Het grote Turner topic
Moderators:JJ, Beheerders
ik heb een DW Turner gehad en vond een aantal aspecten van het veersysteem niks. Dus dan maar een ouder type opgebouwd. Ze zijn nog mooier en goedkoper ook. Dave had gewoon de TNT versies in Taiwan moeten laten maken en naast de DW versies verkopen, maar dan goedkoper. Maar goed, het is zijn zaak en ik ben maar een leek.
Buiten bang for bucks vind ik het ontwerp tijdloos, de bouwkwaliteit top en de veelzijdigheid enorm.
Ik zag trouwens dat Turner ook een rebuild-programma biedt;
http://www.turnerbikes.com/010/010rebuild.html
Ik zag trouwens dat Turner ook een rebuild-programma biedt;
http://www.turnerbikes.com/010/010rebuild.html
Ben helemaal verliefd op de Trans-Grey kleur...The Turner Rebuild Program includes re-powder coating the main frame and rear, complete pivot rebuild kit installed, new down tube decals and a stainless head badge. We offer any color from our custom color list and the complete process takes approximately 3 weeks. All this for a mere 275 dollars. Although we no longer offer re-polishing of the rear we will drop the price to 200 dollars if you choose to only re-powdercoat the front triangle.

Turner flux Small
Bij deze wat nieuwe input op het Turner topic. Heb na lang zoeken een mooie deal op ebay gedaan voor een small. 9komen niet vaak voorbij). maar nu kan het grote opbouwen beginnen.hoe voeg ik plaatjes bij??
-
- Berichten:60
- Lid geworden op:do feb 18, 2010 6:59 pm
- Locatie:Neeritter
-
- Berichten:60
- Lid geworden op:do feb 18, 2010 6:59 pm
- Locatie:Neeritter
Zal maar eens wat leven in dit topic blazen.
Na mijn eerste aankoop/opbouw toch heel wat
upgrades gedaan.
Hope tech x2 remmen
Middelburn kettingbladen en XT crank (2010)
Fulcrum red metal 3 wielen
FSA SL-K carbon/alu lowriser
FSA SL-K stuurpen
NN snakeskin v+a
Ga binnenkort nog eens met de mannen van akkermans praten over een setje
custom wielen Hope evo 2 naven en crest velgen.
Nog ff wat kleuropties doornemen.
Waarschijnlijk alles zwart met rode spaaknippels.
De fulcrums rijden lekker maar ze zijn voor centerlock en ik wil graag terug naar 6-gats.

By marcoturnmeon at 2011-04-30
By marcoturnmeon at 2011-04-30
Na mijn eerste aankoop/opbouw toch heel wat
upgrades gedaan.
Hope tech x2 remmen
Middelburn kettingbladen en XT crank (2010)
Fulcrum red metal 3 wielen
FSA SL-K carbon/alu lowriser
FSA SL-K stuurpen
NN snakeskin v+a
Ga binnenkort nog eens met de mannen van akkermans praten over een setje
custom wielen Hope evo 2 naven en crest velgen.
Nog ff wat kleuropties doornemen.
Waarschijnlijk alles zwart met rode spaaknippels.
De fulcrums rijden lekker maar ze zijn voor centerlock en ik wil graag terug naar 6-gats.


By marcoturnmeon at 2011-04-30
By marcoturnmeon at 2011-04-30
-
- Berichten:60
- Lid geworden op:do feb 18, 2010 6:59 pm
- Locatie:Neeritter
Ok, mooie keus voor nieuwe set. ik neem zelf ook een soortgelijke set alleen op basis van de ZTR Arch velg. Die van jou zijn een stuk lichter.epic-marco schreef:Omdat ik hope remmen heb .
Deze werken met 183mm schijven.
Kan alleen shimano (180mm) of avid (185mm) centerlock schijven monteren.
Je moet dan of met vulringen gaan klooien of met adapters.
Wil graag ook hope schijven monteren en die zijn niet in centerlock uitvoering te krijgen.![]()
-
- Berichten:60
- Lid geworden op:do feb 18, 2010 6:59 pm
- Locatie:Neeritter
Is misschien voor mij ook een betere keus.
Was vorige week bij mijn eigen lbs en die had het ook over een ander merk velg(merk ben ik ff vergeten) omdat die iets meer bombproof is.
Weeg zelf 83 kg en daar komt nog kleding en drinkzak bij en dan ga je al snel naar de limiet van de crest.
Ook gebruik ik de wielen vaak in Zuid Limburg en Ardennen dus is de arch misschien inderdaad een betere optie.
Maar goed, ik ga de verschillende opties eens rustig bespreken.

Was vorige week bij mijn eigen lbs en die had het ook over een ander merk velg(merk ben ik ff vergeten) omdat die iets meer bombproof is.
Weeg zelf 83 kg en daar komt nog kleding en drinkzak bij en dan ga je al snel naar de limiet van de crest.
Ook gebruik ik de wielen vaak in Zuid Limburg en Ardennen dus is de arch misschien inderdaad een betere optie.
Maar goed, ik ga de verschillende opties eens rustig bespreken.


Gevonden op Vimeo, een filmpje over de rebuild optie van Turner. Leuk om eens een kijkje in de keuken van Turner te nemen!
Filmpje
Filmpje
Mijn Flux was ook weer toe aan enkele updates. Andere vork, stuur en remmen. De fiets bevalt me echt ontzettend goed. Voor mij de ideale fiets voor de mooie technische trails en prima geschikt voor de marathons en het XC werk hier in NL.
Ik liep al langer met de gedachte rond om er een 120 mm vork in te steken, op 100 mm vond ik hem soms wat nerveus. Zo kwam er onlangs een Reba 120 mm voorbij die ik heb overgenomen. Ik was een beetje huiverig wat er op de steile klimmetjes zou gaan gebeuren, hij bouwt toch 2 cm hoger in, maar tot nu toe blijft het voorwiel goed aan de grond. Ik heb nog een rode decalset liggen die er mogelijk nog op geplakt gaan worden.
Vorig jaar had ik even de massa behoefte om een smal XC stuurtje te monteren, maar een brede XC riser geniet toch mijn voorkeur.
Vandaar een Monkeylite.
Om het af te maken een nieuw setje down tube decals, nu de inkleurde zoals ze op de DW link modellen zitten.

Zoals hij er nu bij staat:
Ik liep al langer met de gedachte rond om er een 120 mm vork in te steken, op 100 mm vond ik hem soms wat nerveus. Zo kwam er onlangs een Reba 120 mm voorbij die ik heb overgenomen. Ik was een beetje huiverig wat er op de steile klimmetjes zou gaan gebeuren, hij bouwt toch 2 cm hoger in, maar tot nu toe blijft het voorwiel goed aan de grond. Ik heb nog een rode decalset liggen die er mogelijk nog op geplakt gaan worden.
Vorig jaar had ik even de massa behoefte om een smal XC stuurtje te monteren, maar een brede XC riser geniet toch mijn voorkeur.

Om het af te maken een nieuw setje down tube decals, nu de inkleurde zoals ze op de DW link modellen zitten.

Zoals hij er nu bij staat:
- Frame: Turner Flux
Headset: Chris King
Demper: Fox RP23
Vork: RS Reba Team 120
Wielset: Chris King ISO/DT 4.1 disc/DT Comp
Banden: Raceking 2.2/Maxxis Ardent 2.35
Remmen: Avid Elixir CR 185/160
Crankstel: Race Face Deus
Bottom Bracket: Chris King
Kabels: Gore Ride on
Stuur: Easton EC70 Monkeylite
Stuurpen: Thomson X.4
Zadelpen: Thomson Elite

Dat laatste kan ik je zeker aanraden! Mijn van origine fox float ava rl hebben ze daar voorzien van compleet nieuwe internals en de push tune uiteraard. Nu is het een float r geworden (lockout hendel eraf en andere air can) Dit was 50 euro duurder dan een servicebeurt bij Sabma en was het dubbel en dwars waard.
Mijn nieuwe 5.Spot


Nog wat kleine aanpassingen, en dan is ie af.
Het is inderdaad een small. Vandaag eerste rondje mogen maken en uitgeprobeerd op redelijk technische trails. Ik kom van een Scott Genius 2010, dus dat is mijn referentie. Omdat ik vooral veel technische trail rij was ik op zoek naar een wat speelsere fiets.Caramba schreef:Ziet eruit als een small? Hoe bevalt ie?
Natuurlijk bevalt de fiets als geheel prima. Ik heb voor Turner 5.Spot gekozen vanwege de no-no-nonsense karakter van de fiets. Simpel, stijf, direct en vooral dus ook speels. Dat is precies wat mijn indruk is. De 5.Spot is enorm direct, waardoor je veel meer van het rijden beleeft tov. de Genius. De Genius wordt op hogere snelheid wat zweverig, maar de Spot blijft heel direct.
Ik heb nog wat moeite met de RP23. Bij het klimmen absorbeerd hij te veel energie. Bij het afrijden van trappen stuiterd de fiets te veel. Een eigenschap van de DW-link zou juist die absorbtie tegen moeten gaan. Ik begrijp nog niet de goede standje van het pedal-pro hendeltje. Met het hendeltje naar de drive kant lijkt het het meest positief, maar dat is dus nog zoeken.
Doordat de fiets zo kort is (maat S), doet hij het uitstekend in switchbacks. Ik zoek nog naar een kortere stuurpen (70 mm ipv 80mm).
De algemene indruk is dus: De fiets is werkelijk fun. De stijfheid maakt hem erg speels. Er zijn nog verbeteringen denkbaar, met name het klimmen, maar waarschijnlijk zit dat vooral in het afstellen van de demper.
Pro pedal hendel naar de drive side is pro pedal aan. Wat voor stand pro pedal rijd je? (1= minimaal, 3=maximaal)eiri schreef:Ik heb nog wat moeite met de RP23. Bij het klimmen absorbeerd hij te veel energie. Bij het afrijden van trappen stuiterd de fiets te veel. Een eigenschap van de DW-link zou juist die absorbtie tegen moeten gaan. Ik begrijp nog niet de goede standje van het pedal-pro hendeltje. Met het hendeltje naar de drive kant lijkt het het meest positief, maar dat is dus nog zoeken.
DW-link = pro pedal uit, totaal nutteloos.Fanman schreef:Pro pedal hendel naar de drive side is pro pedal aan. Wat voor stand pro pedal rijd je? (1= minimaal, 3=maximaal)eiri schreef:Ik heb nog wat moeite met de RP23. Bij het klimmen absorbeerd hij te veel energie. Bij het afrijden van trappen stuiterd de fiets te veel. Een eigenschap van de DW-link zou juist die absorbtie tegen moeten gaan. Ik begrijp nog niet de goede standje van het pedal-pro hendeltje. Met het hendeltje naar de drive kant lijkt het het meest positief, maar dat is dus nog zoeken.