[nieuws] Shimano 10-speed: Dyna-Sys!

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo apr 21, 2010 11:39 am

Fry schreef:Waar is mijn 13 speed wegcassette?? Ik wil mijn 13 speed wegcassette!!!!
13 speed wegcassette? Klinkt als wegwerpcassette en dit zou best eens zo kunnen zijn met dit soort aantallen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 21, 2010 12:08 pm

Oz schreef:Laten we onszelf eerst maar eens afvragen wat we met 30 versnellingen moeten. Terecht dat dit een discussie is. Met 3x7 heb ik nog lang gereden en met 3x8 zelfs tot vorig jaar. Wat nu 3x9 en zelfs 3x10... Zo'n beetje de helft is overlap.
Aan de andere kant is de duurzaamheid van XT (uit eigen ervaring) gewoon aanzienlijk beter dan X.0 en is de prijs ook nog fijner. Dat is zeker een voordeel van Shimano.

Nu moet Shimono alleen nog leren om iig vanaf XT voortaan RVS-boutjes te gebruiken liefst in Torx.... (maar er zijn meer fabrikanten die hierop bezuinigen).

Het nu van de XX-groep ontgaat mij volkomen voor iedereen die gewoon recreatief op de ATB zit. Zelfs voor de niet-(licht)gesponsorde wedstrijdrijders zie ik buiten het gewicht geen enkel voordeel (een flink aantal van hen heeft toch al geen klein blad erop..), alleen voor de flink gesponsorde mensen is XX zinnig. De prijzen van XX zijn in mijn ogen volkomen gestoord.
XX cassette (via webshop!): € 249,-
XX Achterderaillieur (via webshop!): € 189,-
Etc.

XTR is zeker even betrouwbaar (ja ik weet het: wel zwaarder) gaat langer mee en is duurzamer. De XTR-cassette slijt al vrij snel maar de gefreesde XX-cassette slijt al door ernaar te kijken... 't ziet er mooi uit, is inderdaad wonderbaarlijk licht maar dit gaat me echt te ver.

En inmiddels zi je ook al de eerste "budget" fietsen op de markt komen met XX. Blijkbaar is alleen de groep belangrijk en de rest niet....Gelukkig zorgen ze met het bouwen van een huis wel voor een goed fundament......

I rest my case

Oz
Amen!

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo apr 21, 2010 3:27 pm

Je kan je de zinnigheid afvragen van XX, maar dat spul heeft wel degelijk een functie:

Degenen die geld hebben en altijd het laatste willen flink veel geld uit de zak kloppen. Bijkomend voordeel is dat de 'normale stervelingen' alvast gaan dromen van dat soort spul en dat maakt ze rijp voor de betaalbaardere groepen, of een tijdje later de afgeprijsde XX groep.

Oftewel: Dit is vrij standaard marketing strategie. Dus het nut ontgaat je. Goedzo! Je hoeft er van niemand in te trappen.

Sneeck

Bericht door Sneeck » wo apr 21, 2010 4:14 pm

Behalve de verkopende partij natuurlijk ;)

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do apr 22, 2010 9:14 pm

JeroenK schreef:Je kan je de zinnigheid afvragen van XX, maar dat spul heeft wel degelijk een functie:

Degenen die geld hebben en altijd het laatste willen flink veel geld uit de zak kloppen. Bijkomend voordeel is dat de 'normale stervelingen' alvast gaan dromen van dat soort spul en dat maakt ze rijp voor de betaalbaardere groepen, of een tijdje later de afgeprijsde XX groep.

Oftewel: Dit is vrij standaard marketing strategie. Dus het nut ontgaat je. Goedzo! Je hoeft er van niemand in te trappen.
Shit, die moet ik heel snel hebben dus!

Ik rij trouwens met 3x8 nu, de 11 eraf om een betere kettinglijn te hebben...

JeroenK

Bericht door JeroenK » ma apr 26, 2010 10:52 am

Nard schreef:
Ik rij trouwens met 3x8 nu, de 11 eraf om een betere kettinglijn te hebben...
Hahaha, ontzettende Steelboy!

Plaats reactie