Proceed of Yeti????
Moderator:Beheerders
Re: Proceed of Yeti????
Om de keuze wat makkelijker te maken: dit Yeti AS-X frame is al verkocht, ligt nu in huize Qprs te wachten op nieuwe onderdelen..
Re: Proceed of Yeti????
Dat hoop ik toch niet; heb namelijk mijn interesse+bod al lang terug bij Yves neergelegd en het zou dus niet netjes zijn als hij het achter mijn rug om heeft verkocht!Qprs schreef:Om de keuze wat makkelijker te maken: dit Yeti AS-X frame is al verkocht, ligt nu in huize Qprs te wachten op nieuwe onderdelen..

Ik heb Yves een bericht gestuurd......
Mijn broertje rijdt een AS-X.
Wat ik proef aan je verwachtingen is dat je veel waarde hecht aan het feit dat je met twee bladen omhoog gaat kunnen rijden in de bikeparks. Persoonlijk denk ik dat je met een AS-X prima een keertje omhoog rijdt maar niet vaak. Tenzij je heel relaxed in je granny omhoog wil slenteren. Bedenk je dat de Yeti bijna de moeder aller bikeparkfietsen is en er inmiddels veel efficientere frames zijn. Dat neemt niet weg dat de Yeti absoluut niet onderdoet voor veel DH-frames EN je je direct thuis voelt op het frame.
Met een goeie platformshock, een 36T voorop kun je hem best eens omhoog stampen als je niet op een lift wil wachten. verwacht echter geen wonderen, ook niet met een granny. Afgezien daarvan heb je een bom van een fiets maar daar kun je de oneindige reviews op naslaan.
Wat betreft de industrieele looks: 't is allemaal erg Amerikaans en weinig Duits om het zo maar te benoemen. Je slaat niet achterover van de afwerking. Kijk eens bij een medebiker die een Nicolai bezit (Je mag altijd langskomen). Als industrieel je smaak is dan heb je daarmee hetgeen dat je zoekt. Eventueel kun je altijd eens gaan rondneuzen naar een UFO-ST. Die zijn tweedehands met ietsje meer budget redelijk betaalbaar. Of de rijeigenschappen beter zijn dan van je genoemde frames betwijfel ik echter. SP-bikes verlangen behoorlijke beenspieren wil je ze naar boven rijden.
Wat ik proef aan je verwachtingen is dat je veel waarde hecht aan het feit dat je met twee bladen omhoog gaat kunnen rijden in de bikeparks. Persoonlijk denk ik dat je met een AS-X prima een keertje omhoog rijdt maar niet vaak. Tenzij je heel relaxed in je granny omhoog wil slenteren. Bedenk je dat de Yeti bijna de moeder aller bikeparkfietsen is en er inmiddels veel efficientere frames zijn. Dat neemt niet weg dat de Yeti absoluut niet onderdoet voor veel DH-frames EN je je direct thuis voelt op het frame.
Met een goeie platformshock, een 36T voorop kun je hem best eens omhoog stampen als je niet op een lift wil wachten. verwacht echter geen wonderen, ook niet met een granny. Afgezien daarvan heb je een bom van een fiets maar daar kun je de oneindige reviews op naslaan.
Wat betreft de industrieele looks: 't is allemaal erg Amerikaans en weinig Duits om het zo maar te benoemen. Je slaat niet achterover van de afwerking. Kijk eens bij een medebiker die een Nicolai bezit (Je mag altijd langskomen). Als industrieel je smaak is dan heb je daarmee hetgeen dat je zoekt. Eventueel kun je altijd eens gaan rondneuzen naar een UFO-ST. Die zijn tweedehands met ietsje meer budget redelijk betaalbaar. Of de rijeigenschappen beter zijn dan van je genoemde frames betwijfel ik echter. SP-bikes verlangen behoorlijke beenspieren wil je ze naar boven rijden.
Dankje GTLTS,
Ik wil inderdaad een fiets waarmee ik een bergje kan nemen zonder me helemaal het tampeloeres te moeten trappen.
Het is echt niet dat ik hele bergen omhoog wil biken; dat doe ik wel met de XC bike.
Mijn eidele hoop is eigenlijk een bike te hebben die ik op de lokale trails als XC bike kan inzetten en ook eens mee naar Winterberg/Willingen of dus mee naar Oostenrijk kan nemen. Vooral die laatse is me belangrijk; ik wil tussen 2 liften in een bergje kunnen nemen. De bike moet niet 18+ kilo wegen. Het moet gewoon een all-mountain met Downhill aspiraties zijn
Een nicolai is idd een mooie bike, maar die zijn meestal toch buiten mijn budget.
Maar uit je tekst maak ik nu niet op of de proceed een goede kandidaat is?
Ik wil inderdaad een fiets waarmee ik een bergje kan nemen zonder me helemaal het tampeloeres te moeten trappen.

Het is echt niet dat ik hele bergen omhoog wil biken; dat doe ik wel met de XC bike.
Mijn eidele hoop is eigenlijk een bike te hebben die ik op de lokale trails als XC bike kan inzetten en ook eens mee naar Winterberg/Willingen of dus mee naar Oostenrijk kan nemen. Vooral die laatse is me belangrijk; ik wil tussen 2 liften in een bergje kunnen nemen. De bike moet niet 18+ kilo wegen. Het moet gewoon een all-mountain met Downhill aspiraties zijn

Een nicolai is idd een mooie bike, maar die zijn meestal toch buiten mijn budget.

Maar uit je tekst maak ik nu niet op of de proceed een goede kandidaat is?
-
160 mm is inprincipe genoeg voor freeride (bikepark) en mischien zelfs genoeg voor lichte downhill.
Je wil er ook mee berg op kunnen fietsen en dat gaat het 180 mm nooit lekker.
Ik neem aan dat je dan ook even je zadel hoog wil zetten zodat je lekker kan trappen.
En daarvoor is de geometrie van een 160 mm vaak ook beter geschikt voor dan die van een 180 mm.
Je wil er ook mee berg op kunnen fietsen en dat gaat het 180 mm nooit lekker.
Ik neem aan dat je dan ook even je zadel hoog wil zetten zodat je lekker kan trappen.
En daarvoor is de geometrie van een 160 mm vaak ook beter geschikt voor dan die van een 180 mm.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
Zo'n AS-X komt in ieder geval al dicht in de buurt bij wat je wilt, maar het is een FR/DH fiets, geen XC/AM/Enduro ding. Ik moet er nog achter komen, maar ik verwacht niet dat 'ie lekker zal rijden tijdens XC ritjes...WitteReus schreef:En de yeti-ASX die hierboven noem dan?Timmos schreef:denk dat met al jou eisen je geen bike kan vinden
Ja, mooi. Maar ik wil een complete fiets en heb geen tijd om alle onderdelen bijelkaar te gaan zoeken.Giant Anthem 3 schreef:170mm, frame is te koop, tevens een Fox F36.WitteReus schreef: Ja oké, maar deze hebben meestal maar 150mm veerweg? Correct me if i'm wrong, please!
Met de tijd ga ik de fiets aanpassen waarvoor ik hem het meeste gebruik.
Dus als ik bijvoorbeeld een fiets met enkel voorb lad nu koop komt er in de toekomst, waarschijnlijk, een 2e blad+derailleur bij.
Maar waar staat dit 170mm frame te koop?
Kijk; dat wil ik ook!snake schreef:ik heb mijn asx opgebouwd met lyrik 2step air en stevige wielen, 3 bladen voor.
hier rijd ik eigenlijk alles mee: bikeparks, alpen dh, ardennen xc, schoorl xc.
ik vind het een prima all rounder!

Qprs; jij snapt hem niet; ik hoef geen XC bak. Daar heb ik er al 2 van

Nogmaals; wat vinden jullie van de proceed??
Ik zeg ook helemaal niet dat je een XC bak wilt.WitteReus schreef:Qprs; jij snapt hem niet; ik hoef geen XC bak. Daar heb ik er al 2 van![]()
Uit onderstaande quotes maak ik op dat je een all-mountain fiets met DH aspiraties wilt. Een Yeti AS-X is eerder een DH fiets met AM aspiraties, en dat is wat anders.
WitteReus schreef: -Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een fiets waarmee ik een bergje op kan fietsen, maar vooral vanaf
- Ik wil inderdaad een fiets waarmee ik een bergje kan nemen zonder me helemaal het tampeloeres te moeten trappen.
- Mijn eidele hoop is eigenlijk een bike te hebben die ik op de lokale trails als XC bike kan inzetten en ook eens mee naar Winterberg/Willingen of dus mee naar Oostenrijk kan nemen.
- Het moet gewoon een all-mountain met Downhill aspiraties zijn![]()
Kijk; en dat is de verwarring wat berichten op een forum kunnen brengen. Iedereen leest toch weer net wat anders dan dat wat de schrijver bedoelde.
Want als ik had geschreven; Ik wil een DH bak waarmee ik een berg op kan fietsen hadden me hier een paar afgeschoten dat dit onzin is
En daarbij de termen "all-mountain" "enduro" en "freeride" vind ik allemaal een beetje wazig en weet dus niet precies welke ik moet gebruiken om het jullie hier duidelijk te maken wat ik zoek
Maar terug on-topic;
De Yeti is dus verkocht (en bedankt Yves!).
Ik heb momenteel nog een optie op een yeti in Belgie, maar die reageert niet echt snel.
Ik denk dat ik vanmiddag ga bieden op die Proceed. Als ik hem voor een mooie prijs kan krijgen heb ik geluk, zo niet, dan heb ik die belg nog en een paar andere fietsen die ik gezien heb op diverse plaatsen
Want als ik had geschreven; Ik wil een DH bak waarmee ik een berg op kan fietsen hadden me hier een paar afgeschoten dat dit onzin is

En daarbij de termen "all-mountain" "enduro" en "freeride" vind ik allemaal een beetje wazig en weet dus niet precies welke ik moet gebruiken om het jullie hier duidelijk te maken wat ik zoek

Maar terug on-topic;
De Yeti is dus verkocht (en bedankt Yves!).
Ik heb momenteel nog een optie op een yeti in Belgie, maar die reageert niet echt snel.
Ik denk dat ik vanmiddag ga bieden op die Proceed. Als ik hem voor een mooie prijs kan krijgen heb ik geluk, zo niet, dan heb ik die belg nog en een paar andere fietsen die ik gezien heb op diverse plaatsen

- mr.Monster
ik heb zelf een proceed vrc II dh frame, en de kwaliteit daarvan is heel goed.
degelijk gebouwd nette lasnaden en hij rijd subliem.
de zwarte geanodiseerde lak is bombproof, zelfs stukken steen laten geen krassen achter.
uiteraard durf ik over dat andere proceed frame geen uitspraak te doen , aangezien ik daar nog nooit op heb gereden,
op mtb-news is een 50 paginas tellend topic over proceed , waarin vrijwel iedereen erg enthausiast is.
ze rijden er daar op met domain/totem/fox 36 e.d en klimmen er dan ook nog mee.
erg allround dus.
enige nadeel bij proceed in het algemeen is dat de frames wat aan de zware kant zijn.
je kunt dit ook positief zien, want kapot gaan zullen ze niet zo 123.
en met een goed doordachte lichte opbouw valt dit wel een beetje te verdoezelen.
succes!
degelijk gebouwd nette lasnaden en hij rijd subliem.
de zwarte geanodiseerde lak is bombproof, zelfs stukken steen laten geen krassen achter.
uiteraard durf ik over dat andere proceed frame geen uitspraak te doen , aangezien ik daar nog nooit op heb gereden,
op mtb-news is een 50 paginas tellend topic over proceed , waarin vrijwel iedereen erg enthausiast is.
ze rijden er daar op met domain/totem/fox 36 e.d en klimmen er dan ook nog mee.
erg allround dus.
enige nadeel bij proceed in het algemeen is dat de frames wat aan de zware kant zijn.
je kunt dit ook positief zien, want kapot gaan zullen ze niet zo 123.
en met een goed doordachte lichte opbouw valt dit wel een beetje te verdoezelen.
succes!
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
iid, ga kijken voor een sx trail en dan de versie met 170mm veerweg, niet het oude model met 150mm veerweg.
Heb zelf een sx trail (170mm) gehad, in het begin redelijk licht opgebouwd, met 2 kettingbladen voor enz en toen was het de perfecte bike voor bergop en bergaf. Natuurlijk gaat het niet zo makkelijk bergop als op een allmountain of xc bike, maar het is te doen, vraagt alleen wat meer energie en kracht.
Na een tijdje heb ik me sx trail wat anders afgemonteerd, 1 tandblad, 180mm veerweg voren, meer freeride downhill afgemonteerd, en damn, wat knalde dat ding, tot op hede nog 1 van de fijnste bikes wat ik gehad hebt. Die kunnen wat abuse aan
, ik heb daar ook behoorlijke sprongen mee gemaakt en dat kon die met gemak aan.
Met die bike zit je goed!
Heb zelf een sx trail (170mm) gehad, in het begin redelijk licht opgebouwd, met 2 kettingbladen voor enz en toen was het de perfecte bike voor bergop en bergaf. Natuurlijk gaat het niet zo makkelijk bergop als op een allmountain of xc bike, maar het is te doen, vraagt alleen wat meer energie en kracht.
Na een tijdje heb ik me sx trail wat anders afgemonteerd, 1 tandblad, 180mm veerweg voren, meer freeride downhill afgemonteerd, en damn, wat knalde dat ding, tot op hede nog 1 van de fijnste bikes wat ik gehad hebt. Die kunnen wat abuse aan

Met die bike zit je goed!
Life begins at the end of your comfortzone.