doosje met een ellende/legende erin...
Moderator:Beheerders
Ga je nog weer terug met het frame?
Of ga je ze someren een team mechanic met nieuw frame bij jou thuis langs te sturen om persoonlijk en bij jou thuis de fiets opnieuw op te bouwen en daarna voor je te koken en je voeten te masseren?
Of ga je ze someren een team mechanic met nieuw frame bij jou thuis langs te sturen om persoonlijk en bij jou thuis de fiets opnieuw op te bouwen en daarna voor je te koken en je voeten te masseren?
I spam therefore I am!
----------------------------
\o/ Team Roekeloos \o/
\o/ Team Roekeloos \o/
Hehe, dat laatste zou wel een aardige service zijn om wat goodwill terug te winnen.
Over het nalopen van het frame: juist als het al 2x misgegaan was, zou ik alles, maar dan ook echt alles, supergoed nalopen. Maar ik snap wel heel goed dat je daar eigenlijk geen zin in had.
Aangezien de buts nu uit het zicht zit, zou ik me er verder ook niet te druk om maken, maar wel de foto opsturen naar die jongens en afspreken dat als er ooit iets uit voort mocht komen, ze dan niet gaan zeiken over garantie.
Wel echt zonde dat het allemaal zo gelopen is. Geen fraai verhaal...
Over het nalopen van het frame: juist als het al 2x misgegaan was, zou ik alles, maar dan ook echt alles, supergoed nalopen. Maar ik snap wel heel goed dat je daar eigenlijk geen zin in had.
Aangezien de buts nu uit het zicht zit, zou ik me er verder ook niet te druk om maken, maar wel de foto opsturen naar die jongens en afspreken dat als er ooit iets uit voort mocht komen, ze dan niet gaan zeiken over garantie.
Wel echt zonde dat het allemaal zo gelopen is. Geen fraai verhaal...

-
- Contacteer:
Ik ben niet supertechnisch wat lassen en metalen betreft maar mij lijkt dat een punt waar de lasser zijn lasapparaat op aard. een vriend van mij heeft mijn bmx ook een keer gelast en liet precies zo'n punt achter. Het lijkt me een beetje een onwaarschijnlijke plek om een buts op te lopen en een goeie plek om je apparaat te aarden(uit het zicht, enz)
Maaar nogmaals ik ben niet thuis in lassen enz. ik kan het ook compleet mis hebben.
Maaar nogmaals ik ben niet thuis in lassen enz. ik kan het ook compleet mis hebben.
- cyberhawk
- Contacteer:
nou niets dus aan compensatie... ze gaan er naar "kijken",,,
maar aan de andere kant heb ik ze al afgebrand op pinkbike
en er zijn al 2 man die geen legend meer hoeven nu
Hey Floris,
Thanks for the images.... the bike is looking great!
As for the dents... I'll look into that and see if anything at the factory could have possibly caused this. I agree that bikes should not be shipped in this condition, and our customers rightly expect a premium product without imperfections. I apologize for this.
I just hope that the quality of the ride more than makes up for it.
Thanks,
Keith
maar wat cut-nase al zegt .. hij rijd geweldig tot nu toe..
en dat deukje... nemen we er maar bij..
maar aan de andere kant heb ik ze al afgebrand op pinkbike

en er zijn al 2 man die geen legend meer hoeven nu

Hey Floris,
Thanks for the images.... the bike is looking great!
As for the dents... I'll look into that and see if anything at the factory could have possibly caused this. I agree that bikes should not be shipped in this condition, and our customers rightly expect a premium product without imperfections. I apologize for this.
I just hope that the quality of the ride more than makes up for it.
Thanks,
Keith
maar wat cut-nase al zegt .. hij rijd geweldig tot nu toe..
en dat deukje... nemen we er maar bij..
He, public slander is niet perse in jouw langetermijn belang, he. Als die jongens na nog een dozijn van dit soort publiek gemaakte f*ck-ups over de kop gaan, is je garantie verleden tijd. En hoe krapper zij bij kas zitten door een paar niet-verkochte frames, hoe minder kans op compensatie.cyberhawk schreef:maar aan de andere kant heb ik ze al afgebrand op pinkbike![]()
en er zijn al 2 man die geen legend meer hoeven nu![]()

Oh ja, het blijft hun fout, en dit is allicht je enige manier om een soort van rechtvaardigheid te beleven en daarnaast anderen te waarschuwen voor potentiele incompetentie bij het bedrijf waar ze klant van overwegen te worden. En je raakt zo iig ook verre van medeplichtig aan hun bedrijfsvoering. Zie dus vooral de knipoog.
-
Zo lekker sympathiek "I just hope that the quality of the ride more than makes up for it. " tuurlijk gaat dat deukje niks aan de rijqualiteiten doen, daar gaat het niet om!! Zo ken ik Banshee echt niet, vind het gewoon droevig. Ze patsen er verdomme mee op hun blog dat ze zulke goeie quality controlls hebben. Ookal ben ik nog steeds overtuigt dat dit door Freeborn komt, aan de hand van de reacties van Banshee leven ze niet hun naam na om het degelijk op te lossen.
En Maarten, begrijpelijk dat je er nu twijfels bij zou hebben maar zou het jammer vinden om voor die reden geen Scythe meer te kopen. Enigzins onzin om een bedrijf af te fikken voor het probleem goed is opgelost(in mijn ogen --> nieuwe achterbrug. Doen ze hier verder niks mee enkel dan sorry zeggen flame on!!) op deze manier richt je potentieel veel schade aan die in dit geval het bedrijf weinig goeds zal doen. Aan de andere kant zou ik niet durven zeggen of ik mezelf zo rustig zou kunnen gedragen als ze een 3rde frame met schade sturen...
En Maarten, begrijpelijk dat je er nu twijfels bij zou hebben maar zou het jammer vinden om voor die reden geen Scythe meer te kopen. Enigzins onzin om een bedrijf af te fikken voor het probleem goed is opgelost(in mijn ogen --> nieuwe achterbrug. Doen ze hier verder niks mee enkel dan sorry zeggen flame on!!) op deze manier richt je potentieel veel schade aan die in dit geval het bedrijf weinig goeds zal doen. Aan de andere kant zou ik niet durven zeggen of ik mezelf zo rustig zou kunnen gedragen als ze een 3rde frame met schade sturen...
- cyberhawk
- Contacteer:
ja dat is het dus...Sneeck schreef:. Aan de andere kant zou ik niet durven zeggen of ik mezelf zo rustig zou kunnen gedragen als ze een 3rde frame met schade sturen...
ik ben redelijk trots op mezelf.. dat ik het zo cool heb gehouden ..
ik bedoel eerlijk : ik stond op springen toen ik erachterkwam..
zeker omdat dit frame een INSPECTIE @ freeborn heeft gehad !
+ dat het een fukking mythic is en geen banshee waar ik om vroeg in mn laatste mail naar hun..!

dat lauwe antwoord had ik ook wel verwacht....maar van freeborn ! niet van keith zelf !
mijn mail die ik stuurde omtrent dit deukje was zeer netjes en ik eiste niks..
ik had de instelling van : ik kijk wel wat ik hier voor antwoord op krijg..
nou dit dus..

Het bekende verhaal; importeurs/verdelers die een merk totaal kunnen vernielen. Duidelijk voorbeeldje. Persoonlijk zou ik er geen genoegen mee nemen en misschien Banshee er toch maar eens over mailen/bellen. Die zijn ook niet gebaat bij iemand die hun naam naar de kl*te helpt.
Ik heb zelf ook wel eens van die voorvalletjes gehad. Toen bleek het het begin van het einde voor de distributeur.
Maar heb wel een oplossing voor je; koop een Nicolai
Ik heb zelf ook wel eens van die voorvalletjes gehad. Toen bleek het het begin van het einde voor de distributeur.
Maar heb wel een oplossing voor je; koop een Nicolai

- cyberhawk
- Contacteer:
keith IS banshee..
deze mail is van DE man zelf.. daarom voel ik me nu ook behoorlijk moedeloos..
hij stuurde me die mail toen freeborn het de 2de keer verneukte..
dat ik er een uit de fabriek zou krijgen ..
ik had een cantfield jedi F1 moeten halen .. bijna t zelfde design als de legend maar betere klanten service wat ik al hoorde..
ik had een cantfield jedi F1 moeten halen .. bijna t zelfde design als de legend maar betere klanten service wat ik al hoorde..
Las het inderdaad ja. Zo een antwoord tekent denk ik de moedeloosheid van de man zelf. Maar hij heeft natuurlijk eigenlijk geen poot om op te staan. Hij verkoopt je iets dat niet in orde is. En volgens mij is het (in ieder geval in NL) zo dat ze drie keer de kans krijgen om een goed en degelijk product te leveren en daarna het aankoopbedrag moeten teruggeven (pin me er niet helemaal op vast hoor!). Hoe dat in de UK zit weet ik niet.cyberhawk schreef:keith IS banshee..
- cyberhawk
- Contacteer:
dat is het nou juist.. regel of niet
IEDEREEN hier heeft gelijk .. ik hoor compensatie te krijgen een petje, stickers een shirt, een AMP frame ..whatever.. wat dan ook om dit maar goed te praten met sorry en ik hoop dattie lekker rijd..
mod edit: schelden liever niet
gegroet, xircuit
wat ik al zei ik eiste niks... ben heel vriendelijk geweest.. heb t meeste OFF pinkbike gehouden wegens slechte publiciteit..
en dan nog ...
IEDEREEN hier heeft gelijk .. ik hoor compensatie te krijgen een petje, stickers een shirt, een AMP frame ..whatever.. wat dan ook om dit maar goed te praten met sorry en ik hoop dattie lekker rijd..
mod edit: schelden liever niet
gegroet, xircuit
wat ik al zei ik eiste niks... ben heel vriendelijk geweest.. heb t meeste OFF pinkbike gehouden wegens slechte publiciteit..
en dan nog ...

Misschien omdat je juist zo vriendelijk was kwam je over als "kutzooi flikker op met dat deukje dat doe je niet nog een keer maar ik ben blij dat ik eindelijk kan rijden" en dus assumeerde Keith dat je er verder geen moeite mee had? Ik zou nu rustig nog een mailtje sturen, duidelijk erbij zeggen dat je het nu gehad hebt en een nieuwe achterbrug wilt als teken van goedmaking. Ookal doet dat deukje verder geen drol je hebt er flinke stress en down time van gehad, alsmede dat Banshee in wijze verantwoordelijk is voor de qualiteit hoe Freeborn hun spullen verkopen. In jouw situatie mogen ze wel iets meer moeite doen dan sorry zeggen.
Dat lijkt mij ook. Volgens mij snappen ze de boodschap niet helemaal omdat je te vriendelijk bent geweest. En ze snappen volgens mij niet dat je geen dingen aflevert die niet 100% zijn. Dat zou lekker worden als elke fabrikant voor jou wel gaat uitmaken dat je niet moet zeiken om een deuk in een nieuw frame!Sneeck schreef:Misschien omdat je juist zo vriendelijk was kwam je over als "kutzooi flikker op met dat deukje dat doe je niet nog een keer maar ik ben blij dat ik eindelijk kan rijden" en dus assumeerde Keith dat je er verder geen moeite mee had? Ik zou nu rustig nog een mailtje sturen, duidelijk erbij zeggen dat je het nu gehad hebt en een nieuwe achterbrug wilt als teken van goedmaking. Ookal doet dat deukje verder geen drol je hebt er flinke stress en down time van gehad, alsmede dat Banshee in wijze verantwoordelijk is voor de qualiteit hoe Freeborn hun spullen verkopen. In jouw situatie mogen ze wel iets meer moeite doen dan sorry zeggen.
Druk zetten! En kwaad worden maar netjes blijven. Uiteindelijk heb je weinig te verliezen toch?
- cyberhawk
- Contacteer:
nou ik heb dus lang nagedacht wat te doen // of schrijven ....
ik kreeg antwoord voordat ik wat had gestuurd..
keith vroeg heel netjes hoe alles nu ging en hoe ie rijd..
nou bij tekort aan Dh tracks hier.. nog niet "echt " kunne rijden
maar hij bood me ook aan zodra er weer parts uit de fabriek rollen , me een nieuwe achterbrug te sturen !
dat houd dus wel in dat ik m zelf om moet bouwen , lagers ook denk ik ?
en ik wil dan ook weer 2 nieuwe straitline stickers hebben
(maar das punt 2)
moet ik dit doen ?
of kan ik beter een setje team kleding vragen wat hier is gezegd
ik kreeg antwoord voordat ik wat had gestuurd..
keith vroeg heel netjes hoe alles nu ging en hoe ie rijd..
nou bij tekort aan Dh tracks hier.. nog niet "echt " kunne rijden
maar hij bood me ook aan zodra er weer parts uit de fabriek rollen , me een nieuwe achterbrug te sturen !
dat houd dus wel in dat ik m zelf om moet bouwen , lagers ook denk ik ?
en ik wil dan ook weer 2 nieuwe straitline stickers hebben

moet ik dit doen ?
of kan ik beter een setje team kleding vragen wat hier is gezegd

Feitelijk zijn dit je rechten (Europese wetgeving):
Rechten van de consument
1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.
2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.
3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op: de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben; de ernst van het gebrek aan overeenstemming en de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument. Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen: - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
Banshee zorgt voor vervanging van de achterbrug, dit lijkt alsof hij hiermee voldoet aan de garantiebepalingen. Echter in jouw geval is er sprake van overlast, hierin voorziet punt 5 weer. Dus ja je kunt een passende prijsvermindering vragen (of in overeenstemming misschien wel een leuke kledingset als genoegdoening).
Rechten van de consument
1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.
2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.
3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op: de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben; de ernst van het gebrek aan overeenstemming en de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument. Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen: - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
Banshee zorgt voor vervanging van de achterbrug, dit lijkt alsof hij hiermee voldoet aan de garantiebepalingen. Echter in jouw geval is er sprake van overlast, hierin voorziet punt 5 weer. Dus ja je kunt een passende prijsvermindering vragen (of in overeenstemming misschien wel een leuke kledingset als genoegdoening).
Het feit dat Keith het zélf aanbied zonder dat hij ervoor heeft hoeven vragen zou voor mij genoeg wezen. Met een beetje mazzel zitten de lagers er al in, ik heb een nieuw setje rockers voor m'n Wildcard destijds gehad en daar zaten ze ook in. Die Straitline stickertjes? Bestel je toch even wat nieuw spul van ze. Bij hun chainguide zit een écht vette sticker

Die rechten enzo zijn altijd heel omstreden. Willen bedrijven hier niet gemakkelijk aan mee werken moet jij heel veel moeite(tijd en evt geld zoals oa aangetekende brieven) doen om ze ertoe te dwingen. Dit is in mijn ogen een nette oplossing, misschien duurde het wat lang maar het komt wel uit Banshee en er is niet expliciet om gevraagd --> houd dus wel degelijk in dat ze voor hun klanten willen zorgen imo. Nu nog meer eisen bovenop de achterbrug is over the top, maar ipv die achterbrug een setje team kleding is ook netjes. Al kost die achterbrug een stuk meer en van de oude kan je een mooie deurklopper maken
Maar aan de andere kant, een keer toevallig tegen een steen vallen zit er zo'n zelfde deukje in. Maar aan de andere andere kant kan je je kleding ook kapot vallen en dat is dan vrij snel goed naar de klote.

Die rechten enzo zijn altijd heel omstreden. Willen bedrijven hier niet gemakkelijk aan mee werken moet jij heel veel moeite(tijd en evt geld zoals oa aangetekende brieven) doen om ze ertoe te dwingen. Dit is in mijn ogen een nette oplossing, misschien duurde het wat lang maar het komt wel uit Banshee en er is niet expliciet om gevraagd --> houd dus wel degelijk in dat ze voor hun klanten willen zorgen imo. Nu nog meer eisen bovenop de achterbrug is over the top, maar ipv die achterbrug een setje team kleding is ook netjes. Al kost die achterbrug een stuk meer en van de oude kan je een mooie deurklopper maken

Sneeck heeft gelijk, het is lastig om "recht" te krijgen. En in hoeverre vind je dat je overlast hebt gehad ? En hoeveel "recht" je krijgt, is afhankelijk van hoeveel energie je er in wilt steken.
Persoonlijk vind ik het ook netjes dat Banshee zelf het initiatief neemt om contact op te nemen en in mijn ogen een redelijke oplossing biedt.
Het is aan jou om te bepalen of je hiermee genoegen neemt.
Succes met je besluit.
Persoonlijk vind ik het ook netjes dat Banshee zelf het initiatief neemt om contact op te nemen en in mijn ogen een redelijke oplossing biedt.
Het is aan jou om te bepalen of je hiermee genoegen neemt.
Succes met je besluit.
- cyberhawk
- Contacteer:
nou we zijn al wat weekjes verder.. (maandjes)
en na het aanbod van een nieuwe achterbrug heb ik niets meer vernomen ,. ?
ik had een draft staan in mn email.. en die heb ik net verstuurd..
kijken wat ik voor antwoord krijg na de aanbieding van een nieuwe achterbrug en of ze ook mn oude brug trug willen ..?
na alle aanvragen voor een DC vork in de legend heb ik ter compensatie een update uitgevoerd om iedereen tevreden te houden

tis nog steeds geen DC maar het idee is er
kleine updates voor de rest

ik vind de stickers zeer geslaagd..
en na het aanbod van een nieuwe achterbrug heb ik niets meer vernomen ,. ?
ik had een draft staan in mn email.. en die heb ik net verstuurd..
kijken wat ik voor antwoord krijg na de aanbieding van een nieuwe achterbrug en of ze ook mn oude brug trug willen ..?
na alle aanvragen voor een DC vork in de legend heb ik ter compensatie een update uitgevoerd om iedereen tevreden te houden

tis nog steeds geen DC maar het idee is er

kleine updates voor de rest

ik vind de stickers zeer geslaagd..

- cyberhawk
- Contacteer:
ja ik blijf een bezig bijtje 
nu nog ff de bike eens washen.. maar dat modder staat m goed..
ik heb antwoord gehad.. echt hilarisch..
keith heeft t doorgespeeld naar iemand anders en dit kreeg ik trug
Sorry,
What am I suppose to replace?
Is it a warranty? And if so can we forward it through Rob with getting pics and a serial number etc?
It will just make it easier if we process it through our normal channels and I can then get a factory credit.
If we bypass the normal way then we could end up dropping the ball.
ze krijgen van mij een 9.5 voor interne communicatie

nu nog ff de bike eens washen.. maar dat modder staat m goed..

ik heb antwoord gehad.. echt hilarisch..
keith heeft t doorgespeeld naar iemand anders en dit kreeg ik trug
Sorry,
What am I suppose to replace?
Is it a warranty? And if so can we forward it through Rob with getting pics and a serial number etc?
It will just make it easier if we process it through our normal channels and I can then get a factory credit.
If we bypass the normal way then we could end up dropping the ball.
ze krijgen van mij een 9.5 voor interne communicatie