Leatt Brace

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » zo jun 13, 2010 9:29 pm

Heren, misschien een domme vraag, maar als het zo om je nek zit.. kan je dan niet als je een klap op de voorkant van die brace krijgt stikken ofzo? Omdat het dan tegen je nek aan komt? Of hoe moet ik dit zien?

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 13, 2010 9:39 pm

Ruben2 schreef:Heren, misschien een domme vraag, maar als het zo om je nek zit.. kan je dan niet als je een klap op de voorkant van die brace krijgt stikken ofzo? Omdat het dan tegen je nek aan komt? Of hoe moet ik dit zien?
Nee en er zijn heus nog geen gevallen dat men gestikt zijn door het dragen van welke brace dan ook,braces zoals de Leatt en Alpinestars zijn super veillig en wanneer men een klap maakt vangt de brace de klap op van de helm.

Niet te vergeten dat de brace stevig vast zit door de bandjes die men draagt zodat niks fout kan gaan.

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » zo jun 13, 2010 10:06 pm

Trekrules schreef:
Ruben2 schreef:Heren, misschien een domme vraag, maar als het zo om je nek zit.. kan je dan niet als je een klap op de voorkant van die brace krijgt stikken ofzo? Omdat het dan tegen je nek aan komt? Of hoe moet ik dit zien?
Nee en er zijn heus nog geen gevallen dat men gestikt zijn door het dragen van welke brace dan ook,braces zoals de Leatt en Alpinestars zijn super veillig en wanneer men een klap maakt vangt de brace de klap op van de helm.

Niet te vergeten dat de brace stevig vast zit door de bandjes die men draagt zodat niks fout kan gaan.
Aha ok..

Bedoel je trouwens niet dat de helm de klap op vangt van de brace?

Zo niet, wat gebeurd er dan als je een grote klap aan de voorkant op de brace maakt? Dat gaat dan toch richting je nek?

streeter

Bericht door streeter » zo jun 13, 2010 10:07 pm

nee er ligt een plaat op je borst die die klap dan opvangt. zelfde geld voor je rug, die klap wordt ook opgevangen door de achterkant van de leatt
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » zo jun 13, 2010 10:08 pm

Aaah op die manier! Nu snap ik 'm :)

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 13, 2010 10:38 pm

De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).

streeter

Bericht door streeter » zo jun 13, 2010 10:44 pm

Trekrules schreef:De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).
moet je me dat eens ff late zien. van die leatts hebben we er al zeker 100 verkocht in de zaak, maar nog nooit iemand die terugkwam omdat ie afgebroken was. Dat is een fabeltje.

Simple bmx

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 13, 2010 11:54 pm

streeter schreef:
Trekrules schreef:De Leatt is ook ontworpen als de klap zo hard is,dat de plaat die op je rug zit hoort af te breken(gebeurt nog wel eens in MX).
moet je me dat eens ff late zien. van die leatts hebben we er al zeker 100 verkocht in de zaak, maar nog nooit iemand die terugkwam omdat ie afgebroken was. Dat is een fabeltje.
The Leatt Brace includes an engineerd fracture point in the Thoracic strut.In an emergency,this replacable part is designed to snap
http://www.leatt-brace.com/uploads/Leat ... re_web.pdf

koen vlemminx

Bericht door koen vlemminx » ma jun 14, 2010 1:30 pm

streeter schreef:
dit is geen fabeltje, het is de bedoeling bij een harde valpartij (en dan echt serieus) dat de leat brace op verschillende plaatsen breekt. de brace breekt eerder dan jouw rug of nek. de voorste en achterste plaat nemen dan de energie van de val waar door er minde of bijna geen kracht op je nek komt.

als dat volgens jouw niet de bedoeling is, dan is de kans op nek/rug schade veel groter (dan zou je net zo goed zonder kunnen rijden).

als je niet van mening verandert ben zou ik bij leat brace maar is eens gaan infomeren, hoe ze gemaakt zijn en waarvoor ze dienen.

m.v.g koen vlemminx
downhill is voor de echte man =)

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jun 14, 2010 2:00 pm

Klopt helemaal wat je zegt,de Leatt Brace mag breken tijdens een super harde valpartij want daar is ie voor ontworpen om de rijder te beschermen.Kwam deze foto tegen(laat duidelijk zien dat de brace zijn werk goed heeft gedaan).
Afbeelding

De persoon die om had kwam er gelukkig goed van af met een gebroken sleutelbeen(had veel en veel erger kunnen aflopen).

streeter

Bericht door streeter » ma jun 14, 2010 10:33 pm

oke clear!
wist ik helemaal niet. Volgens mij wel niet veel voorkomend. Ik zit zelf in de mx sport en had er nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd :lol:

Simple bmx

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » di jun 15, 2010 10:09 pm

streeter schreef:oke clear!
wist ik helemaal niet. Volgens mij wel niet veel voorkomend. Ik zit zelf in de mx sport en had er nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd :lol:
Komt best vaak voor, had ik zelf laatst ook, alleen niet zo extreem. Kan me niet voorstellen dat als je er '100' verkoopt er niet eentje terugkomt die een keer hard valt.

streeter

Bericht door streeter » wo jun 16, 2010 7:37 am

Combee schreef:
streeter schreef:oke clear!
Komt best vaak voor, had ik zelf laatst ook, alleen niet zo extreem. Kan me niet voorstellen dat als je er '100' verkoopt er niet eentje terugkomt die een keer hard valt.
nee nog niemand mee terug geweest, anders wist ik dat natuurlijk wel..

wel andere zaken zoals de achterste en voorste pad die af waren gebroken.

Simple bmx

koen vlemminx

Bericht door koen vlemminx » wo jun 16, 2010 1:44 pm

ja dan is hij toch gebroken (dan ben je ook hard gegaan), dat is de bedoeling er van.
downhill is voor de echte man =)

Seth

Bericht door Seth » za jun 19, 2010 11:22 pm

BNS rijd ook chill, icm de A10

streeter

Bericht door streeter » di jun 22, 2010 6:46 pm

Mrtnrider schreef:
streeter schreef:alpinestar bionic kopen. Goedkoper als de Leatt, mooier als de leatt, en hij zit lager als de leatt. Nadeel, je kan hem niet afstellen. Voordeel, je hoeft hem niet af te stellen omdat hij al zo laag is.
Blijkt te laag te zijn voor fiets helmen, die komen daaronder.
nu rij je wel ineens met alpinestar?

vandaag de eerste keer dat iemand met een gebroken leatt terug kwam. Zal proberen een foto te plaatsen. De leatt is gescheurd bij het stuk dat op je borst ligt, maar alleen in het midden. een heel vaag verhaal. De brace wordt opgestuurd naar de importeur en die gaat bekijken of het een gevalletje garantie wordt of dat het echt door de klap van een val is gekomen. De betreffende rijder kon zich niet herinneren dat hij echt hard gevallen was..

Simple bmx

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jun 23, 2010 8:54 pm

streeter schreef: De betreffende rijder kon zich niet herinneren dat hij echt hard gevallen was..
Kun je nagaan hoe hard die klap moet zijn geweest :P

streeter

Bericht door streeter » wo jun 23, 2010 10:24 pm

GTLTS schreef:
streeter schreef: De betreffende rijder kon zich niet herinneren dat hij echt hard gevallen was..
Kun je nagaan hoe hard die klap moet zijn geweest :P

hehe inkoppertje:P

Simple bmx

den_Willy

Bericht door den_Willy » do jul 08, 2010 1:02 pm

Even samenvattend vraagje.
Ik rij met 661 evolution helm van 2009 (bikehelm dus). Deze is dus niet compatibel met een BNS maar wel met bijvoorbeeld de leat brace club?

Ik wil gewoon zeker zijn dat het allemaal juist klopt...

Trekrules

Bericht door Trekrules » do jul 08, 2010 6:17 pm

den_Willy schreef:Even samenvattend vraagje.
Ik rij met 661 evolution helm van 2009 (bikehelm dus). Deze is dus niet compatibel met een BNS maar wel met bijvoorbeeld de leat brace club?

Ik wil gewoon zeker zijn dat het allemaal juist klopt...
Jep de 661 werkt prima met leatt brace(elke bike helm),de BNS is ontworpen voor de Motocross helm.

den_Willy

Bericht door den_Willy » do jul 08, 2010 6:53 pm

Oké. Bedankt.

trixie24

Bericht door trixie24 » wo aug 04, 2010 7:24 am

De nieuwe GPX CLUB 2 is ook leverbaar...

Kleuren hieronder kloppen niet helemaal. Hij is leverbaar in Zwart, Zwart-wit, Rood, Blauw en geel...

Afbeelding

Heeft een lagere padding en nog wat andere aanpassingen!

• Improved GPX Club for greater looks and function
• New shape and lower profile of the padding for improved movement and looks.
• New padding inner material for comfort and ventilation.
• Different colours with TPR logos
• Improved, one piece padding shape at back /thoracic area.
• Coloured injection molded, fibreglass reinforced, polyamide resin lower front, lower back and thoracic.
• Low table settings for perfect out of the box fitting.

De Adventure (instapmodel) heeft ook een update gehad en is ook leverbaar in zwart wit.
De nieuwe DBX versie is nog niet leverbaar.

Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt! Zien er erg goed uit...

Loeky

Bericht door Loeky » za aug 07, 2010 6:48 pm

trixie24 schreef:Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt!
Heb je daar meer info over?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za aug 07, 2010 7:16 pm

Loeky schreef:
trixie24 schreef:Ook komt Leatt met een nieuwe serie body protectors... Op de borst en op de rug een uitneembaar stuk waar de brace precies mooi invalt!
661 core saver zou dat ook hebben, niet dus. Is alleen vanachter een soort gat waar je het tussen de protector en het kledingstuk kunt schuiven...

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za aug 07, 2010 7:55 pm

Mrtnrider schreef:
Loeky schreef:
661 core saver zou dat ook hebben, niet dus. Is alleen vanachter een soort gat waar je het tussen de protector en het kledingstuk kunt schuiven...
Dat is nou niet echt extra informatie. Gaat om de protectors van Leatt.
Ben wel benieuwd... michel, kom bij die gay parade vandaan, en doe wat zinnigs !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Plaats reactie