Boxxer beginning stroke rebound probleem?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
Boxxer beginning stroke rebound probleem?

Bericht door Trekrules » zo mei 01, 2011 11:36 pm

Is voor het eerst dat dit me overkomt maar ik kan de beginning stroke rebound niet meer heen & weer draaien op mijn Boxxer World cup,tis die grijs kleurige draaiknop onderaan de vork poot aan de rechter kant van de vork.

Iemand ideen om het op te lossen?, ik kan nu alleen maar de ending stroke rebound gebruiken op de vork.

alain

Bericht door alain » di mei 03, 2011 5:48 pm

Die van Plons heeft dat ook,
normaal gezien gaat die dit weekend open voor onderhoud en zullen we eens zien wat er aan de hand is.

Heeft die van jouw ook het gevoel alsof die zwaarder inveert?
Plons de zijne is een team en het is precies alsof er een hardere veer ingestoken is.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di mei 03, 2011 5:52 pm

Ja voelt wel ietsjes zwaarder aan als ie inveert,nog wel een beetje soepel maar niet zo soepel als eerst.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » do mei 05, 2011 7:21 am

silas hier op het forum heeft dit ook met de zijne dat hij zeer stroef in zijn eerste compressie is. Is al opgestuurd geweest maar ze vinden er niets verkeerd aan...
Heeft ronde wielen

alain

Bericht door alain » za mei 07, 2011 5:39 pm

Plons de zijne deze voormiddag een grote beurt gegeven, extra love/vet/olie op en in gedaan en alles loopt weer zoals vanouds..

Maar het zou kunnen dat het hier inzat
Afbeelding

Net na de schroefdraad zie je een klemringetje met een gaatje tussen de opening,
daar aan de onderkant zit een kogeltje dat ervoor zorgt dat je "klikken" hebt bij het draaien aan de lowspeedknop.
Die hebben we eraf gehaald ( en het kogeltje ook kwijtgeraakt :lol: ) en toen kon je de lowspeed wel vlot verdraaien).

Plaats reactie