Show your Downhill/Freeride

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Atzerath

Bericht door Atzerath » vr jun 10, 2011 8:33 pm

cyberhawk schreef:
trixie24 schreef:
cyberhawk schreef:en ik maar stresse en nu is jou bak nog eerder af dan de mijnes :oops:
Belg? :?
ehh pardon .. je deguste le belgique.. je suis hollandais :D
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/F ... 3%A9guster
smakelijk... 8)
als je nog eens iets frans wil neertypen pm je me maar, ik spreek een aardig mondje frans want ik ben belg...

nut-case

Bericht door nut-case » vr jun 10, 2011 10:28 pm

hahahaha:) mooi is dat!
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

camou-22

Bericht door camou-22 » vr jun 10, 2011 10:40 pm

cyberhawk schreef:
trixie24 schreef:
cyberhawk schreef:en ik maar stresse en nu is jou bak nog eerder af dan de mijnes :oops:
Omdat je niet beter weet... . :lol:

Nu nog aan Sinterklaas een "brein" vragen, en het komt MISSCHIEN nog goed met je ! :lol:

-=M=-

sampers

Bericht door sampers » ma jun 13, 2011 10:36 pm

cyberhawk schreef:
trixie24 schreef:

La Belgique. Afgeven op Belgen, dat is je excuus om fout geschreven nederlands te rechtvaardigen? In slecht geschreven frans dan nog...
Zelf een grote mond hebben vereist de nodige capaciteiten...

Voor degenen die nog niet kunnen volgen, hij bedoelde : La Belgique: Tu me dégoutes
En het is niet de eerste Belg-opmerking die nogal arrogant kan overkomen, ...
Vooraleer dat Belgen ditmaal er vanuit zouden gaan dat cyberhawk de standaard Nederlander is, lijkt het mij interessant om dit toch even te melden

Kunnen we niet gewoon weer gaan fietsen?
dead straight to live wrong

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma jun 13, 2011 10:58 pm

Dit topic was toch om bikes te showen niet om taal barierres te breken of ze te bouwen!!!!!!!!!!
Belgen en Nederlanders show your downhill/freeride!..

8)
What goes up must come down(hill)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jun 14, 2011 2:01 pm

ik vergeet een "n" en type "mijnes" neer

en ik krijg taal les van belgen :lol:

ik heb met mn ena laatste tripje in belgie PRECIES weer meegemaakt waarom de meeste nederlanders franstalige belgen niet moeten. .
als je je best doet om netjes in 2 talen de weg te vragen

je n'est pas comprendre te horen krijgt.. :ban:
so get lost. ! het lijkt wel of je in frankrijk bent :x

het laatste tripje daarintegen was vrij plesant.. waarbij 2 mooie dames ons de weg wezen in een zacht taaltje..wat verstaanbaar was :D

nu picca :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niet helemaal FR nu met 2.0 TT'tjes .. maarja er is geen AM topic.. ?
en ik had geen zin voor de foto. 2.5 minions eronder te gooien :oops:

sampers

Bericht door sampers » di jun 14, 2011 3:42 pm

Dan zijn er nog wel wat lesjes die interessant zijn vooraleer een heel uitgesproken afkeer te hebben. Franstalige Belgen zijn Walen, die wonen in Wallonië. Dat zijn mensen die je tegenkomt op trails, in bikeshops, en op franstalige fora, maar niet dit nederlandstalig forum.
De meeste franstaligen houden hun niet bezig met nederlands leren of om het te gebruiken. In Walonië, de plaats waar in België de meeste trails zijn, spreekt men frans, uitsluitend frans (op uitzondering van een duitstalig gebied).

Wij Vlamingen zijn de nederlandstalige Belgen, die ook dit forum bezoeken. Die veel meer discussie en andere 'moeilijkheden om een land samen te houden' ondervinden dan de akkefietjes die jij tegenkwam. Bij de vlamingen is het meer ingeburgerd om ook frans te kunnen praten. Dus als je een verspreking probeert weg te 'lachen' door
ze op anderen te schuiven, en dan vervolgens zelf meer fouten maakt zet je jezelf tweemaal voor schut.

Zodoende hebben wij eigenlijk weinig te maken met jouw uitingen, maar je werpt ze ons wel toe.

En een voorlopige foto van mijn 2011 downhill/freeride bike.
Afbeelding

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jun 15, 2011 9:09 am

sampers schreef:Dan zijn er nog wel wat lesjes die interessant zijn vooraleer een heel uitgesproken afkeer te hebben. Franstalige Belgen zijn Walen, die wonen in Wallonië. Dat zijn mensen die je tegenkomt op trails, in bikeshops, en op franstalige fora, maar niet dit nederlandstalig forum.
De meeste franstaligen houden hun niet bezig met nederlands leren of om het te gebruiken. In Walonië, de plaats waar in België de meeste trails zijn, spreekt men frans, uitsluitend frans (op uitzondering van een duitstalig gebied).

Wij Vlamingen zijn de nederlandstalige Belgen, die ook dit forum bezoeken. Die veel meer discussie en andere 'moeilijkheden om een land samen te houden' ondervinden dan de akkefietjes die jij tegenkwam. Bij de vlamingen is het meer ingeburgerd om ook frans te kunnen praten. Dus als je een verspreking probeert weg te 'lachen' door
ze op anderen te schuiven, en dan vervolgens zelf meer fouten maakt zet je jezelf tweemaal voor schut.

Zodoende hebben wij eigenlijk weinig te maken met jouw uitingen, maar je werpt ze ons wel toe.
als je je aangesproken voelt.. deal with it or die

ik zei hierboven al franstalige belgen de "normale" belgen zijn weer een ander verhaal..

maar je mag best je volk verdedigen hoor :arms:
mijn afkeer komt echt niet alleen maar door het frans gewouwel..

alleen ik LMFAO met sommige posts die ik hier tegenkom van het volkje... :lol:

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » wo jun 15, 2011 11:03 am

cyberhawk schreef:
sampers schreef:Dan zijn er nog wel wat lesjes die interessant zijn vooraleer een heel uitgesproken afkeer te hebben. Franstalige Belgen zijn Walen, die wonen in Wallonië. Dat zijn mensen die je tegenkomt op trails, in bikeshops, en op franstalige fora, maar niet dit nederlandstalig forum.

als je je aangesproken voelt.. deal with it or die

ik zei hierboven al franstalige belgen de "normale" belgen zijn weer een ander verhaal..

maar je mag best je volk verdedigen hoor :arms:
mijn afkeer komt echt niet alleen maar door het frans gewouwel..

alleen ik LMFAO met sommige posts die ik hier tegenkom van het volkje... :lol:
Doe is ff normaal joh en gedraag je is naar je leeftijd. Beetje kinderachtig dit allemaal.
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo jun 15, 2011 12:07 pm

Heren, graag de discussie over Belgen-Vlamingen-Nederlanders-Walen etc. ergens anders voeren. Zoek een cafe en neem er een :beer: bij. Nu gewoon weer bikes showen!

unknow

Bericht door unknow » wo jun 15, 2011 1:21 pm

sampers schreef:
Afbeelding
hope M4 remmen?
hoe gaan ze voor downhill?
orange 224-evo
nukeproof mega am 275
vanhout singlespeed racer
peugot "86 fixed gear
specialized p2
commencal meta am HT cromo

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Atzerath

Bericht door Atzerath » wo jun 15, 2011 9:06 pm

Afbeelding
't is dat de forumbeheerder al gereageerd heeft of anders zou ik openbaar mijn steun betuigen aan je betoog...nu kan dat natuurlijk niet eh...
Ben zelf ook van 't pajottenland btw..
en die fiets is ook wel ok...

sampers

Bericht door sampers » do jun 16, 2011 1:15 pm

Het is een kraftstoff F1 evo van 2009. niet het meest exotische frame maar de geometrie lijkt heel fel op andere freeride fietsen.
En de service na verkoop vind ik wel goed, zo wordt een gescheurde achterbrug vervangen ed.
Het is een 8inch fiets, wat voor mij voldoende is.
De Bos Stoy demper en boxxer world cup zorgen voor een goed evenwicht.
Hope m4 remmen vind ik ideaal rijden, heel goed te doseren, en erg krachtig als het moet.
Saint crank is niet de lichtste maar ik zit tegen de 17kg aan, dus dat hoeft niet.
V12 magnesium pedalen icm 5.10 sam hill schoenen is perfecte combinatie voor grip.
Boobar stuur is niet het mooiste maar naar mijn mening en gebruik wel het aangenaamste.
Dan is er nog Sram X9 schakelset, met e13 tandwiel, sram dh cassette en MRP g2 chainguide die ik een geweldige combinatie vind.
Wat ik nog wil is een hope voornaaf en wanneer nodig een andere set velgen erop laten spaken.

Atzerath

Bericht door Atzerath » do jun 16, 2011 6:55 pm

err....ff denken, ken je de baan van Ternat naar Asse? vlak voor je asse binnenrijdt is er een fietsenwinkel waarvan de naam me momenteel ontgaat maar die doet uitverkoop want ze stoppen ermee..Had enkele Hope naven liggen dacht ik...kan je altijd eens een blik gaan werpen? :)

chieldefolleter

Bericht door chieldefolleter » do jun 16, 2011 7:12 pm

err....ff denken, ken je de baan van Ternat naar Asse? vlak voor je asse binnenrijdt is er een fietsenwinkel waarvan de naam me momenteel ontgaat maar die doet uitverkoop want ze stoppen ermee..Had enkele Hope naven liggen dacht ik...kan je altijd eens een blik gaan werpen?
asca bikes ?

Atzerath

Bericht door Atzerath » do jun 16, 2011 7:32 pm

nee, da's van Aalst naar Asse... :)

Atzerath

Bericht door Atzerath » zo jun 26, 2011 9:19 pm

't is Bikesport, naar de winkel gaan, hun webservice schijnt verschrikkelijk slecht te zijn...deze week nog geweest, lag nog verschillende Hope spullen en ook chris king zag ik..

soit, hier is mijn speeltje
Afbeelding
meer pics in de showroom...

Christiaan

Bericht door Christiaan » di jun 28, 2011 2:51 pm

Afbeelding
Afbeelding

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 28, 2011 3:34 pm

Hoe heb je die zo vies gekregen zonder pedalen? :o
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Christiaan

Bericht door Christiaan » di jun 28, 2011 3:44 pm

WitteReus schreef:Hoe heb je die zo vies gekregen zonder pedalen? :o
Zucht........

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jun 28, 2011 6:04 pm

Zijn ontzichtbare pedalen :lol:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » di jun 28, 2011 6:37 pm

Trekrules schreef:
Zijn ontzichtbare pedalen :lol:
Die zijn extra licht namelijk :lol:
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

Atzerath

Bericht door Atzerath » di jun 28, 2011 7:16 pm

je neemt een emmer met potgrond en zand, een beetje water, een borstel en een kleuter van 3...daar in de buurt zet je je fiets en de rest gaat vanzelf... :D

Christiaan

Bericht door Christiaan » di jun 28, 2011 7:45 pm

Atzerath schreef:
je neemt een emmer met potgrond en zand, een beetje water, een borstel en een kleuter van 3...daar in de buurt zet je je fiets en de rest gaat vanzelf... :D
jij weet we lerg goed hoe t moet, hahahaha

Atzerath

Bericht door Atzerath » di jun 28, 2011 8:06 pm

mja, ik kan ook helemaal niet fietsen eigenlijk...je moet creatief zijn dan eh als je stoer uit de hoek wil komen... 8)

Plaats reactie