Pisbakkenstaal Formula boutjes
Moderator:Beheerders
Net even mijn Formula The One remmen overzetten naar mijn nieuwe bike.. Boutje van de remhandel nog even een laatste tikkie aandraaien, breekt het #$%#$ ding! Gelukkig stak er nog een klein stukje uit en kon ik het er met een tang uitdraaien.
Kan ik een gehard boutje halen bij de Gamma, of is een boutje van de LBS echt anders?
Kan ik een gehard boutje halen bij de Gamma, of is een boutje van de LBS echt anders?
vergelijk de spoed..
...ja, google 't ff eh...sommige bouten hebben wel dezelfde diameter maar een andere spoed, dat is de afstand tss de draad
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schroefdraad
JE WEET MAAR NOOIT en ik heb zo ooit wel al wat naar de kloten gedaan...more than once
...ja, google 't ff eh...sommige bouten hebben wel dezelfde diameter maar een andere spoed, dat is de afstand tss de draad
JE WEET MAAR NOOIT en ik heb zo ooit wel al wat naar de kloten gedaan...more than once

idd hier had ik ook de nodige ervaringen mee hehehe kon er nieuwe tapdraad in tappenAtzerath schreef:vergelijk de spoed..

psn:chillozz
come and beat me
have fun
come and beat me

have fun
Re: Pisbakkenstaal Formula boutjes
een hardere bout zal geen nut hebben, een geharde bout daar is alleen de oppervlakte van gehard, maar heeft dezelfde zachte kern.Lautje schreef:Net even mijn Formula The One remmen overzetten naar mijn nieuwe bike.. Boutje van de remhandel nog even een laatste tikkie aandraaien, breekt het #$%#$ ding! Gelukkig stak er nog een klein stukje uit en kon ik het er met een tang uitdraaien.
als je een sterkere bout wilt hebben moet je naar de lokale ijzerwaren handel gaan en om een betere kwaliteit bout vragen. een standaard stalen bout en moer zijn van kwaliteit 8.8. als je meer treksterkte wil( je wilt hem tenslotte harder vast kunnen draaien) dan heb je een kwaliteit 10.9 nodig.
van RVS is de standaard kwaliteit 4.6 geloof ik.
als je bouten gaat kopen moet je ook rekening houden met de oppervlakte behandeling dat een bout heeft ondergaan. zo kun je een elektrolytisch verzinkte bout beter niet in een gealuminiseerde product draaien. hierdoor kan elektrolyse ontstaan met als gevolg dat je bout gaat roesten.
maar het allerbelangrijkste is dat je je bouten niet te strak aandraait. M4 heeft een heel laag aandraaimoment. als jij bijvoorbeeld met een normale ratel een m4 bout vast draait zit je al heel snel over het aandraaimoment, dit omdat je kracht x arm veel groter is. gebruik daarom voor de zekerheid een kleine ratel, of wees voorzichtig met het aandraaien!
-
Zijn ze niet gewoon van aluminium? Die zijn lichter, maar ook zwakker...Lautje schreef:Ik heb ze er (los van het stuur) voorzichtig met de hand ingedraaid en had geen weerstand.
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat de boutjes zo slap zijn om er voor te zorgen dat bij een crash alleen het boutje breekt en niet de rem zelf. ..
Tegenwoordig gebruiken de huidige One remmen alu boutjes op de remhendels,erg goed oppassen dat je ze niet te vast aandraaid anders breek je boutjes gewoon doormidden.Gebeurde bij mijn R1 remmen die op mijn Downhill bike monteerde waarvan er 2 van die alu boutjes doormidden breekten
.
Gewoon stalen boutjes gebruiken van Formula op de remhendels,veel steviger en beter dan die alu boutjes.

Gewoon stalen boutjes gebruiken van Formula op de remhendels,veel steviger en beter dan die alu boutjes.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life