Advies AM fiets > Pitch ,strive of?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ZzerO
Advies AM fiets > Pitch ,strive of?

Bericht door ZzerO » di jun 21, 2011 6:10 pm

hallo iedereen

ik lees al een tijdje dit forum maar ben mede door mijn andere hobby( motor/circuitrijden) niet zo vaak bezig geweest met fietsen. nu dat ik voor een tijdje stop met motorrijden wil ik terug (veel) meer biken. nu gebeurt dat op een oude afgeragde spec fsr stumpjumper 04. omdat die helemaal op is ben ik op zoek naar iets nieuws.
omdat ik altijd de afdalingen en technische stukken het leukste vind, en meer in de ardennen en alpen wil rijden zoek ik een Allmountain fiets waar ik ook nog een Xc tochtje mee kan doen, hoef dan niet de snelste te zijn natuurlijk :)

Ook zou ik eens naar winterberg, willingen en de filthy trails willen gaan, en als dat mij bevalt, dit ook regelmatig te doen.

na een aantal dagen het internet af te schuimen ben ik veel te weten gekomen, maar ben er nog altijd niet helemaal uit.

Mijn 1ste keuze is momenteel de pitch, krijgt veel goede reviews en is niet te duur. klimmen gaat blijkbaar wel goed met deze fiets, trals etc ook, maar vraag me af of deze fiets zich goed thuis voelt in bikeparks zoals WB bv?

dan kwam ik de strive tegen, kan hier veel minder info over vinden, maar tov de pitch is ie wel beter afgemonteerd maar hoe vergelijken deze 2 fietsen zich in de praktijk? want afmontage zegt niet perse iets over de kwaliteiten tijden klimmen afdalen, enz.

nu ligt mijn budget rond de 2000-2500€ liefst nieuw, maar 2de hands mag ook. voor 2400 heb je de strive 8.0 die veel betere onderdelen heeft als de pitch, maar wat ik het belangrijkste vind is welke fiets de beste basis is, met de beste rijeigenschappen, want upgraden kan ik altijd nog.

Als jullie hier wat ervaring hebben met deze fietsen, of met andere fietsen die volgens jullie wel voor mij geschikt zouden zijn :)

hier nog even de specs van de fietsen:

pitch

Afbeelding

http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... e=Mountain

strive 7.0

http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=2098[/img]

driezzz_dirter

Bericht door driezzz_dirter » di jun 21, 2011 6:37 pm

Trek heeft ook mooie fietsen zoals de scratch en de remedy
ride and have fun

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di jun 21, 2011 8:17 pm

Als je echt regelmatig naar de alpen en bikeparks wilt zou ik gaan voor een bike met een coil demper ipv air! ik denk dat Canyon hele mooie en goede bikes heeft veel bike voor een mooie prijs en een Trek scratch is ook een goede optie!
What goes up must come down(hill)

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » di jun 21, 2011 9:12 pm

Kijk is naar de Giant Reign of Reign X.

De Reign heeft een mooie 150 mm veerweg, goed om xc/trail te rijden.
Terwijl de geometrie ook super is om af te dalen en zelfs mee te springen.

Daarnaast heeft de Reign X 170 mm veerweg, dit is meer een enduro/freeride bike.
Iets minder geschikt om ook nog wat xc mee te rijden.

Allebij mooie fietsen met een goeie prijs/kwaliteit verhouding!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

bighitter

enduro bike

Bericht door bighitter » wo jun 22, 2011 8:03 am

ik rij zelf met een specialized enduro 2011 en geloof me dat is HET beestje waar je alles mee kunt rijden..
Mijn advies dus -> Specialized enduro -> nieuw 2799
model 2010 kan je verkrijgen bij een specialized dealer voor +-2500

ZzerO

Bericht door ZzerO » wo jun 22, 2011 9:54 pm

de enduro vind ik persoonlijk wat minder mooi als de pitch, en als ik de testen moet geloven zou de pitch niet echt onderdoen tov de enduro. de remedy en reign hebben allebei een iets stijlere balhoofdshoek waardoor ze tov de pitch wat minder zouden geschikt zijn voor afdalingen, klopt dit? klimmen zouden ze dan wel iets beter zijn, maar ik denk dat voor wat ik er mee wil doen de pitch goed genoeg zou zijn op dat vlak.

de scratch is denk ik wat te zwaar voor de occasionele xc toer volgens mij :)
heb wel voor 2600€ een scratch air 6 2010 gevonden, zou iets zwaarder zijn als de ptich, en minder stijle balhoofshoek, maar de vraag is of daar nog deftig mee kan worden getoured op vlakke ondergrond...

ik nijg nog altijd naar de pitch, omdat ie niet zo duur is kan ik altijd wat upgraden, een 160mm vork zoals de lyrick, en een coil demper en voor de ruigere ritten een stevigere wielset bv.

alleen is de vraag of het frame een goede basis is voor het lichtere freeride/DH werk, mits ik de fiets wat upgrade? volgens wat ik allemaal lees zou het frame toch best sterk zijn

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo jun 22, 2011 10:19 pm

de Pitch is denk ik geen slechte keuze en denk dat je ook met de Scratch Air een goede bike hebt staat hier nog een te koop(frame) en op mtb-news een pitch voor meen €1800 ofzo
What goes up must come down(hill)

ZzerO

Bericht door ZzerO » wo jun 22, 2011 10:43 pm

heb ze idd allebei al gezien, maar met mijn 1.74m is een L te groot voor mij.

wat ik me ook afvroeg is juiste maat kiezen en of een bepaalde maat een voor/na deel heeft bij XC en AM, met mijn lengte zit ik denk ik tussen een S en een M, is voor het afdalen beter een kleiner frame? of een M met een kortere stuurpen?

ZzerO

Bericht door ZzerO » wo jun 22, 2011 10:46 pm

en liefst zou ik een paar fietsen willen testen eer ik iets koop, alleen de lokale specialized lbs heeft de pitch niet op stock, zou dus direct moeten bestellen :|

weet er iemand waar ik bv de pitch, of de scratch air zou kunnen testen? in belgie liefst dicht bij antwerpen?

ZzerO

Bericht door ZzerO » do jun 23, 2011 10:41 pm

na wat zoeken ben ik deze tegengekomen

http://www.freeborn.co.uk/specialized-2 ... omp-sale-1

http://www.specialized.com/us/en/bc/SBC ... spid=39200

geometrie is zowat hetzelfde als de pitch, iemand ervaring met deze fiets?

ZzerO

Bericht door ZzerO » za jul 09, 2011 9:26 pm

oi

dus, het is een pitch geworden! wel een comp versie van 2010. maar, zeer goedkoop gevonden, in de kleurstelling die ik wil, en heb dus genoeg over van m'en budget om wat te upgraden!:

Afbeelding

nut-case

Bericht door nut-case » za jul 09, 2011 10:12 pm

mooi ding:) gefeliciteerd
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

remie

Bericht door remie » zo jul 10, 2011 10:09 am

Ziet er goed uit!

Heb je hem nieuw of 2e hands gekocht? als je hem nieuw hebt gekocht mag ik dan vragen waar je hem hebt gekocht?

Gr. remie

ZzerO

Bericht door ZzerO » zo jul 10, 2011 12:10 pm

Ik heb hem nieuw gekocht van een engelse shop,
http://www.scotbycycles.co.uk/bikes-c19 ... -2010-p824

is model 2010 comp versie, maar alleen nog maar in L leverbaar . ik heb de laatste M gekocht :D

remie

Bericht door remie » zo jul 10, 2011 11:45 pm

Laat ik nu net een L nodig hebben met 1,89m.
Nu alleen het geld nog, eerst maar eens rustig op vakantie, daarna zie ik wel weer verder :roll:

Plaats reactie