het terrein etc. Nadeel is wel dat de middelste kransjes dan veul eerder slijten.
http://waltworks.blogspot.com/2009/10/t ... to-11.html
Ik zal morgen wat foto's trekken van mijn XTR cassette op de hope. XTR heeft 3 clusters van 2 tanden en 3 losse kransjes (de 9 speed versie). Daarmee kun je dus de eerste 6 of de laatste 6 kiezen. Dit al naar gelang van het terrein etc. Nadeel is wel dat de middelste kransjes dan veul eerder slijten.
- didadunlop
Jah ik kon dat topic ook zo snel niet meer vinden. Wsl zo oud dat ze het verwijderd hebben.
Op mijn Big Dummy heb ik een goedkope shimano cassette opengeschroefd (de spernagels eruit slijpen) en ieder tweede kransje eruit gehaald. Iets grotere stappen met toch een mooie lage startversnelling.
Op mijn Big Dummy heb ik een goedkope shimano cassette opengeschroefd (de spernagels eruit slijpen) en ieder tweede kransje eruit gehaald. Iets grotere stappen met toch een mooie lage startversnelling.
- didadunlop
- didadunlop
- didadunlop