Spaken prikken band lek, iemand advies?
Moderator:Beheerders
Ik ben sinds kort bezig met bmx rijden. Nou ben ik aan het oefenen op de 180 en kom dan tijdens het oefenen vaak op mijn achterwiel terecht. Nou heb ik al een paar keer gehad dat mijn band dan lek raakt. Als ik dan naar mijn binnenband kijk zie ik twee kleine sneetjes aan beide kanten. Wss prikt mijn spaak dus gewoon door mijn binnenband! Heeft iemand tips om dit te verhelpen? En hoort dit überhaupt wel?!
Alvast Bedankt
Alvast Bedankt
Dat noemen ze snake bites en dat komt omdat je velglint verschuift door de zijwaartse beweging van het landen. (correct me if i'm wrong)
Je kan dit denk ik verhelpen door brede en stevige velglinten te kopen.
Ik heb ook wel eens de hele binnenkant van mn velg ingetaped met ductape zodat mijn velglint niet kon verschuiven
Je kan dit denk ik verhelpen door brede en stevige velglinten te kopen.
Ik heb ook wel eens de hele binnenkant van mn velg ingetaped met ductape zodat mijn velglint niet kon verschuiven

Do work Son!
- Arnetteman
- cyberhawk
- Contacteer:
ik vind dat toch knap..
ik zie nu in de loop der tijd meerdere posts van BMX-ers..
en jullie kunnen soms best goed rijden , geen fout woord daar over..
maar dan met de weinige onderdelen die zo'n ding heeft nog niet weten hoe t werkt..?
of er mee om te gaan..
hoe kom je erbij dat je spaak je band lek prikt..
en de ander erop inhaakt en begint over velg lint
gelukkig zijn er altijd mountainbikers die wel kunnen helpen
maar dan met de weinige onderdelen die zo'n ding heeft nog niet weten hoe t werkt..?
of er mee om te gaan..

en de ander erop inhaakt en begint over velg lint

Nou, aangezien aan allebei de kanten van mijn binnen band een klein sneetje zit en de ongeveer op de plek zaten van de schroef leek het mij vrij logisch dat het door een spaak kwam.cyberhawk schreef:hoe kom je erbij dat je spaak je band lek prikt..
en de ander erop inhaakt en begint over velg lint![]()
En over dat ''gelukkig zijn er mountainbikers die kunnen helpen'' ik heb van jou nog geen oplossing of tip gehoord vriend.
- Jean-Pierre
Doet er niet toe vriend, het lijkt me wijzer om van je probleem af te komen.JKburger schreef:Nou, aangezien aan allebei de kanten van mijn binnen band een klein sneetje zit en de ongeveer op de plek zaten van de schroef leek het mij vrij logisch dat het door een spaak kwam.cyberhawk schreef:hoe kom je erbij dat je spaak je band lek prikt..
En over dat ''gelukkig zijn er mountainbikers die kunnen helpen'' ik heb van jou nog geen oplossing of tip gehoord vriend.
Zoals Leo ook al aangaf, meer druk in je banden. Een bar of 4 zal er voor zorgen dat jij geen problemen meer hebt met het rijden. Minder rolweerstand, en het kan meer klappen verdagen. Zeker omdat jij nog veel aan het oefenen bent.
En het is niet heel logisch dat het door een spaak zou komen, want ik ga er van uit dat jij met een velglint rijdt... dan is het al bijna niet mogelijk dat er een spaak door heen prikt.
Dus pompen!
Dan heb je waarschijnlijk geen hoge druk pomp in een bmx band moet op zijn minst rond de 5 bar zitten. Als je een gewone pomp hebt kan je er maximaal 2 bar in krijgen.JKburger schreef:Oke bedankt mensen.
Vanaaf mijn bandje maar eens plakken dan en dan goed oppompen moet het alleen ff op gevoel doen want ik heb geen druk meter:P
Dan is je band weer zo lek.
555+111=666
- cyberhawk
- Contacteer:
dat hoefde ook niet want het stond er al.. ik ga niet dubbel the OBVIOUS staten..JKburger schreef:Nou, aangezien aan allebei de kanten van mijn binnen band een klein sneetje zit en de ongeveer op de plek zaten van de schroef leek het mij vrij logisch dat het door een spaak kwam.cyberhawk schreef:hoe kom je erbij dat je spaak je band lek prikt..
en nee want voor mij is dit gewoon een snake bite..
en een schroef is een spaak nippel

t enige advies wat daar voor is ,
1 blijven plakken
dikkere binneband
dikkere buitenband
velg met dikkere sidewalls
of idd meer druk..
sommige posts val ik idd een beetje van om soms..
als je spaak dit gedaan zou moeten hebben
moet je er even bij stil staan dat dan heel je naaf in je wiel naar beneden trekt en dan een spaak zo ver je velg uit komt dat ie de band doorboord..
denk maar even na over deze uitleg wat daar allemaal voor nodig is om te gebeuren
beginnend met een heel slap wiel..
een side note/TIPPIE : ik heb een try-all velg die pinnend is gesloten naast de naad zitten 2 gaatjes aan elke kant ..meer velgen hebben dit.. hier kroop mijn band in omdat t gaatje naast t velg lint viel.. en vervolgens ging hij lek bij hoge impact (front to rear)
duurde ff voordat ik erachter kwam..
dus bij deze kijk ook even je velg na op dit soort dingen

-
-
- vinnycorleone
-
Die gast is net bezig met het leren van 180's, lijkt me sterk dat ie al heel lang fietst dan, dus nogal logisch dat hij nog niet alles weet heh. Overigens is het heel goed mogelijk dat je spaak je band lekprikt, dit heb ik al een paar keer gehad (dat er gewoon een gat in m'n velglint zat door een spaak) hoewel dat bij hem niet 't geval is omdat 't een snakebite was.cyberhawk schreef:ik vind dat toch knap..
of er mee om te gaan..![]()
- cyberhawk
- Contacteer:
ik weet niet wie dat wiel heeft gebouwd dan , nmaar tenzij je wiel t begeeft kunnen spaken geen banden lek prikken maarja jij reed ook met XC fox vorkjes street en dan was ook geen succes..Steelhead Rider schreef:Die gast is net bezig met het leren van 180's, lijkt me sterk dat ie al heel lang fietst dan, dus nogal logisch dat hij nog niet alles weet heh. Overigens is het heel goed mogelijk dat je spaak je band lekprikt, dit heb ik al een paar keer gehad (dat er gewoon een gat in m'n velglint zat door een spaak) hoewel dat bij hem niet 't geval is omdat 't een snakebite was.cyberhawk schreef:ik vind dat toch knap..
of er mee om te gaan..![]()
dus of je nou lang rijd of kort... gezond verstand heb je of niet

ff duidelijk ik ben niet op de wereld gezet om elke leek te helpen
zeker omdat ik t meeste zelf heb uitgezocht en gewoon gezond verstand bezit..
is het wel eens handig om sommige mensen t zelf te laten uitzoeken , daar leren ze ook van
al is t alleen maar met google omgaan

en als ik de laaste tijd sommige posts zie dan LMFAO
maarja tis weer zomertijd.. dan gaat iedereen weer buitenspelen

- de lachende derde
- Contacteer: