landis toch ook een stoutert???

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

les alpes

Bericht door les alpes » di mei 29, 2007 9:04 pm

Fast schreef:Nys slaapt in een zuurstofarme tent en krijgt zo op legale manier hetzelfde effect als EPO.
En iemand die een paar weken op hoogte gaat trainen krijgt ook hetzelfde effect. Hoogtestage bannen? Er is voor mij toch een groot effect tussen doorgedreven training (hoogtestage, zuurstofarme tent) en beginnen spuiten. Bloedtransfusies met eigen bloed weet ik niet wat ik daarvan moet vinden.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 29, 2007 9:09 pm

Waar is de tijd van de Tour de France met rode wijn en blauwe kaas op de pauzeplekken....:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo mei 30, 2007 9:34 pm

En de wollen 'jerseys' en twee tubekes erover geslagen...

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mei 30, 2007 9:53 pm

ahhhh vroegah toen de lucht nog schoon was en de sex vies... Toen de guldens nog van hout waren en er nog geen water war en ge de viskes vort most douwe.... dat warre nog es tijdeh..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 16, 2007 7:03 am

ff aan die ouwe koe trekken....en jahoor hij floept zo uit de sloot...

Pereiro gehuldigd als Tourwinnaar
Uitgegeven: 15 oktober 2007 19:22
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2007 20:28

MADRID - De Spaanse wielrenner Oscar Pereiro is maandag in Madrid alsnog gehuldigd als winnaar van de Ronde van Frankrijk van 2006. Pereiro eindigde in de Tour van vorig jaar als tweede maar de Amerikaanse winnaar Floyd Landis werd betrapt op doping.

Landis werd in september van dit jaar schuldig bevonden door het Amerikaanse antidopingbureau USADA en voor twee jaar geschorst.

De Amerikaan gaat bij het sporttribunaal CAS in hoger beroep, maar de internationale wielrenunie UCI wachtte die uitspraak niet af en riep Pereiro al uit tot Tourwinnaar van 2006. Maandag ontving hij in Madrid de gele trui.

Huldiging

"Dit is een emotioneel moment, een dag die ik nooit zal vergeten", zei Pereiro nadat Tourbaas Christian Prudhomme hem de trui had overhandigd. Het is de eerste keer in de geschiedenis van de Ronde van Frankrijk dat de winnaar zijn zege is ontnomen.

Pereiro: "Ik vind het vervelend voor Landis maar in de sport zijn er regels die gerespecteerd moeten worden."

Prudhomme

"Eindelijk. Het heeft lang geduurd, te lang. Je bent een late maar een echte winnaar", zei Prudhomme. "Je hebt recht op een plaats tussen de winnaars. Je hebt de overwinning op de fiets verdiend."

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Erikje

Landis heeft zijn geheugen terug!

Bericht door Erikje » do mei 20, 2010 9:20 am

Floyd Landis heeft in een mail aan de UCI, de Amerikaanse wielerfederatie en sponsors toegegeven dat hij jarenlang doping heeft gebruik. In de mail zegt de 34-jarige renner dat hij zijn geweten wil zuiveren met de bekentenis.

Landis won de Tour de France in 2006, maar kort daarna werd bekend dat hij doping had gebruikt en raakte hij zijn titel kwijt. Landis werd voor twee jaar jaar geschorst en probeerde daarna met een reeks procedures zijn onschuld te bewijzen, maar haalde telkens bakzeil.

In de Tour van 2006 werd Landis in een bergetappe op grote achterstand gereden om een dag later in een nog zwaardere bergrit iedereen naar huis te rijden.

Bron: NOS

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do mei 20, 2010 1:30 pm

Wat een vreselijke loser zeg.....geweten zuiveren.......dat had hij moeten bedenken toen hij met jokken begon!

dussssssss©
DE site

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do mei 20, 2010 5:34 pm

Link met wat details uit de emails:
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... andis_mail

Uiteraard was het publiekelijk geheim dat hij gebruikt heeft, maar dat hij jarenlang iedereen zo voor zijn karretje heeft gespannen, geld bij elkaar heeft laten brengen, etc.. Dat is toch echt triest..

Vooral dat hij ook zegt: 'Na de laatste rechtzaak ben ik mijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt'.. Net of dat niet al zo was!

Kooz

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mei 21, 2010 11:50 am

Alsof hij de enigste is....

wictor

Bericht door wictor » vr mei 21, 2010 7:48 pm

Nee, maar er worden ook genoeg gepakt. Als de sport echt zo rot was als sommigen beweerden dan zou niemand durven winnen omdat wekelijks het voltallige podium dan tegen de lamp zou lopen.

alain

Bericht door alain » vr mei 21, 2010 8:12 pm

Controles lopen altijd achter op de feiten,
jammer genoeg, maar ik geloof niet meer in een dopingvrije sport.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer kijk,
Kuifje zien uppercutten in de Giro is mooi om te zien :lol:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mei 22, 2010 6:14 am

Lemond zit ook weer om wat media-aandacht verlegen kennelijk.....

LOS ANGELES - Dopingzondaar Floyd Landis heeft vrijdag een beetje steun gekregen van voormalig tourwinnaar Greg Lemond.

''Sprekend uit eigen ervaring denk ik dat Floyd een hoge prijs betaalt voor zijn eerlijkheid en steun hem in zijn poging schoon schip te maken met zijn verleden. Ik geloof veel van zijn beweringen over dopegebruik in de wielersport'', aldus Lemond op zijn website.
Landis biechtte donderdag zijn dopingverleden op.
Hij slikte jarenlang alles wat de prestatie zou kunnen bevorderen en werd pas in 2006 gepakt, net nadat hij de Ronde van Frankrijk had gewonnen.

Zware beschuldigingen
Tegelijkertijd probeerde Landis de halve wielerwereld mee te slepen in zijn val, met zware beschuldigingen aan het adres van onder anderen landgenoot Lance Armstrong, ploegleider Johan Bruyneel en voormalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen.
De oud-preses van de internationale wielrenunie, wiens naam Landis overigens niet helemaal helder meer voor de geest stond, zou in 2001 tegen betaling voorkomen hebben dat er ruchtbaarheid werd gegeven aan een positieve dopingtest van de zevenvoudig Tour-winnaar.
Beroepsleugenaar
Verbruggen, Bruyneel en Armstrong omschreven Landis als een beroepsleugenaar die er alleen op uit zou zijn anderen uit rancune kapot te maken.
Lemond gaf toe dat Landis de afgelopen jaren wel heel vaak zijn versie van de gebeurtenissen veranderde en vooral loog over zijn dopegebruik, maar de 48-jarige oud-renner wilde niet alles naar het rijk der fabelen verwijzen.
Sporter als zovelen
''Floyd Landis is gewoon een sporter zoals zovelen. Ik geloof de uitspraken van Landis over systematisch dopegebruik in het professionele wielrennen. Ik roep al jaren dat de sport veranderingen nodig heeft om op langere termijn te overleven'', schrijft drievoudig tourwinnaar Lemond op zijn website.

dussssssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » za mei 22, 2010 12:00 pm

Bah die Landis is me een flapdrol van jewelste. Man, ga fietsen!
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

mateis

Bericht door mateis » za mei 22, 2010 6:00 pm

BOSS schreef:Lemond zit ook weer om wat media-aandacht verlegen kennelijk.....

LOS ANGELES - Dopingzondaar Floyd Landis heeft vrijdag een beetje steun gekregen van voormalig tourwinnaar Greg Lemond.

''Sprekend uit eigen ervaring denk ik dat Floyd een hoge prijs betaalt voor zijn eerlijkheid en steun hem in zijn poging schoon schip te maken met zijn verleden. Ik geloof veel van zijn beweringen over dopegebruik in de wielersport'', aldus Lemond op zijn website.
Landis biechtte donderdag zijn dopingverleden op.
Hij slikte jarenlang alles wat de prestatie zou kunnen bevorderen en werd pas in 2006 gepakt, net nadat hij de Ronde van Frankrijk had gewonnen.

Zware beschuldigingen
Tegelijkertijd probeerde Landis de halve wielerwereld mee te slepen in zijn val, met zware beschuldigingen aan het adres van onder anderen landgenoot Lance Armstrong, ploegleider Johan Bruyneel en voormalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen.
De oud-preses van de internationale wielrenunie, wiens naam Landis overigens niet helemaal helder meer voor de geest stond, zou in 2001 tegen betaling voorkomen hebben dat er ruchtbaarheid werd gegeven aan een positieve dopingtest van de zevenvoudig Tour-winnaar.
Beroepsleugenaar
Verbruggen, Bruyneel en Armstrong omschreven Landis als een beroepsleugenaar die er alleen op uit zou zijn anderen uit rancune kapot te maken.
Lemond gaf toe dat Landis de afgelopen jaren wel heel vaak zijn versie van de gebeurtenissen veranderde en vooral loog over zijn dopegebruik, maar de 48-jarige oud-renner wilde niet alles naar het rijk der fabelen verwijzen.
Sporter als zovelen
''Floyd Landis is gewoon een sporter zoals zovelen. Ik geloof de uitspraken van Landis over systematisch dopegebruik in het professionele wielrennen. Ik roep al jaren dat de sport veranderingen nodig heeft om op langere termijn te overleven'', schrijft drievoudig tourwinnaar Lemond op zijn website.

dussssssss©
Wauw, welk 'objectieve' medium produceerde deze tekst? Ik ben echt geen Landis-fan en vertrouw ook niet zo op zijn getuigenissen, maar deze journalist bekent wel kleur, zeg.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do sep 30, 2010 6:50 am

Komt dat zien, komt dat zien.

Gisteren hoogstpersoonlijk nog beweren dat dopinggebruik verleden tijd is.

En vandaag blijkt meneer zelf een vies potje gepiest de hebben...

Hij is nog niet positief verklaard, maar heeft wel abnormale waardes.........ik hoop voor de sport dat de WADA er naast zit.

Contador betrapt op gebruik clenbuterol

GEELONG - De internationale wielrenunie UCI heeft tourwinnaar Alberto Contador voorlopig geschorst. In een op de tweede rustdag in Pau afgenomen urinestaal zijn sporen gevonden van het verboden middel clenbuterol.

Dat heeft de UCI donderdag in het Australische Geelong, waar de WK wielrennen plaatsvinden, bekendgemaakt.
De UCI bevestigde dat het om een bijzonder kleine hoeveelheid gaat van de spierversterker. In overleg met wereldantidopingbureau WADA is besloten Contador in afwachting van de resultaten van nadere onderzoeken voorlopig te schorsen.

Conador zelf zegt slachtoffer te zijn van 'vervuild' voedsel. Later op de dag geeft hij een toelichting.
B-staal
De concentratie die in het laboratorium van Keulen werd gevonden werd geschat op 50 picogram, dat is een hoeveelheid die liefst 400 keer kleiner is dan wat door het WADA geaccrediteerde laboratoria ten minste moeten kunnen opsporen. De B-staal leverde eenzelfde resultaat op.
De UCI liet weten samen met het WADA alle relevante elementen in de zaak de komende tijd te onderzoeken.
''Dat kan enige tijd duren'', meldde een woordvoerder. In afwachting van die onderzoeken spreekt de wielerbond ook niet van een positieve test, slechts van een 'abnormaal resultaat'.
Paarden
Clenbuterol is van oorsprong een anti-astmamiddel dat gebruikt wordt bij paarden. Als dopingmiddel met anabolische werking raakte het in de jaren 90 in zwang bij met name bodybuilders, zwemmers en wielrenners. Het middel heeft niet alleen naam als spierversterker, ook als afslankmiddel.

dusssssss©
DE site

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do sep 30, 2010 6:53 am

oeps.....

Ik begrijp gewoon niet dat ze nog denken dat ze ermee wegkomen. Juist de grote jongens staan onder een hoge controle

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » do sep 30, 2010 7:07 am

:(

Ik wordt er alleen maar treurig van.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do sep 30, 2010 7:43 am

Dat ook.....

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do sep 30, 2010 12:14 pm

...nog niet positief, maar wel met verdachtte waardes... hmmm, de feiten zijn echter dat beide tests hetzelfde resultaat gaven, dus er is iets abnormaals in zijn lichaam gekomen. Of dat bewust was of niet, dat zal de toekomst uitwijzen. Wel vind ik dat onze tourwinnaar als dopingexpert wel heel snel heeft uitgevogeld dat het van vervuild vlees is... 8)

dader

Bericht door dader » do sep 30, 2010 12:15 pm

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do sep 30, 2010 12:17 pm

Je was me net voor, hij zat al op het klembord........

Ook Spanjaard Mosquera test positief op doping'

AMSTERDAM - Na Alberto Contador heeft ook Ezequiel Mosquera positief getest op doping. De Spanjaard werd de afgelopen Vuelta a España tweede achter Vincenzo Nibali.

Ook zou er nog een andere renner van de Xacobeo-ploeg de test positief hebben doorstaan, meldt radiozender Cadena Ser.
Om welke doping het gaat bij Mosquera is niet bekend. De Spaanse renner vertrekt volgend seizoen naar de Nederlandse ploeg Vacansoleil.

Beste resultaat
Mosquera behaalde met zijn tweede plaats in de Vuelta zijn beste resultaat in zijn loopbaan. De 34-jarige renner hoefde alleen de Italiaanse winnaar Vincenzo Nibali voor zich te dulden.
Hij schreef ook de twintigste etappe op zijn naam. De afgelopen vier edities eindigde hij elke keer in de top vijf in de Vuelta. Hij is prof sinds 1999.
Vacansoleil
Met het binnenhalen van de renner hoopte Vacansoleil in 2011 weer aan grote rondes zoals de Vuelta te kunnen meedoen.
Om die reden legde de ploeg ook de omstreden Italiaan Riccardo Ricco vast, die al een schorsing uitzat vanwege doping.
Ambitieus
''Bij Mosquera zie je dat er nog geen sleet op zit en hij is zeer ambitieus", zei teammanager Daan Luijkx nog na het vastleggen van Mosquera.
''Naast dat hij gaat presteren, vind ik zijn rol als gids in de vele Spaanse etappekoersen eveneens zeer belangrijk."

dusssssssss©
DE site

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do sep 30, 2010 2:07 pm

Rij ik daarom zo langzaam?

mateis

Bericht door mateis » do sep 30, 2010 2:27 pm

Steelboy schreef:Wel vind ik dat onze tourwinnaar als dopingexpert wel heel snel heeft uitgevogeld dat het van vervuild vlees is... 8)
Nah, hij had meer dan een maand om dat uit te vogelen.

Zijn preciese verhaal:
"The organiser of the Vuelta a Castilla y León, José Luis López-Cerrón, planned to come to the Tour and asked our team cook if he wanted him to bring anything. Our cook asked him to get some good meat, which he did. So when this person came to the Tour on July 20, he brought some meat, which he had bought in Spain."
(via http://www.cyclingnews.com/news/contado ... itive-test)

Cyclingnews vat dan samen:
Contador continued by explaining that he hadn't been the only rider on the team to eat the questionable meat, but that the only rider who also had doping controls performed on July 21 was Alexandre Vinokourov, and that the Kazakh didn't have any of it because he had dinner earlier that day.
Vreemd verhaal al met al, maar gezien de reglementen zit Contador nu gewoon fout. Vraag is of hij dat moreel ook zit en of het publiek dat ook zo gaat bekijken.

Mosquera verbaast me niet zo, eerlijk gezegd. Die is m.i. al jaren verdacht. De twee zaken lijken me van een nogal andere orde en moeten denk ik niet te makkelijk op een hoop gegooid worden.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do sep 30, 2010 2:38 pm

30 september 2010 nationale dopingsdag?

Ricco, die in Holland sport een vreselijk arrogante houding aannam.

Inval bij Ricco levert verdachte ampullen op'

AMSTERDAM - De Italiaanse antidopingbrigade heeft bij een inval in het huis van Riccardo Ricco vijftig verdachte ampullen aangetroffen. De renner van Vacansoleil had die verstopt in een kast. Dit melden Italiaanse en Belgische media.

Ook bij Donato Cannone, voormalig ploegmaat van Ricco bij Ceramica Flaminia, zouden vreemde ampullen gevonden zijn, waaronder cortisone.
De invallen werden gedaan in het kader van het onderzoek met de titel 'Cobra-Red', naar de bijnaam van Ricco. De Italiaan zou niet officieel onder verdenking staan.

In diezelfde zaak werd vorige week al de Italiaanse renner Enrico Rossi, eveneens voormalig rijder van Ceramica Flaminia, opgepakt. Deze zwager van Ricco wordt verdacht van de handel in dopingproducten.
Mosquera
De vondst bij de 27-jarige Ricco, die er net een dopingschorsing op heeft zitten, komt op dezelfde dag naar buiten als de positieve dopingtest van zijn aanstaande ploeggenoot Ezequiel Mosquera.
De Spanjaard, die voor komend seizoen bij Vacansoleil heeft getekend, zou tijdens de Vuelta verboden middelen hebben gebruikt.
Typisch
Vacansoleil-manager Daan Luijkx had de beide zaken donderdagmiddag nog niet officieel bevestigd gekregen.
''Ik vind het in ieder geval zeer typisch dat het nieuws over Mosquera en het verhaal over Ricco binnen een uur van elkaar bekend worden'', reageerde hij tegenover NUsport.
''Het is niet fijn dat twee door ons aangetrokken renners zo in het nieuws komen.''

dussssssss©
DE site

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do sep 30, 2010 2:47 pm

Had dat bij holland sport nog niet gezien. Wat een arrogante eikel zeg!!!

Totaal niet professioneel gedrag. Als ik als sponsor zoiets op tv zou zien zou ik meteen aan de telefoon hangen
Laatst gewijzigd door sherlock op do sep 30, 2010 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie