welke vork?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert
welke vork?

Bericht door morewood » zo mar 07, 2010 7:42 pm

mij voorvork van mijn DH bak is vandaag overleden en nu ben ik opzoek naar een andere.
zit zelf te twijfelen tussen een boxxer 2010 race of een 888.
heb zelf ook al aan single crown gedacht (bijv.66) maar weet niet of dat wel verstandig is. hopelijk zijn er mensen die me wat advies willen geven.

Lautje
Berichten:564
Lid geworden op:vr feb 28, 2003 2:50 pm
Locatie:Den Haag

Bericht door Lautje » zo mar 07, 2010 8:27 pm

Er staat nog een mooie Boxer Wordcup bij het te koop onderdeel (van Daniel Air volgens mij). Ik zou voor de Rockshox gaan.

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » zo mar 07, 2010 8:31 pm

dank je wel zal zeker even kijken.

maar je hoort zoveel verschillende verhalen over de boxxer ik weet niet goed wat ik nu moet geloven. volgense mij is er bij elke vork wel iets

Gebruikersavatar
b1wb
Berichten:219
Lid geworden op:ma feb 08, 2010 11:26 pm
Locatie:Arnhem

Bericht door b1wb » zo mar 07, 2010 8:37 pm

als je hem het meest gebruikt voor wat freeriden dan is een single crown meer dan genoeg. nadeel van zo'n boxxer (of welke double crown dan ook) is dat de voorkant erg zwaar wordt. een single crown is veel makkelijker te hanteren vanwege het lage gewicht aan de voorkant.

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » zo mar 07, 2010 8:42 pm

het is idd voor wat freeride/ dh werk enzo (winterbergen, filthy) maar die boxxer is volgens mij net zo zwaar als een marzocchi 66. het lijkt mij ook een nadeel dat de single crown minder veerweg hebben

Gebruikersavatar
schnitzer
Berichten:1275
Lid geworden op:ma nov 07, 2005 7:00 pm
Locatie:Antwerpen

Bericht door schnitzer » zo mar 07, 2010 8:50 pm

b1wb schreef:als je hem het meest gebruikt voor wat freeriden dan is een single crown meer dan genoeg. nadeel van zo'n boxxer (of welke double crown dan ook) is dat de voorkant erg zwaar wordt. een single crown is veel makkelijker te hanteren vanwege het lage gewicht aan de voorkant.
This is bulshit. Die paar gram meer, dat voel je niet hoor. Wat wilde er in steken een Fox 32 float

Gebruikersavatar
b1wb
Berichten:219
Lid geworden op:ma feb 08, 2010 11:26 pm
Locatie:Arnhem

Bericht door b1wb » zo mar 07, 2010 8:52 pm

een travis heeft 180-203mm en een boxxer 200mm

gewicht is inderdaad identiek.

Gebruikersavatar
b1wb
Berichten:219
Lid geworden op:ma feb 08, 2010 11:26 pm
Locatie:Arnhem

Bericht door b1wb » zo mar 07, 2010 8:55 pm

schnitzer schreef:
b1wb schreef:als je hem het meest gebruikt voor wat freeriden dan is een single crown meer dan genoeg. nadeel van zo'n boxxer (of welke double crown dan ook) is dat de voorkant erg zwaar wordt. een single crown is veel makkelijker te hanteren vanwege het lage gewicht aan de voorkant.
This is bulshit. Die paar gram meer, dat voel je niet hoor. Wat wilde er in steken een Fox 32 float
je hebt gelijk. :oops:

ik vergelijk hier thuis een manitou sherman met een magura big ego...

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » zo mar 07, 2010 8:57 pm

wat ik er aan uit wil geven weet ik nog niet helemaal die boxxer kost iets van 650 euries. en voor een single crown zou dit dan iets zijn Marzocchi 66 RC-3 Fork 2008.

want ik ben er echt nog niet uit of het nou een dual of een single crown word

koen vlemminx
Berichten:142
Lid geworden op:ma jun 22, 2009 10:08 am
Locatie:geldrop

Bericht door koen vlemminx » ma mar 08, 2010 12:43 pm

je heb met een dual crown wel meer stabiliteit aan de voorkant. ik heb zelf een boxxer race 2010. en hij bevalt heel goed heb er geen problemen mee gehad. hij werkt mooi soepel en snel in de DH maar ook zkr om te Freeride is het een goede fork.

mvg koen.
downhill is voor de echte man =)

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » ma mar 08, 2010 12:49 pm

ik zit er nu ook idd aan te denken om de boxxer te kopen. Ben alleen een beetje angstig voor de eventuele problemen er mee. Het is namelijk wel veel geld

takezo
Berichten:240
Lid geworden op:do jun 04, 2009 12:20 pm
Locatie:Almere

Bericht door takezo » ma mar 08, 2010 12:56 pm

Mocht je toch voor de boxxer race gaan.

Hier is ie echt retegoed geprijsd.

http://www.bike-components.de/products/ ... -2010.html

Ik heb overigens zelf voor een totem gekozen zodat ik mijn frame niet beschadig met de vorkpoten wanneer ik val.
I spam therefore I am!
----------------------------
\o/ Team Roekeloos \o/
----------------------------

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » ma mar 08, 2010 12:59 pm

Denk er ook aan dat een Boxxer WC behoorlijk onderhoudsintensief is,
stelt niets voor als je geen 2 linkerhanden hebt maar als je het telkens moet laten doen..
Handleiding spreekt van een beurt tussen de 10 en 20 rijuren, tftuned spreekt van 20 a 30uur.

Ook heb ik behoorlijk last van frictie op mijn WC in het begin van de veerweg,
in Malaga met een deense prof (Mads Weidemann) gesproken en die reed nu met een Team omdat zij het er ook niet uitkregen.
Bij tftuned spreken ze van een WC kompleet open gooien en veel TLC + vet.

larzveenz
Berichten:861
Lid geworden op:zo okt 29, 2006 6:34 pm
Locatie:Beekbergen
Contacteer:

Bericht door larzveenz » ma mar 08, 2010 1:28 pm

alain schreef:Handleiding spreekt van een beurt tussen de 10 en 20 rijuren, tftuned spreekt van 20 a 30uur.
Dat meen je niet! Damn, dus op vakantie elke 2-3 dagen de boel uit elkaar trekken...
Dan zou ik sowieso lekker een Boxxer Team kopen en die 200 gr voor lief nemen ;)
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » ma mar 08, 2010 1:40 pm

Bron: http://www.tftunedshox.com/faq/rock_box ... xer_Issues
Boxxers work best if the oil is changed every 20-30 hours & this is a relatively easy job.
En dat geldt blijkbaar voor alle boxxers.

Ik heb enkel de rockshox handleiding voor de worldcup gelezen aangezien ik die heb,
maar het zou dus kunnen dat dit voor alle modellen geldt.
Als je het eens gedaan hebt dan lukt het wel op een kwartiertje.
En er wordt ook gesproken over rijuren,
als je per dag 10 runs doet in de alpen van 15 minuten dan ben je toch redelijk gaar (ik zeker) en heb je in totaal 2h30 effectieve rijtijd,
dus zou je 10 dagen kunnen rijden (=25h) voor je moet servicen.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma mar 08, 2010 2:38 pm

Mijne is ver ver boven de aangegeven 20-30 uur dat ik de boxxer wc heb gebruikt.1 weekje Oostenrijk was voor mij al goed voorzo'n 72 rij uren.Tot nu toe geen teken dat de vork slecht functioneerd en nog altijd super plush.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » ma mar 08, 2010 3:06 pm

Je bent een held!
8 dagen aan 9 uur effectief rijden.
Plaspauze's en shuttles tellen dus niet mee.
Een beetje theorie;
je bent 1h op een piste,
je duwt je fiets 5 keer gedurende 5 minuten naar boven, totaal van 25 minuten pushen dus,
dan heb je een effectieve rijtijd van 35 minuten, en niet van 1 uur.

En die uren zijn richtlijnen, je vork zal niet uit mekaar vallen als je eens 31h gereden hebt voor een service.

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » ma mar 08, 2010 6:46 pm

ik ga die boxxer race bestellen in duitsland. ik dacht een mooie prijs voor een leuke vork. en nou maar hopen dat ik er een beetje geluk mee heb. bedankt voor het advies jongens

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » ma mar 08, 2010 7:26 pm

Bestel in een keer een potje "judy butter" (speciaal vet) mee,
als je ze binnenkrijgt, dadelijk opengooien en de seals een likje vet geven.
Wat vorkolie op voorraad hebben kan ook geen kwaad ;)

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » ma mar 08, 2010 7:30 pm

bedoel je gewoon de seals die je ook al ziet zitten als de vork nog in elkaar zit?
thanxs voor de tip

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » ma mar 08, 2010 7:36 pm

neen. stofkap =/= seal (hoewel, RS).. Die die je ziet als je'm open gooit. Veel succes.

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » ma mar 08, 2010 7:51 pm

Tuning guide:
http://www.sram.com/_media/techdocs/GEN ... RLANDS.pdf

User manual:
http://www.sram.com/_media/techdocs/95- ... ev%20B.pdf

Video howto over een kleine service (wel vorig model, maar het geeft je een idee):
http://video.mpora.com/watch/dfsINRabP/
momenteel zijn ze bij mpora hun ding aan het updaten en is de video niet beschikbaar

morewood
Berichten:22
Lid geworden op:ma jul 27, 2009 4:51 pm
Locatie:weert

Bericht door morewood » ma mar 08, 2010 8:01 pm

bedankt daar heb ik wat aan :D

dirty sanches
Berichten:584
Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
Locatie:nijmegen

Bericht door dirty sanches » di mar 09, 2010 3:46 pm

mocht dat niks worden! klinkt raar, maar er zijn aardig wat jongens die in een 901 van liteville een suntour durolux rijden. kost bijna niks en schijnt retegoed te zijn.

bighitter
Berichten:527
Lid geworden op:wo sep 20, 2006 9:53 pm

Bericht door bighitter » di mar 09, 2010 4:11 pm

:?

Plaats reactie