wie kan voor mij een rem kabel inkorten (hoorn)
Moderator:Beheerders
heb voor mij 29r een nieuwe achterrem
Shimano SLX
nu zit er 1 1700mm kabel op die is dus veel te lang
is er iemand in hoorn of omgeving die dit voor mij kan inkorten (tegen betaling, heb geen olie) en weer in elkaar zetten zodat hij het ook weer goed doet.
de winkel konijn mtb hier bij mij in de straat is mij een beetje te prijzig met hun werkloon
mocht dit niet de plek zijn om dit te plaatsen hoor ik het graag.
gr mark
Shimano SLX
nu zit er 1 1700mm kabel op die is dus veel te lang
is er iemand in hoorn of omgeving die dit voor mij kan inkorten (tegen betaling, heb geen olie) en weer in elkaar zetten zodat hij het ook weer goed doet.
de winkel konijn mtb hier bij mij in de straat is mij een beetje te prijzig met hun werkloon
mocht dit niet de plek zijn om dit te plaatsen hoor ik het graag.
gr mark
zucht........waarom wil iedereen toch altijd voor een duppie op de eerste rang zitten....
Rem op internet gekocht zeker? Tsja dan krijg je bij Konijn geen korting....en terecht!
Als je nou bij Konijn de rem had gekocht hadden ze deze er waarschijnlijk gratis en ingekort voor je opgezet.......en had je garantie blablabla...
dusssssssss©
Rem op internet gekocht zeker? Tsja dan krijg je bij Konijn geen korting....en terecht!
Als je nou bij Konijn de rem had gekocht hadden ze deze er waarschijnlijk gratis en ingekort voor je opgezet.......en had je garantie blablabla...
dusssssssss©
Ik ga akkoord met wat hierboven gezegd wordt 
Desalniettemin, hier een link die je vast wat verder kan helpen. (geen olie hebben is het einde van de wereld niet, kan je op véél plaatsen kopen, en eenmaal je een pul hebt gaat die wel even mee!)
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 648123.PDF
Wat je dus best doet is er de olie eerst wat uit laten lopen, dan de kabel inkorten (doe dit van de eerste keer met een goeie kniptang, je wil echt niet dat je kabel verprutst wordt door een botte tang)
Daarna olie bijvullen zoals in PDF aangegeven
Succes
PS: laat geen olie op de schijven/remblokjes komen want da's miserie achteraf

Desalniettemin, hier een link die je vast wat verder kan helpen. (geen olie hebben is het einde van de wereld niet, kan je op véél plaatsen kopen, en eenmaal je een pul hebt gaat die wel even mee!)
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 648123.PDF
Wat je dus best doet is er de olie eerst wat uit laten lopen, dan de kabel inkorten (doe dit van de eerste keer met een goeie kniptang, je wil echt niet dat je kabel verprutst wordt door een botte tang)
Daarna olie bijvullen zoals in PDF aangegeven
Succes
PS: laat geen olie op de schijven/remblokjes komen want da's miserie achteraf
yep.
thanks greenie daar heb ik tenminste wat aan,
en wat the fuck Boss
zucht........waarom wil iedereen toch altijd voor een duppie op de eerste rang zitten....
Rem op internet gekocht zeker? Tsja dan krijg je bij Konijn geen korting....en terecht!
Als je nou bij Konijn de rem had gekocht hadden ze deze er waarschijnlijk gratis en ingekort voor je opgezet.......en had je garantie blablabla...
dusssssssss©
Edit: dit soort taalgebruik is hier niet gewenst (ruben)
ik stel gewoon een vraag dan hoef ik niet jou domme arrogante beterweter gezeik te horen,
en wat the fuck Boss
zucht........waarom wil iedereen toch altijd voor een duppie op de eerste rang zitten....
Rem op internet gekocht zeker? Tsja dan krijg je bij Konijn geen korting....en terecht!
Als je nou bij Konijn de rem had gekocht hadden ze deze er waarschijnlijk gratis en ingekort voor je opgezet.......en had je garantie blablabla...
dusssssssss©
Edit: dit soort taalgebruik is hier niet gewenst (ruben)
ik stel gewoon een vraag dan hoef ik niet jou domme arrogante beterweter gezeik te horen,
Nou nou, wat zijn we weer aardig voor elkaar.
Geef ook een hoop geld uit aan fietsen en onderdelen, dus de winkels (irl of internet) hoeven niet te klagen.
Maar als je je fiets vaak gebruikt dan is er wel eens wat mee, zeker met het weer van de laatste tijd. Dan is het wel prettig als je zelf ook wat werkzaamheden aan je fiets kunt verrichten.
Komt nog een bij dat je fiets erg persoonlijk is, iets waar een fietsenmaker nou niet meteen rekening mee houdt.
beetje lief zijn voor elkaar he...
Geef ook een hoop geld uit aan fietsen en onderdelen, dus de winkels (irl of internet) hoeven niet te klagen.
Maar als je je fiets vaak gebruikt dan is er wel eens wat mee, zeker met het weer van de laatste tijd. Dan is het wel prettig als je zelf ook wat werkzaamheden aan je fiets kunt verrichten.
Komt nog een bij dat je fiets erg persoonlijk is, iets waar een fietsenmaker nou niet meteen rekening mee houdt.

olie op het vuur, een goede kniptang gaat heel lang mee en kan je veel meer mee doen dan kabeltjes inkorten
Anyway, moesten alle fietsenmakers dezelfde prijsvoering hanteren, zou ik ook sneller geneigd zijn om naar de lbs te gaan. Ze hebben me al wel eens geholpen ook, het blijven fietsenmakers. Maar als ik bij Van Eyck in Geel voor een set XT-klikpedalen 40 euro minder kwijt ben dan bij In't Ven hier 400mtr vandaan, dan rijd ik met plezier naar Geel. Toonzaal daar is misschien de helft zo groot, maar de stock minstens 2x zo groot. Ik heb m'n remmen ook wel eens laten ontluchten maar dat was zo'n gekloot dat ik bijna mijn fiets uit z'n handen trok.
Broer van me heeft zo bijna een nieuw balhoofd moeten kopen, speling, had gewoon een spacer vergeten te steken tussen stuurpen en balhoofd, waardoor de boel niet aantrok. De vakman...

Anyway, moesten alle fietsenmakers dezelfde prijsvoering hanteren, zou ik ook sneller geneigd zijn om naar de lbs te gaan. Ze hebben me al wel eens geholpen ook, het blijven fietsenmakers. Maar als ik bij Van Eyck in Geel voor een set XT-klikpedalen 40 euro minder kwijt ben dan bij In't Ven hier 400mtr vandaan, dan rijd ik met plezier naar Geel. Toonzaal daar is misschien de helft zo groot, maar de stock minstens 2x zo groot. Ik heb m'n remmen ook wel eens laten ontluchten maar dat was zo'n gekloot dat ik bijna mijn fiets uit z'n handen trok.
Broer van me heeft zo bijna een nieuw balhoofd moeten kopen, speling, had gewoon een spacer vergeten te steken tussen stuurpen en balhoofd, waardoor de boel niet aantrok. De vakman...
Andere discussie:
het is een kwestie van geven en nemen....als ik bij mijn LBS kom met de vraag of hij mijn remleiding wil inkorten weet ik 100% zeker dat hij dat meteen gratis doet.
Omdat ik bij hem kom als ik onderdelen, kleding en/of accessoires nodig heb.
Goed, je betaald wat meer dan online maar daar krijg je meer voor terug dan dat je bespaart door het net af te struinen.
Verplaatst je eens in de situatie van de LBS?
dussssss©
het is een kwestie van geven en nemen....als ik bij mijn LBS kom met de vraag of hij mijn remleiding wil inkorten weet ik 100% zeker dat hij dat meteen gratis doet.
Omdat ik bij hem kom als ik onderdelen, kleding en/of accessoires nodig heb.
Goed, je betaald wat meer dan online maar daar krijg je meer voor terug dan dat je bespaart door het net af te struinen.
Verplaatst je eens in de situatie van de LBS?
dussssss©
Ergens heb je natuurlijk gelijk en ik begrijp ook dat een fietsenmaker jobs weigert aan materiaal dat je zelf verkloot hebt of gekocht hebt bij een ander(waarschijnlijk stukken goedkoper). Maar 1 mooi aspect van onze hobby is dat je alles zelf kan, zonder daarvoor duizenden euro's aan materiaal aan te schaffen.
Bij de auto-industrie hebben ze alles al verkloot voor de doe-het-zelvers, bij de motors zal het ook niet lang meer duren, laat ons alstublieft het recht en het plezier om aan onze eigen fietsen te werken.
Wat met alle kleine framebouwers? Dan moeten die ook maar stoppen en een mainstream-fiets kopen bij de handel op de hoek.
Ach, de remkabel zal wel ingekort raken en een kleine motivatie om dat zelf eens te proberen, was wel op z'n plaats, dacht ik.
Laten we er samen samen 1 op drinken en dit topic laten voor wat het is. Je kan altijd een topic starten als je ergens vastzit bij het monteren van de rem. Hulp en kennis zat hier.
Bij de auto-industrie hebben ze alles al verkloot voor de doe-het-zelvers, bij de motors zal het ook niet lang meer duren, laat ons alstublieft het recht en het plezier om aan onze eigen fietsen te werken.
Wat met alle kleine framebouwers? Dan moeten die ook maar stoppen en een mainstream-fiets kopen bij de handel op de hoek.
Ach, de remkabel zal wel ingekort raken en een kleine motivatie om dat zelf eens te proberen, was wel op z'n plaats, dacht ik.
Laten we er samen samen 1 op drinken en dit topic laten voor wat het is. Je kan altijd een topic starten als je ergens vastzit bij het monteren van de rem. Hulp en kennis zat hier.
+1 voor Boss als je inderdaad lang je lbs gaat, kost het uit eindelijk weinig als je er altijd komt als je met spoed onderdelen nodig hebt. De meeste bikers die ik op beide
fora`s hoor en spreekt zijn er toch zat mensen die elkaar helpen doormiddel van fora uitleg zo moeilijk is het niet. Ik heb zelf dan het geluk dat ik alles aan mijn bikes kan doen maar er zijn ook mensen die ik persoonlijk goed ken (ook bikers) die niet kunnen sleutelen. Gelukkig hebben wij de techdoc van shimano en techdoc van sram. Er staat genoeg leesvoer voor iedere leek die toch geld wild uitsparen om zijn/haar bike in conditie te houden..
Een flessje remvloeistof kost een tientje en olijve met nippel kost hooguit 2,50
dus dan ben je 12,50 kwijt en een uurtje bezigheidtherapie...
fora`s hoor en spreekt zijn er toch zat mensen die elkaar helpen doormiddel van fora uitleg zo moeilijk is het niet. Ik heb zelf dan het geluk dat ik alles aan mijn bikes kan doen maar er zijn ook mensen die ik persoonlijk goed ken (ook bikers) die niet kunnen sleutelen. Gelukkig hebben wij de techdoc van shimano en techdoc van sram. Er staat genoeg leesvoer voor iedere leek die toch geld wild uitsparen om zijn/haar bike in conditie te houden..
Een flessje remvloeistof kost een tientje en olijve met nippel kost hooguit 2,50
dus dan ben je 12,50 kwijt en een uurtje bezigheidtherapie...
Als je zeker wild weten of er geen lucht in die leidingen zit, toch even onluchten
je zal net zien dat bij een afdaling in de ankers moet en dan opeens sponsig gaat
aanvoelen. Voor alle zekerheid als je, je leven lief is.
neem eventueel via pb met mij contact op als je de remmen onlucht wild hebben
ik heb er de spullen voor en vloeistof genoeg.
je zal net zien dat bij een afdaling in de ankers moet en dan opeens sponsig gaat
aanvoelen. Voor alle zekerheid als je, je leven lief is.
neem eventueel via pb met mij contact op als je de remmen onlucht wild hebben
ik heb er de spullen voor en vloeistof genoeg.