Leatt Brace
Moderator:Beheerders
Nee en er zijn heus nog geen gevallen dat men gestikt zijn door het dragen van welke brace dan ook,braces zoals de Leatt en Alpinestars zijn super veillig en wanneer men een klap maakt vangt de brace de klap op van de helm.Ruben2 schreef:Heren, misschien een domme vraag, maar als het zo om je nek zit.. kan je dan niet als je een klap op de voorkant van die brace krijgt stikken ofzo? Omdat het dan tegen je nek aan komt? Of hoe moet ik dit zien?
Niet te vergeten dat de brace stevig vast zit door de bandjes die men draagt zodat niks fout kan gaan.
Aha ok..Trekrules schreef:Nee en er zijn heus nog geen gevallen dat men gestikt zijn door het dragen van welke brace dan ook,braces zoals de Leatt en Alpinestars zijn super veillig en wanneer men een klap maakt vangt de brace de klap op van de helm.Ruben2 schreef:Heren, misschien een domme vraag, maar als het zo om je nek zit.. kan je dan niet als je een klap op de voorkant van die brace krijgt stikken ofzo? Omdat het dan tegen je nek aan komt? Of hoe moet ik dit zien?
Niet te vergeten dat de brace stevig vast zit door de bandjes die men draagt zodat niks fout kan gaan.
Bedoel je trouwens niet dat de helm de klap op vangt van de brace?
Zo niet, wat gebeurd er dan als je een grote klap aan de voorkant op de brace maakt? Dat gaat dan toch richting je nek?
moet je me dat eens ff late zien. van die leatts hebben we er al zeker 100 verkocht in de zaak, maar nog nooit iemand die terugkwam omdat ie afgebroken was. Dat is een fabeltje.Trekrules schreef:De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx
streeter schreef:moet je me dat eens ff late zien. van die leatts hebben we er al zeker 100 verkocht in de zaak, maar nog nooit iemand die terugkwam omdat ie afgebroken was. Dat is een fabeltje.Trekrules schreef:De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).
http://www.leatt-brace.com/uploads/Leat ... re_web.pdfThe Leatt Brace includes an engineerd fracture point in the Thoracic strut.In an emergency,this replacable part is designed to snap
-
dit is geen fabeltje, het is de bedoeling bij een harde valpartij (en dan echt serieus) dat de leat brace op verschillende plaatsen breekt. de brace breekt eerder dan jouw rug of nek. de voorste en achterste plaat nemen dan de energie van de val waar door er minde of bijna geen kracht op je nek komt.streeter schreef:moet je me dat eens ff late zien. van die leatts hebben we er al zeker 100 verkocht in de zaak, maar nog nooit iemand die terugkwam omdat ie afgebroken was. Dat is een fabeltje.Trekrules schreef:De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).
als dat volgens jouw niet de bedoeling is, dan is de kans op nek/rug schade veel groter (dan zou je net zo goed zonder kunnen rijden).
als je niet van mening verandert ben zou ik bij leat brace maar is eens gaan infomeren, hoe ze gemaakt zijn en waarvoor ze dienen.
m.v.g koen vlemminx
downhill is voor de echte man =)
Klopt helemaal wat je zegt,de Leatt Brace mag breken tijdens een super harde valpartij want daar is ie voor ontworpen om de rijder te beschermen.Kwam deze foto tegen(laat duidelijk zien dat de brace zijn werk goed heeft gedaan).

De persoon die om had kwam er gelukkig goed van af met een gebroken sleutelbeen(had veel en veel erger kunnen aflopen).

De persoon die om had kwam er gelukkig goed van af met een gebroken sleutelbeen(had veel en veel erger kunnen aflopen).
Komt best vaak voor, had ik zelf laatst ook, alleen niet zo extreem. Kan me niet voorstellen dat als je er '100' verkoopt er niet eentje terugkomt die een keer hard valt.streeter schreef:oke clear!
wist ik helemaal niet. Volgens mij wel niet veel voorkomend. Ik zit zelf in de mx sport en had er nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd
nee nog niemand mee terug geweest, anders wist ik dat natuurlijk wel..Combee schreef:Komt best vaak voor, had ik zelf laatst ook, alleen niet zo extreem. Kan me niet voorstellen dat als je er '100' verkoopt er niet eentje terugkomt die een keer hard valt.streeter schreef:oke clear!
wist ik helemaal niet. Volgens mij wel niet veel voorkomend. Ik zit zelf in de mx sport en had er nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd
wel andere zaken zoals de achterste en voorste pad die af waren gebroken.
Simple bmx
Simple bmx
-
nu rij je wel ineens met alpinestar?Mrtnrider schreef:Blijkt te laag te zijn voor fiets helmen, die komen daaronder.streeter schreef:alpinestar bionic kopen. Goedkoper als de Leatt, mooier als de leatt, en hij zit lager als de leatt. Nadeel, je kan hem niet afstellen. Voordeel, je hoeft hem niet af te stellen omdat hij al zo laag is.
vandaag de eerste keer dat iemand met een gebroken leatt terug kwam. Zal proberen een foto te plaatsen. De leatt is gescheurd bij het stuk dat op je borst ligt, maar alleen in het midden. een heel vaag verhaal. De brace wordt opgestuurd naar de importeur en die gaat bekijken of het een gevalletje garantie wordt of dat het echt door de klap van een val is gekomen. De betreffende rijder kon zich niet herinneren dat hij echt hard gevallen was..
Simple bmx
Simple bmx
Jep de 661 werkt prima met leatt brace(elke bike helm),de BNS is ontworpen voor de Motocross helm.den_Willy schreef:Even samenvattend vraagje.
Ik rij met 661 evolution helm van 2009 (bikehelm dus). Deze is dus niet compatibel met een BNS maar wel met bijvoorbeeld de leat brace club?
Ik wil gewoon zeker zijn dat het allemaal juist klopt...
De nieuwe GPX CLUB 2 is ook leverbaar...
Kleuren hieronder kloppen niet helemaal. Hij is leverbaar in Zwart, Zwart-wit, Rood, Blauw en geel...

Heeft een lagere padding en nog wat andere aanpassingen!
• Improved GPX Club for greater looks and function
• New shape and lower profile of the padding for improved movement and looks.
• New padding inner material for comfort and ventilation.
• Different colours with TPR logos
• Improved, one piece padding shape at back /thoracic area.
• Coloured injection molded, fibreglass reinforced, polyamide resin lower front, lower back and thoracic.
• Low table settings for perfect out of the box fitting.
De Adventure (instapmodel) heeft ook een update gehad en is ook leverbaar in zwart wit.
De nieuwe DBX versie is nog niet leverbaar.
Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt! Zien er erg goed uit...
Kleuren hieronder kloppen niet helemaal. Hij is leverbaar in Zwart, Zwart-wit, Rood, Blauw en geel...

Heeft een lagere padding en nog wat andere aanpassingen!
• Improved GPX Club for greater looks and function
• New shape and lower profile of the padding for improved movement and looks.
• New padding inner material for comfort and ventilation.
• Different colours with TPR logos
• Improved, one piece padding shape at back /thoracic area.
• Coloured injection molded, fibreglass reinforced, polyamide resin lower front, lower back and thoracic.
• Low table settings for perfect out of the box fitting.
De Adventure (instapmodel) heeft ook een update gehad en is ook leverbaar in zwart wit.
De nieuwe DBX versie is nog niet leverbaar.
Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt! Zien er erg goed uit...
661 core saver zou dat ook hebben, niet dus. Is alleen vanachter een soort gat waar je het tussen de protector en het kledingstuk kunt schuiven...Loeky schreef:Heb je daar meer info over?trixie24 schreef:Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt!
- Jean-Pierre
Dat is nou niet echt extra informatie. Gaat om de protectors van Leatt.Mrtnrider schreef:661 core saver zou dat ook hebben, niet dus. Is alleen vanachter een soort gat waar je het tussen de protector en het kledingstuk kunt schuiven...Loeky schreef:Heb je daar meer info over?trixie24 schreef:Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt!
Ben wel benieuwd... michel, kom bij die gay parade vandaan, en doe wat zinnigs !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de