Waarom dan precies als ik vragen mag?illuminatastigmata schreef:Tuup J schreef:
Bij deze frameconstructie/schommelarmtoestand zet ik dan weer vraagtekens......
intense uzzi
Moderator:Beheerders
Ik heb ook alleen als vergelijking mijn socom. En mocht het positief veranderd zijn is dat alleen maar goed!Christiaan schreef:Sinds jouw Socom gebouwd is is er toch wle een en ander veranderd bijTuup J schreef:Kwaliteit...luv 2 ride schreef: Tja kwaliteit heeft zijn prijs..
Als ik mijn knolly naast mijn oude socom leg, is er toch wel duidelijk een verschil.
En dan niet in het voordeel van intense.
En ik wil dan knolly ook niet de hemel in prijzen, want er zijn meer merken die intense beaten.
Intense, maar toegegeven in het verleden zaten er wel eens wat schoonheidsfouten in
En de headset, hij is onderweg naar mij, vandaag verzonden

Natuurlijk is het ook allemaal persoonlijk. Knolly podium vond ik een paar maanden terug ontzettend lelijk en kijk nu waar ik op ga rijden

Enja, met die opbouw van mij, moet je er wel van gaan houden :P
Life begins at the end of your comfortzone.
-
- Contacteer:
Lange arm,dunne achterbrug en de vele geschroefde verbindingen,de verzonken imbusjes die erg goedkoop ogen,en de sinaasappellak(exemplaar op de foto dan).Mrtnrider schreef:Waarom dan precies als ik vragen mag?
Ook de in verhouding dunne zitbuis had van mij wel wat forser gemogen.
Iets wat ik bij bijvoorbeeld een Rush of Gemini ook erg lelijk vind.
Die fantastisch mooie afdekkapjes voor de lagers waar Tuup het over heeft vind ik ook erg meevallen,maar zoals gezegd is het een persoonlijk iets.
Moet zeggen dat de rij-eigenschappen van de 951(het vorige model met de G3 padden dus , en niet zijn cheap-ass opvolger) mij zeer verrast hebben wat ik niet gedacht had.
De geo van Intense is dus mijns inziens weinig van te zeggen als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een Glory of een VP Free.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Okeoke laten we vooropstellen ieder zijn ding en smaak. Maar kwa afwerking, ik heb een socom, m3, m6 gehad en bij alle 3 frames heb ik na het schoonmaken van de lagers het frame nauwelijks weer in elkaar gekregen. Intense maakt mooie frames met perfekte geo maar zoals gezegd afwerking laten we buiten beschouwing. Dat was bijvoorbeeld bij Cove 10x beter.
Support by www.everyday26.de & www.bike-sport-muenchen.de/
De sinaasappellak op het exemplaar op de foto valt me ook tegen, hopen dat die niet aan iemand verkocht is.illuminatastigmata schreef:Lange arm,dunne achterbrug en de vele geschroefde verbindingen,de verzonken imbusjes die erg goedkoop ogen,en de sinaasappellak(exemplaar op de foto dan).Mrtnrider schreef:Waarom dan precies als ik vragen mag?
Ook de in verhouding dunne zitbuis had van mij wel wat forser gemogen.
Iets wat ik bij bijvoorbeeld een Rush of Gemini ook erg lelijk vind.
Die fantastisch mooie afdekkapjes voor de lagers waar Tuup het over heeft vind ik ook erg meevallen,maar zoals gezegd is het een persoonlijk iets.
Wat betreft de boutjes:
We use only high end name brand fasteners ensuring that our fastener products are consistent and reliable. All Fasteners are stainless steel and where required, super hard grade 12.9 plated steel. We do this to ensure that the fasteners don't corrode and don't bend.
We use M8 bolts for all of our shock mounting hardware on our heavier duty frames, again from a strength perspective. And, wherever possible, we use commonly available metric fasteners so that they are easily replaced if damaged or lost.
En de achterbrug, hij mag dan voor sommige dun zijn, staat bekend om een van de stijfste te zijn.
Dat is dus een tegenspraak; stainless steel of plated steel => wat gebruiken ze nu??Tuup J schreef: All Fasteners are stainless steel and where required, super hard grade 12.9 plated steel. We do this to ensure that the fasteners don't corrode and don't bend.
En de 12.9 zegt niks over de corosie bestendigheid van een bout, maar over de treksterkte

Ik ben ook naar een dergelijke fiets aan het zoeken;alwin228 schreef:om naar winterberg/ de ardennen te gaan en hier in het bos een paar schansen te nemen
Mijn criteria zijn als volgt;
- Hij moet fatsoenlijk omhoog kunnen fietsen = lockout+2bladen voren(als het ff kan)
- Hij moet goede remmen hebben = minimaal 200mm schijf voren
- Hij moet degelijk zijn = geen enduro/XC bak
- Hij moet minimaal160mm veerweg rondom hebben. Liefst 180mm. Meer is overkill

Gewoon het net afzoeken en een paar kandidaten selecteren.
Ik ben al meer dan 2 maanden aan het zoeken en heb nu pas 3 -4 duidelijke kandidaten kunnen selecteren.

Succes!
-
Bijvoorbeeld:alwin228 schreef:Als je dan eerst fietsje koopt om uit te bouwen welke zou hier dan geschikt voor zijn???
- Ghost Nortshore : http://www.ghost-bikes.de/2011/bikes/mt ... orthshore/
- Haibike Zone 7.0 : http://www.haibike.de/produkte_detail_d ... etail.html
Dit zijn 2 merken waar ik achter sta.
Ghost en Haibike zijn ook merken met een goeie prijs/kwaliteit verhouding!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
-
The Podium has one of the stiffest rear ends that I have ridden to date and exhibits an astonishing reluctance to flex or deflect from its line. This frame’s stiffness combined with it’s low stature translates into stability in even the worst situations.Loeky schreef:Dit zijn leuke uitspraken waar niemand iets mee kan. Als dit echt bepaald is, moet hier ergens een test/uitslag van te vinden zijn. Dus... kom maar op met die gegevens!Tuup J schreef:En de achterbrug, hij mag dan voor sommige dun zijn, staat bekend om een van de stijfste te zijn.
Oke, misschien niet de aller stijfste op de markt, maar wel de stijfste die sicklines ooit getest hebben. En die hebben wel al wat getest.
Laatst gewijzigd door Tuup J op do jan 13, 2011 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="WitteReus"][quote="alwin228"]om naar winterberg/ de ardennen te gaan en hier in het bos een paar schansen te nemen[/quote]
Ik ben ook naar een dergelijke fiets aan het zoeken;
- Hij moet fatsoenlijk omhoog kunnen fietsen = lockout+2bladen voren(als het ff kan)
Ik ben al meer dan 2 maanden aan het zoeken en heb nu pas 3 -4 duidelijke kandidaten kunnen selecteren.
Succes![/quote]
en sx trail lijkt mij perfect, je kunt er enduro met rijden maar ook dh
Ik ben ook naar een dergelijke fiets aan het zoeken;

Succes![/quote]
en sx trail lijkt mij perfect, je kunt er enduro met rijden maar ook dh
Santa Cruz Nomad,Intense 6.6 of Ss,Orange Alpine ,ga maar door.Zat te vindenWitteReus schreef:Ik ben ook naar een dergelijke fiets aan het zoeken;alwin228 schreef:om naar winterberg/ de ardennen te gaan en hier in het bos een paar schansen te nemen
- Hij moet minimaal160mm veerweg rondom hebben. Liefst 180mm. Meer is overkill![]()
Ik ben al meer dan 2 maanden aan het zoeken en heb nu pas 3 -4 duidelijke kandidaten kunnen selecteren.![]()
Succes!
Santa Cruz Nomad,Intense 6.6 of Ss,Orange Alpine ,ga maar door.Zat te vindenWitteReus schreef:Ik ben ook naar een dergelijke fiets aan het zoeken;alwin228 schreef:om naar winterberg/ de ardennen te gaan en hier in het bos een paar schansen te nemen
- Hij moet minimaal160mm veerweg rondom hebben. Liefst 180mm. Meer is overkill![]()
Ik ben al meer dan 2 maanden aan het zoeken en heb nu pas 3 -4 duidelijke kandidaten kunnen selecteren.![]()
Succes!
Een intense 6.6 frame staat hier trouwens te koop. Schoon bakske en kan veel aan.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=50130
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=50130