Singlespeed MarathonCup 2010

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Erikje

Bericht door Erikje » za mei 29, 2010 6:53 pm

:lol: Grappenmaker.

Maar zonder dollen, ik fiets al weer wat, dikke tour stuur op mijn andere KM gezet en korte pen, zadel wat lager en gaan. Als ik niet hoef te sturen en de weg vlak zou zijn zou ik voor mijn gevoel wel wat verder komen.

Maar dinsdag is de dag des oordeels, gaat er een pin/plaat in of niet. De pijn die ik nu met name heb is de spier of pees die over de schouderkop gaat, die is fijn gescheurd en elke keer als ik mijn rompspieren span, wordt deze ook gespannen en ga je dwars door de grond. Ik heb die pain-kill troep wél weggegooid, als een zombie word je ervan.

ott

Bericht door ott » zo mei 30, 2010 9:46 am

Erikje schreef::lol: Grappenmaker.

Maar zonder dollen, ik fiets al weer wat, dikke tour stuur op mijn andere KM gezet en korte pen, zadel wat lager en gaan. Als ik niet hoef te sturen en de weg vlak zou zijn zou ik voor mijn gevoel wel wat verder komen.

Maar dinsdag is de dag des oordeels, gaat er een pin/plaat in of niet. De pijn die ik nu met name heb is de spier of pees die over de schouderkop gaat, die is fijn gescheurd en elke keer als ik mijn rompspieren span, wordt deze ook gespannen en ga je dwars door de grond. Ik heb die pain-kill troep wél weggegooid, als een zombie word je ervan.
Fiets je alweer wat? daar heb je nu mooi de tijd voor...

Maar niet weggooien die pillen, die zijn geld waard :D
FF serieus, altijd in overleg met de arts. De pillen zorgen dat de scherpe rand van de pijn een beetje weggaat zodat je wat meer gaat bewegen. (bewegingsangt en doorbloeding)
Ik was/ben ook zo eigenwijs en ben tegen medicijnen maar het had me een hoop hersteltijd gecheeld
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

pieterp

Bericht door pieterp » ma mei 31, 2010 10:17 am

Voor de RDHF nog even een ander evenementje tussendoor pikken (geen MTB dus niet voor de cup): Paris Roubaix Cyclo, nu zondag

http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/

dader

Bericht door dader » ma mei 31, 2010 10:44 am

Leuke tocht, ga je voor de 255km?

pieterp

Bericht door pieterp » ma mei 31, 2010 1:52 pm

Jep de full monty.

Ipv de racing ralphs komen er wel schwalbe Kojaks in 35mm op, kwestie van de rolweerstand toch wat lager te houden. Mijn maat Stef J. zal ook met een Niner One9 rijden, maar dan met een racefietsstuur en dezelfde Kojaks.

Pino

Bericht door Pino » ma mei 31, 2010 2:00 pm

pieterp schreef:Jep de full monty.

Ipv de racing ralphs komen er wel schwalbe Kojaks in 35mm op, kwestie van de rolweerstand toch wat lager te houden. Mijn maat Stef J. zal ook met een Niner One9 rijden, maar dan met een racefietsstuur en dezelfde Kojaks.
De full monty is op een racefiets met bandjes van maximaal 28 mm.

pieterp

Bericht door pieterp » ma mei 31, 2010 3:03 pm

...en een elektromotor in de zitbuis... 8)

stef j.

Bericht door stef j. » ma mei 31, 2010 7:12 pm

... en altijd op de kasseien rijden en nooit ernaast en blablabla.... ik heb dat liedje al eens gehoord, was op het forum van wielertoerist.be ;)

be nice ride a bike :D

stef j.

Bericht door stef j. » ma mei 31, 2010 7:15 pm

Ah ja, vergeten! Volgens de diehards mag je ook geen dubbel stuurlint. Als je daarvoor durft uit te komen zal je worden afgemaakt door de spandexpolitie van wielertoerist.be :) Gekke jongens die wielertoeristen, een feest om eens een dagje tussen te rijden!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do jun 03, 2010 9:57 pm

Iemand carpoolen naar RDHF? Zaterdagavond heen en overnachten, of zondagochtend vroeg weg; mij om 't even. Ik vertrek trouwens vanuit Breda, kan onderweg natuurlijk iemand oppikken.

Ik ga zelf voor de 65 km; beetje relaxen na afloop om weer fris naar huis te rijden vind ik wel lekker (wil 's avonds nog terug naar Groningen).
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do jun 03, 2010 11:25 pm

Om het iedereen makkelijk te maken:

http://www.rdhf.be/nl/index.htm

@ Sneeuwpop;geen last van de warmte? :lol:
Het lijkt mij wel wat om die RDHF te rijden,maar voor slechts 65km ga ik niet zo lang in de auto zitten.Er is maar een optie en dat is de 115km.
Met of zonder versnellingen,met of zonder bier de zaterdagavond.
Ik kan je overal oppikken tussen Den-Bosch en Malmedy.Slapen doe je maar terug in de auto.
Goed idee?
Gaan er nog meer?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

willem12

Bericht door willem12 » vr jun 04, 2010 6:52 am

Met RDHF wissel ik mijn selectie criteria, niet het aantal km, maar het aantal uren..
Vorig jaar de 65km en lang genoeg onderweg geweest om reistijd te verantwoorden.
Dit is de marathon waarbij ik hele volkstammen zie afstappen vanwege te steile hellingen :(
Sterkte met 115km, ik doe de 90km, geared, en dat wordt al zwaar zat want het gaat volgende week regenen.

Pas op: alle startijden zijn 30min naar achter geschoven vanwege de Belgische verkiezingen en de Belgen hebben stemplicht. Op de website staan de originele tijden. Laatste info altijd hier bekijken: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... &start=140 Gaat wel eindelos door over stemmen, maar zit ook relevante info tussen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

mateis

Bericht door mateis » vr jun 04, 2010 8:12 am

Wat Willem zegt: 65km RdHF is genoeg om je te roosteren. De 90km en 115km helemaal voegen qua parcours vooral kilometers op de Hoge Venen toe: da's flauwe Schotterkoers en daar wordt je niet heel blij van op een singlespeed...

Vorig jaar voor het eerst de 65km gedaan, met het idee dat je dan zonder je in te houden kan racen. Dat idee was maar gedeeltelijk waar.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr jun 04, 2010 12:03 pm

mateis schreef:Vorig jaar voor het eerst de 65km gedaan, met het idee dat je dan zonder je in te houden kan racen.
Dat had ik ook in gedachten: dezelfde hoeveelheid energie voor een 100km gebruiken op een kortere afstand. Sneller omhoog en meer fun in de afdaling!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

dader

Bericht door dader » vr jun 04, 2010 12:19 pm

Ik ga gewoon voor de 115km, altijd voor de langste route kiezen is mijn motto afhaken kan altijd nog ;)

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr jun 04, 2010 12:40 pm

dader schreef:Ik ga gewoon voor de 115km, altijd voor de langste route kiezen is mijn motto afhaken kan altijd nog ;)
Maar jij bent dan ook een bikkel ;)

willem12

Bericht door willem12 » vr jun 04, 2010 2:52 pm

dader schreef:Ik ga gewoon voor de 115km, altijd voor de langste route kiezen is mijn motto afhaken kan altijd nog ;)
Mooi zo. De 115km start eerder, dus tegen het eind moet ik je lijk ergens aan de kant van de weg zien liggen :) We gaan elkaar zien !!

dader

Bericht door dader » vr jun 04, 2010 8:17 pm

Haha we zullen zien!
Op regen heb ik eigenlijk niet gerekend, ik denk dat het een graadje of 25 wordt :)

pieterp

Bericht door pieterp » vr jun 11, 2010 12:06 pm

RDHF: De hoeveelheid neerslag ter plaatse lijkt nog mee te vallen (hoewel een beetje nat er snel blijft liggen). Ik ga voor de zekerheid toch maar een Rocket Ron 29er vooraan steken.
Voor zondag voorspellen ze redelijk goed bikeweer, droog en 15 graden. Voor zaterdag nog wel kans op neerslag.

Veel succes voor alle singlespeeders (dader, mezelf, sneeuwpop?,...) (en natuurlijk ook de geared rijders)!

dader

Bericht door dader » vr jun 11, 2010 12:19 pm

Ja succes, we zien elkaar denk ik nog wel.

dader

Bericht door dader » zo jun 13, 2010 8:02 pm

En dat heb ik gedaan ook, een stukje 115 een stukje 90 en de laatste kilometers van de 65, man wat was het zwaar. Wortels, Keien, Greppels, Rivieren, Zompig gras en hellingen niet normaal! Nooit ga ik meer singlespeeden in de Ardennen :)
Uiteindelijk wel een superdag!
Willem, Bert, Thijs en Sneeuwpop hoe ging het??
Magic Carpet Ride

willem12

Bericht door willem12 » ma jun 14, 2010 6:10 am

En vergeet Pieter en Jeroen niet.
Jeroen reed 6h nog iets op de 110 en onder douche werd er geklaagd over een singlespeeder die de snelle mannen inhaalde :) dat zal Pieter geweest zijn.

Voor mij een totaal ander verhaal dan vorig jaar. Elke wortel was welkom, elke afdaling was leuk, (bijna) elke klim kon ik fietsen, het weer en landschap fantastisch. Kortom ik heb een reuze dag gehad. Loodzwaar, vooral vanaf de steengroeve, maar gecontroleerd uitgereden.

Uitslagen voor dit topic:
Pieter = 90km, Thijs = 65km, Daan DNF ?

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma jun 14, 2010 6:53 am

willem12 schreef:6h nog iets
Dat 'nog iets' was een klein half uurtje :lol:.

Maakt niet uit, het ging wel goed, ik kon die dikke 6u continu het gas er op houden. Wat een brute marathon! Inderdaad continu lastig klimmen en tof afdalen. Heb me er wel mee vermaakt. Je gaat me overigens niet in de uitslag vinden, want ik maakte gebruik van de inschrijving van een ander.

En wow: Die shoarmaboer aan de finish hoeft de rest van het jaar niet meer te werken :lol:.

Smuss

Bericht door Smuss » ma jun 14, 2010 7:20 am

Heb gisteren de 65km gedaan, wat een tocht! Was voor mij de eerste keer en ik heb me meer dan prima vermaakt, mooi parcours, goede sfeer, goede verzorging, smaakt naar meer....

Oh ja, massive respect voor de singlespeeders!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jun 14, 2010 7:31 am

respect mannen!

Na het douche verhaal van Willem ben ik benieuwd naar het verhaal van Pieter :)

Dida en ik hebben onze eigen mini oost brabant marathon gedaan, iets minder hoogte meters, zeker zo technisch :lol:

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie