Bijna bekeerd

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gies
Bijna bekeerd

Bericht door Gies » ma apr 18, 2011 11:23 am

Hallo allemaal,

ik ben bijna bekeerd. Ik vond 29ers eerst helemaal niks, maar ik ben bij aan het trekken.
Nu ben ik op zoek naar een frame, en heb al aardig wat gezien. Ik wil het liefst een stalen of carbon frame, maar carbon is "expensive".
Ik wil wel versnellingen erop, dus geen ss en dan zit ik te denken aan Niner, Kona, Singular of Slingshot. Die laatste heb ik gemaild en de Farm Boy hebben ze alleen nog maar in 16".
De Ripper komt over 4 weken als 29er. Wat is jullie oordeel over dit alles?
Ik ben nog een leeg blad, dus ik kan alle info wel gebruiken.
En welke vaste vork moet ik kiezen?

Vragen, vragen...........

Laterrrrrrrr.............

Gies

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma apr 18, 2011 7:36 pm

:? ik vind die ripper cool.. :o (maar snap niet wat het doel is )

maar wat is je plan??
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie

Gies

Bericht door Gies » ma apr 18, 2011 8:23 pm

Mijn plan is om met deze bike de bossen in de buurt (ZO Brabant) onveilig te maken, maar ook wedstrijden te rijden in de NRW cup en misschien ook zuid Limburg en de Ardennen.
Ik ken Slingshot al van begin jaren 90, dus ik heb wel wat kennis in huis, maar ik heb er nog nooit op gereden. Ik heb wel wat gelezen. Toen een fully nog niet een bekend gezicht was, en het WK in Il Chiocco georganiseerd werd, toen reed Brima al met Slingshots. Dat was samen met de Sintesi's het beste wat er bestond (tenminste wat ik toen op dat WK heb gezien). Greg Herbold reed toen met een Koga Myata als uittredend DH kampioen de qualificatie van de XC.
Ach, nu komen die mooie tijden weer naar boven.

Groetjes,

Gies

Lars TB

Bericht door Lars TB » di apr 19, 2011 8:52 am

Euh, die Slingshot heeft nooit tot 'het beste wat bestond' behoord. Ja, er zat enig comfort in, maar zowel op papier als in de praktijk werkte het nauwelijks...

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » di apr 19, 2011 12:34 pm

Gies schreef:Mijn plan is om met deze bike de bossen in de buurt (ZO Brabant) onveilig te maken, maar ook wedstrijden te rijden in de NRW cup en misschien ook zuid Limburg en de Ardennen.
Ik ken Slingshot al van begin jaren 90, dus ik heb wel wat kennis in huis, maar ik heb er nog nooit op gereden. Ik heb wel wat gelezen. Toen een fully nog niet een bekend gezicht was, en het WK in Il Chiocco georganiseerd werd, toen reed Brima al met Slingshots. Dat was samen met de Sintesi's het beste wat er bestond (tenminste wat ik toen op dat WK heb gezien). Greg Herbold reed toen met een Koga Myata als uittredend DH kampioen de qualificatie van de XC.
Ach, nu komen die mooie tijden weer naar boven.

Groetjes,

Gies
Jaaa dat waren de jaren! Ik word hier door enkele jonkies voor die vroeger was alles beter ouwe lul uitgemaakt. Maar goed het pioniersgevoel delen wij gelukkig wel. Maar ter zake,uhm ik heb op zo`n Slingshot apparaat in de Ardennen gereden in ik meen 1991 maar vond het niet echt wat. De fiets leek meer op een stalen fiets waarvan de bracket los zat , tenminste zo voelde het bij mij. In die tijd reden er ook al een paarAMP research fietsjes rond, en mijn GT RTS. Ik vind de 29èrs qua looks nog steeds erg wennen, maar moet toegeven dat ze lekker rijden,ik heb enkel ervaring met de Superfly van Gary Fisher)

Gies

Bericht door Gies » di apr 19, 2011 9:24 pm

OK,

dat is info waar ik iets aan heb. Jammer dat je zoiets niet eerst kunt uitproberen. Op de site van Slingshot staat dat je de bike uit kunt proberen, maar dat zal wel in America zijn.
Het is inderdaad leuk om over de (voor mij) beginjaren te praten. Ik vind wel dat het vroeger niet beter was qua bikes, want ze zijn nu lichter stijver en mooier dan toen. Qua sfeer bij wedstrijden was het vroeger wel beter. Toen kon je nog naar het WK reizen en aan de qualificatie deelnemen.
Ik begrijp best dat dat nu niet meer kan, maar dat wil niet zeggen dat het toen niet leuker was wat dat betreft.
Het kan best zijn dat ze mij nu ook een ouwe lul gaan noemen, maar dat deert mij niet. Als zij rond de 40 zijn, dan zullen zij ook wat meer herinneringen hebben en zijn de 20ers degene die hen ouwe lullen noemen.

Diep, he?

Laterrrrrrr.......

Gies (leider van Team Gies)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di apr 19, 2011 10:30 pm

Beste Gies,

ik heb een 21" Singular Swift en een Gryphon in Medium, die mag je beiden proberen. In de grote maat heb ik nog wel wat fietsen staan, en andere maten zijn ook te organiseren (Medium Swift kan ook). Ook een Medium Niner EMD.

Dan kun je in ieder geval een keer voelen.

Succes met je keus,

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gies

Bericht door Gies » wo jun 15, 2011 7:20 am

Mensen kinderen,

ik heb de knoop doorgehakt. Het wordt toch een Slingshot Ripper 29. Ik heb contact gehad met de fabriek en de kleur doorgegeven. Het wordt baby blauw (als je googled en een blauwe Lamborgini ziet: DIE kleur!).
Dus binnenkort Giessiebeest op een 29er met een kabel.
Dan zal ik ook laten weten wat ik ervan vind. Is dus een sprong in het diepe voor mij, maar ja, als je het niet probeert........
Ik weet dat er ook mensen zijn die het mij afraden, maar ik neem toch de gok.

Laterrrrrrr.....

Gies (Leider van Team Gies)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jun 15, 2011 6:33 pm

Goed gedaan, durf te doen wat je denkt wat goed, leuk, fun is!! Ben erg benieuwd naar de fiets! Hou ons op de hoogte.

JJ

Gies

Bericht door Gies » wo jul 27, 2011 8:47 pm

Hey piepels,

de Slingshot is klaar en rijdt als een zonnetje. Ik had verwacht dat ie wat flexibel zou zijn, maar in de bossen van zuidoost brabant rijdt ie wonderbaarlijk strak.
Als jullie mij uit kunnen leggen hoe ik er een foto bij kan zetten, dan zien jullie ook het resultaat.

Groeten,

Gies

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo jul 27, 2011 10:39 pm

Even de foto ergens neerzetten op internet, en dan het adres ervan tussen:

[img] en [/img]

Bijvoorbeeld:

[img]http://www.adresvansite.nl/plaatjes/plaatje.jpg[/img]

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jul 28, 2011 10:34 am

Mail hem anders, dan zet ik hem op flickr. Daar kun je trouwens ook makkelijk zelf een account aanmaken.

Ben wel benieuwd!

JJ

Gies

Bericht door Gies » do jul 28, 2011 2:58 pm

Eerste poging. Zou ie meteen goed zijn?

Kijk en huiver!

Afbeelding

Gies

Bericht door Gies » do jul 28, 2011 3:00 pm

JJ,

waar vind ik jouw mailadres?
Ik weet dat het voor jullie een makkie is, maar ikkuh.......... huh? Wa?

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 28, 2011 3:13 pm

Afbeelding

Je link was de link naar de pagina waar de foto op staat. Je moet op de foto zelf rechtermuisknop induwen en dan de bron (URL) van de foto zelf selecteren.

Je weet dat je goed zit als je link eindigt op .jpg of .jpeg (meest gebruikte formaten).
Laatst gewijzigd door didadunlop op do jul 28, 2011 6:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jul 28, 2011 6:23 pm

Zo lijkt het wel een elektrische fiets, in de zitbuis en bovenbuis past een flinke accu! Heb je hem gewogen?

Vrij lompe banden voor NL, hoe vind je die lopen? Ben echt benieuwd hoe het fietst, kom je een keer naar een meeting?

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 28, 2011 6:25 pm

Als ie regelmatig fietst in ZO brabant kan ie er zondag bij zijn. De Rips is zo'n beetje het centrum van ZO brabant...:D Ik ben ook wel benieuwd. Kijk al jaren met een scheef oog naar slingshot.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jul 28, 2011 6:27 pm

Wat betreft Zondag, moet nog kijken of ik op tijd mijn rem weer ontlucht heb, of een andere fiets klaar heb... Anders wordt het gewoon een rondje op de weg..

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jul 28, 2011 6:48 pm

uch bb7 uch.... 8)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jul 28, 2011 8:26 pm

Hehe, je hebt helemaal gelijk...

JJ

Gies

Bericht door Gies » vr jul 29, 2011 8:53 am

Mensen kinderen,

zondag kan ik er niet bij zijn, want dan ga ik Susy in Hechtel Eksel (B) (Flanders Cup) uitlaten (ik moest ze van de mensen van Slingshot een vrouwennaam geven), of zal ik haar Sexy Susy noemen net als Vettel zijn F1 bolide ook een kinky naam geeft.

Laat maar even weten waar ik ze binnenkort kan showen. Ik vind het echt een skatje. Ik heb er trouwens nu Race Kings 2.0 op liggen, dus dat is minder grof.

Sexy Susy rijdt heerlijk. Voor mij was het echt in het diepe terecht komen. Ik had nog nooit op 29" gereden en een Slingshot is natuurlijk ook een belevenis.

Als er trouwens animo voor is, dan wil ik een importeurschap opzetten voor de Benelux. Ik heb de mensen bij Slingshot gevraagd of dit mogelijk is, en ze zouden er wel blij mee zijn. Eerst maar eens kijken of het haalbaar is. Vandaar de vraag voor de animo van de insiders.

Groetjes en tot binnenkort. O, ik rij volgende week zaterdag overigens de 6u van Kessel (B), en de dag erna nog de Flanders cup daar.

Plaats reactie